Snubbens Place: Två skiljda världar...

tisdag, januari 23, 2007

Två skiljda världar...

...

Tidigare idag:
Står och kikar ut genom Tjårrens fönster, på snöovädret som visar sig från sin allra mörkaste sida. Snöovädret har sitt epicentrum över... The Hålan - såklart!
Snön som faller är så tjock och kompakt att inte en endaste bequerell slipper igenom, och det är alldeles för sent på förmiddagen för att några gatulysen ska vara tända. Mörkret regerar återigen över The Hålan.

Bilarna kämpar sig förtvivlat fram genom snödrivorna, bussarnas bakdäck tjuter mot det isiga väglaget när de försöker köra ut från busshållsplatsen.
De nyligen avsläppta passagerarna går hopkrupna hemmåt i mörkret. Man riktigt ser hur de försöker att undgå snön, som piskar dem rakt i ansiktet, genom att krypa ihop så mycket det bara är möjligt. Men inget kan stoppa de små kristalljävlarna från att plåga med sin iskyla.

Vinden är så intensiv, att de mörka figurerna nästan går horisontalt emot den för att inte tappa fotfästet och flyga med.
Uj uj uj... det där ser kallt ut! tänker jag högt för mig själv, samtidigt som jag huttrar till lite av illa spelad medkänsla och balanserar lite på hälarna.
Kanske ska ta på sig en tröja i alla fall? Utifall att...

Termometern står på -9 men det känns faen som -15 i vinden, säger professorn (en av seriefigurerna i The Hålan) och gör sin entré genom ytterdörren.
Precis som om han hörde vad jag sa!
Han frustar högljutt och skakar, i ett svep, av sig en hel driva med snö precis innanför dörren.

Ja, usch ja, det där ser kallt ut! *plockar suckande fram sopskyffeln*

Ja jääälar'u serru. Secket jääla vädurr va! Har du kaffe på gång, elle'? *klampar med skorna så att snön under dem flyger iväg... långt*

Självklart, säger jag och lägger motvilligt bort isglassen jag stått och mumsat på. Om jag ska dricka varmt kaffe är det nog ingen idé att ta på sig någon tröjja, det skulle bli alldeles för varmt.


Och ute rasar snöovädret vidare...

Ciao

//S - Man

Etiketter: ,

14 said...:

Blogger K. Comment

Här har vi inget snöoväder men däremot -17 och det känns som -1000, det är så kallt, tur då att man är sjuk och kan ligga under täcket..

7:42 em  
Blogger Tina Högman Comment

Snäoväder?? Vad menar du? Vet jag inget om. Här ligger det ett litet täcke på 5-6 cm eller nåt...

8:36 fm  
Blogger Suss Comment

Håller med syrran.. Vilket söoväder???
Fast det e klart.. Jag befinner mej ju inte i The Hålan.. :-)

9:03 fm  
Blogger Stefan Comment

hehe...snygg story. jag satt ömsom och frös och svettades. isglass mmm


hörru ska vi stalka nini idag. känner mig busig som fasen. måste bero på allt socker från igår?

9:19 fm  
Blogger S-Man Comment

Tjejer--> Här var det värsta!

Steffebeffe--> Game on!

10:05 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du får gärna skicka snöstormen hit upp!
Jag vill ha mer snö!
:)

11:47 fm  
Blogger S-Man Comment

Lina--> Din toka! ;)

11:51 fm  
Blogger Emm Comment

Åh. Bra att någon vill ha snön. Då kan du skicka sommaren till mig om du mot förmodan skulle stöta på den. :)

12:24 em  
Blogger Stefan Comment

emm- sommaren är här. jag har kidnappat den. mot fet ransom är den din:)

3:16 em  
Blogger Emm Comment

stefan... hahaha. jag visste väll att det var någon som kidnappat den. å det är du alltså!? styggt måste jag säga. ;)

6:13 em  
Blogger K. Comment

Det är fortfarande sjukt kallt och jag har skrivit mitt längsta blogginlägg någonsin - puh!

10:01 em  
Blogger Nini Comment

Wtf!! Så det är så här ni gör alltså?!? Gaddar ihop er på Snubbens blogg och sen glider in hos mig och MOBBAS!!?!

=(

9:39 fm  
Blogger S-Man Comment

Nini--> Men det var Steffebeffe som började!

12:32 em  
Blogger Stefan Comment

fan tänkte inte på att nini hade portkoden hit.

*viskar*

s-man vi ses ho emm istället och planerar nya jävelskap

mohihihi

3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???