Snubbens Place: Ingen mer bull shit...

tisdag, januari 02, 2007

Ingen mer bull shit...

...

Ett parti har kommit med förslaget att det hädanefter enbart ska snackas svenska i skolorna - i Malmö. Ingen mer bull shit, med andra ord!

Men... kan man inte bestämma en gång för alla att det bara ska snackas svenska - av alla invånare i malmö?!

Eller så får de börja undervisa skånska i skolorna.

För en utböling som flyttar till malmö spelar det ingen roll om det snick-snackas på somaliska, jugoslaviska eller skånska - man är helt lost vilket som. Det vore nästan bättre om alla gick omkring och snackade jiddish hela dagarna. Det förväntas av en att man per automatik ska förstå skånska eftersom man är från Sverige, men det gör man fan inte ändå!

Missförstå mig inte! Skånska är en jääligt kool dialekt, men det är ingen lek att lära sig att förstå den. Speciellt för en halvdöv DJ som jag.

//S - Man

8 said...:

Anonymous Anonym Comment

Åh jag, jag håller med du!!!

Sabina (Faaaaan att jag inte kan logga in)

8:48 em  
Anonymous Anonym Comment

Hmm..."Förslaget är ett sätt att minska utanförskapet och ge lärarna bättre förutsättningar att göra sitt jobb,..."

Antar att de menar lärarnas "Utanförskap" då...eller?

*Öhh*

11:49 em  
Blogger A. Comment

Haha... Bästa jag läst på länge!

9:23 fm  
Blogger Suss Comment

Ja skånska e ett klurigt språk..
När jag var runt sex år skulle vi till skåne på semester..
Flera veckor innan gick jag runt hemma och pratade skånska.. För jag var ju tvungen att öva mej!!!
Tyckte själv att jag var jätteduktig på att lära mej ett nytt språk!!
Vet inte om mina kära systrar tyckte det va lika kul som jag tyckte det va.. :)

12:05 em  
Blogger Peppe Comment

Snubben, det här är väl inte du:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=602021&previousRenderType=3

1:32 em  
Blogger S-Man Comment

Suss--> Klart irriterandesomfan med folk som snackar med en dialekt de inte gör annars, till vardags! Har levt med en sådan person. Kanske därför jag skrev LEVT!?

Peppe-> Helt klart en grej som jag skulle kunna göra. Faktiskt!
Jag menar... visst har man ett par spänn över, och SEK11.500:- är ju inte så där jäklarns mycket pengar om man skulle råka vara riktigt desperat (eller bara bekväm...).

Det är dessutom både kostnads- och pengamässigt mycket effektivare att köpa en helsidesannons än att sätta in en liten, undaskymd rackare som ändå försvinner i mängden av alla klyschiga "Svar till: Du&Jag?".

All respekt åt den koola snubbe som är både innovativ och visar prov på handlingskraft.

=)

5:25 em  
Anonymous Anonym Comment

Hah, klockrent!

10:03 em  
Blogger Studiomannen Comment

Malmöitiska är jävlar i min själv inte vackert heller...

triangelen
cykelen
nyckelen

ah dööööuuuu.

Mitt i prick! :-D

1:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???