Snubbens Place: Leva..

onsdag, januari 10, 2007

Leva..

...

Idag (läs: igår) har jag lärt mig att:

1. Om man skiftar de sista siffrorna på Brossans mobbenummer (alltså 5761 till 6157) så hamnar man hos Emelie.
Emelie är trevligsomfan men jag ljuger alltid då vi pratas vid. Sist var jag visst flygkapten!
Nåja, med henne kan man prata om ditten å datten, länge.
Hon är trevlig. Me like Emelie (med E på slutet (Emelies anm...))

Om man missar Brossans sista siffra (1) och istället råkar slå in 4, så hamnar man hos en jätteättesur gammal guuuube som sitter på en stuuuube
(med ett b).
Usch! Han e sur han. Honom ringer jag inga fler gånger, det säger ja'ba!

2. När man fäller upp gallret, som sitter för fönstrena på Tjårren, så bör man försäkra sig om att de sitter fast ordentligt när de är i uppfällt läge, då man släpper taget om dem. Det... missade jag imorse. Annars gör det ontont i nacken. Fundera lite på den du...

3. En varm potatis är varm. Jäääääligt varm. Faktiskt HET.
Många potatisar är naturligtvis varm-are/hetareeee! Våldsamt mycket varm-are/hetareeee!
Jag ska hädanefter INTE tro att jag kan gå omkring och blunda (var trött just då...) när jag går med en stOOOr kastrull, fylld med nykokad och nymosad potatis, och undvika att dratta på ändan såna här dagar.
Slog i dörrposten med ena armen och det gjorde ontsomfan. I armen.
När all potatis hamnade i knäet (eller hur skriver man?)... så gjorde det ont-ont, fast på ett annorlunda sätt...

4. När en dörr är stängd så är den stängd. Det ingen idé att ens försöka gå igenom den! Så skit i det å gå vidare i livet. Folk kommer att gilla dig ändå.

5. Ett Bag inna-da-fakkin'-box-vin som heter Leva, spelar inte på att du ska känna dig levande dagen efter. Släpp det fortsomfan.
Leva i det här fallet innebär probleeeeeem somfaaaaan dagen efter. Seg hjärna och klumpiga rörelser.

6. Oh... I am impregnerad! Du känner till siffran i alla fall!? Bra där. Vi känner ett visst hopp...

7. Kom av mig helt efter punkten ovan (som jag tyckte var lite väääääl orättvis) men ok. Det är bara att digga läget lixom.

Jassånämenjahaja, så ska man ju Pinga oxå.
Mycket med det där...

- Näääästa.... Snubben!
- Tihi... Här e jah *Vinkar å vinkar*! Hehehe...

- Du kan pinga på knappen där *Pekar*.
-Okidoki hörru... fint serru *Trycker på knappen med pekfingret*.

PING!!!




HA! Hörde du?!


Tjennaba'tja!

//S - Man

Etiketter:

6 said...:

Blogger Tina Högman Comment

Är vi lte mörbultade idag kanske?? Ska jag blåsa??

Förresten kan du få detta att fundera på:
När man öppnar ett garagefönster som är litet men sitter högt upp ska man också passa sej, för man kan få jäkligt ont i ryggen och man kan få stå framåtböjd en längre stund av rädsla att tappa sköra saker.
Saker blir inte lättare av att personer står brevid, också dubbelvikta, fast av skratt...

8:58 fm  
Blogger Suss Comment

Ja livet är en hård skola (som säkert en riktigt gammal männska skulle säga)
Men eftersom jag är så jäkla ung så säger jag bara...
ehh...
hmmm...
får nog fundera lite mer på det..

*tänktänktänk*

10:37 fm  
Anonymous Anonym Comment

... å när man läser i snubbens blogg ska man inte dricka kaffe.
Risken att man skrattar och frustar så att kaffet sprutar över hela skärmen är stor.
:)

10:51 fm  
Anonymous Anonym Comment

Bara att ta nya tag!!
Du får en stor kram så kanske det känns bättre!?!
KRRAAAMMMMMM!!!!!!!!

2:24 em  
Blogger Vild-hallon Comment

1. Vore jag som du så skulle jag nog ringa fel lite oftare... i alla fall till Emelie... guuuben på stuuuben kan ju kvitta.

2. Jag blåser lite i nacken och hoppas att du lär dig av misstaget och inte gör om det i första taget. ;-)

3. Ja... det är liksom lite meningen, varmt potatismos är i regel godare och du ska ju inte ha de varma potatisarna i knät. Tycker lite synd om och du får en stor kram som tröst.

4. Ja, den kan jag inte göra så mycket åt... det är ju alltid bättre att öppna dörren innan man försöker forcera den. Men sant, jag tycker om dig ändå. ;-)

5. Roten till allt det onda... helt uppenbart. Men vin är gott...

6. En ganska minnesvärd siffra... rolig att återupptäcka - har jag upptäckt. :-D

6:20 em  
Anonymous Anonym Comment

Hm, mycket goda visdomsord för året som kommer tycker jag!
(Förresten det finns Bamseplåster, Rosa Pantern-plåste, Snobben-plåster och Stålmannen-plåster!)

1:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???