Snubbens Place: Bättre och bättre dag för dag...

lördag, januari 06, 2007

Bättre och bättre dag för dag...

...

Fredagskvällen på The Klubben var ungefär såhär:

Gäst #1:
Snäälla, kan du inte spela I Don't Feel Like Dancing med Scissor Sisters???
Ledsen men jag har brännt iväg den två gånger ikväll redan . Den senaste gången var ju för bara tio minuter sedan!?
Ameh............... jag var ju inte häääär då juh!
Öhh........ Jaha... för din skull så kanske jag spelar den lite senare då.... =)
Meh...... jag ska ju gå snart! Kan du inte spela den nuuuu......?!
Ehh....


Gäst #2
Kaaaaan du inte spela lite schlager?
Sorry, men det spelas ingen schlager alls här. Det här är en nattklubb!!
Men... Carola då?
Eh.... nämen asså som jag precis s...
Jaaa vet! Narada Michael Walden - Gimme Gimme Gimme?!?!
*Gästen står nu och, på fullaste allvar, dansar som Carlton i - En Prins I Bell Air, samtidigt som den för full hals sjunger GIMME GIMME GIMMEEEE!!!*

*Suck* ... Nej nej nej! Snälla du, ställ inte din drink där. Det kan kortsluta hela stället om du välter den över ljusbordet.
*Slutar dansa* Vaddå, är du arg nu???
Öhhh.... nääh... jag är inte arg... *pressar fram ett förvånat leende*
Jaja.............. Kan du inte spela Sjumilakliv med Martin Stenmarck då???
Ehhh.....

...


Ikväll är det lördag på The Klubben.
Då förstår folk allting mycket bättre.
Mycket mycket bättre.

Ciao

//S - Man

Etiketter:

10 said...:

Blogger sockerdricka Comment

Gimme gimme gimme, all night låååååång! *skråla*
Ah, bra låt det där. ;)

10:17 fm  
Blogger ajja Comment

HAAAAAAAAAAAHAAAAAAA!!! Dansa som Carlton är i n t e många som kan, han borde balsameras!

11:44 fm  
Anonymous Anonym Comment

Hahaha!! det var inte jag den här gången i alla fall =)

12:43 em  
Anonymous Anonym Comment

Hehe, själv brukar jag förgäves önska Quando, quando, quando med Engelbert Humperdinck! Men bara när jag känner plattvändaren. Och aldrig med framgång.

5:25 em  
Blogger S-Man Comment

Jag kan dansa precis som Carlton, men det tar jag bara fram om inget annat hjälper...

=)

7:53 fm  
Blogger malla Comment

Tack, tack, tack för att du inte spelar schlager!! Tur det finns några som har kraften att stå emot denna onda genre! :D

8:43 em  
Blogger S-Man Comment

Ja, Schlager är djävulens musik.

=)

9:12 em  
Anonymous Anonym Comment

Hahahahha.. förlåt men....
hahahahahahhahahahahahahahhahahahaha
vad är det med folk?!

9:11 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Carlton är lika irriterande som Urkel.

Asså, det är egentligen inget fel på Stenmarck, men den låten är så jävla hopplös. Evighetslångt intro och resten gubbrock som oss emellan inte är så jävla bra. Jag spelar sådant bara på beställning och bara när jag barjockeyar.

Spelade en del från mina gamla 70-talsbackar nyligen: O'Jays - Backstabbers, Wild Cherry - Play that funky music, Stevie WOnder - I wish mm mm.

Så jävla bra.

12:36 em  
Blogger S-Man Comment

Får fortfarande rysningar av Ojay's - For The Love Of Money.

När man barjockar kör man till stor del radiomusik. Stenmarck är klockren där, men hur kan man ha svårigheter att förstå att det absolut inte ska spelas på en nattklubb?!

Sverige (och svenskarna) har ingen klubbkultur.

1:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???