Snubbens Place: Techno...

söndag, januari 21, 2007

Techno...

...

Klockan är halv nio på morgonen och jag försöker komma ner efter nattens gig. Det går väl sisådär, men med hjälp av ett par bira
ska det nog ge efter till slut.

Inatt... förstod folk absolut ingenting.
De forstod verkligen inte bättre än natten innan.
Inget ovanligt fenomen i januari och februari, men det är jäääligt frustrerande att stå där och försöka vara trevlig och samtidigt kämpa med att tala gäster, med mer än 3 promille, tillrätta. Inte bara en gång, utan HELA KVÄLLEN. Gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång... :
  • Varför Martin Stenmarcks 7 mila kliv inte passar vidare bra på ett nattklubbsgolv. (Nä, det är ingen bra låt hörrni, det är Martin alla brudarna vill åt!) Lämna mig gärna därför utanför de våta drömmarna...
  • Att Fibes Oh Fibes, Veronica Maggio eller Money Brothers mer lämpar sig på en rock/Pop bar eller på radio (P3) än på ett nattklubbsgolv där man spelat dunka dunka.
  • Varför Canvråla Flänsost inte gillas ens av etablisemangets högsta ledning. Canvråla är fel.
  • Varför I'm So Excited inte är rolig längre.
  • Varför inte heller It's Raining Men är rolig längre.
  • Varför Hooked On A Feeling har passerat bäst före datumet. Vuxna människor som inte vill gå vidare i livet och ta in nya intryck, tycker jag mera synd om. Fan vad mycket de missar! Ponera att du bara skulle lyssna på samma trettio låtar (för flera är de inte - favoriterna) - VARJE DAG, i trettio år! Härligt och utvecklande, eller hur? IQ Groda.
  • Varför ToTo eller Bruce Springsteen inte återfinns bland mina CD skivor.
  • Varför det inte är särskilt skojjsigt att spela Scissor Sisters I Don't Feel Like Dancing en tredje gång under samma kväll, bara för att någon var på toaletten när låtfan spelades den andra gången.
  • Varför! jag bröt sönder Scissor Sisters CD'n mitt framför ögonen på den som fem i fem (!) ÅTERIGEN tjatade om att få höra låtfan...
  • Varför jag inte vill spela gammal svettig, rökig Rock 'n' Roll eller NÅGOT MED GITARRER på ett D A N S G O L V !?! HALLÅ! NÅGON HEMMA?!
  • Varför jag väljer att inte spela... nu kommer det igen: SCHLAGERS.
  • Och FÖR I HELV.... NEJ! Bob Sinclair - World Hold On är INTE TECHNO! Anledningen till att jag spelar den låten är inte att jag från och med då och där tänker spela Techno för resten av kvällen, utan för att låtfan är POPULÄR! FÖRLÅT MIG lixom.

Snubbens musikskola - lektion #1: NEJ! Inte Techno.
Snäll Dunka Dunka somfan, INTE! Techno.


Och återigen: Nej, jag är inte sur, bara apatrött.
All min glada trevlighet nöttes ut på The Klubben inatt.
Därför måste jag nu ladda på med ny glad trevlighet.

Kram å G'natt.


//S - Man

Etiketter: ,

11 said...:

Blogger Tina Högman Comment

Du vi var på julmiddag med uppträde av bl.a. JEERK lite före jul. Sen vart det disco, nåt halvprovisoriskt mixerbord stod uppställt, det var nämligen i en lagerlokal hela spektaklet hölls.
The DJ var bra. Ca 15 minuter innan vi var tvungna att gå för att hinna med bussen hem sa Richy att han skulle önska nån låt, har glömt vilken.
Då sa jag att den kommer inte han kunna spela förrän efter vi har gått, för han har nog planerat in de närmsta tio låtarna eller nåt.

Har jag fattat det hela rätt?? Jag tjatar ALDRIG på DJ's! Lovar!!

10:23 fm  
Blogger K. Comment

The Dj som spelar när vi jämt är ut så är det minst 10 schlagers, 5 låtar uggla. Ja, you name it och det är så tråkigt, oftast..

11:24 fm  
Blogger Emm Comment

Hoppas du sover nu! Så du blir en appigg snubbe. :)
Kram påre.

1:18 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Såja... lugn och fin... Du låter lite stressad över alla dumma människor, stress är inte bra. Men det är inte utan att jag förstår varför.

Fin hund i låtvideon förresten... har blivit otroligt sugen på just den rasen och det är nog "ditt fel". :-D

1:55 em  
Blogger Smiley Comment

"World Hold On" populär?! På dansgolv?! Really?! Nåt gick snett i samhället =)

8:52 fm  
Blogger KarinC Comment

Haha!! IQ Groda! roligt. Ska använda den.

[onpsngvg] <-- Vhatt?? Apsnygg??

7:49 em  
Blogger Studiomannen Comment

Kan man göra annat än att hålla med? Nej.

Möjligen har jag inte ledsnat på Weather Girls och Pointer Sisters, men det är inte skitofta jag spelar dem.

Tufft jobb du har ibland, broder.

*brrr*

9:21 em  
Blogger Nini Comment

Man kan inte annat än lida med dig.... J
ag vet psis hur smarta folk på krogen tycker dom är, och hur ruskigt jävla idiotbombade dom är på riktigt...

11:08 fm  
Blogger S-Man Comment

Mmmm... ibland får man verkligen bita ihop ordentligt för att inte förlora förståndet.
Mitt mantra brukar vara: det är inte mitt fel... det är inte mitt fel.

Jag försöker ändå att inte visa utåt vad jag tänker. Det handlar ju bara om musik lixom. Man får sätta det i lite perspektiv...

2:03 em  
Blogger Vilse Comment

ladda
ladda

ladda

= Glad trevlighet!


Kram pårej!

9:47 em  
Blogger K E I Comment

*ösa glädje över snubbo*

*hälla småtrevlig över snubbo*

*doppa snubbo i "det ska va gott att leva"-brygd*

9:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???