Snubbens Place: Bloggen...

fredag, januari 12, 2007

Bloggen...

...

Trender kommer och trender går.
Bloggflugan håller på att dö ut.
I alla fall i den form som exploderade för något år sedan, då jag och många med mig började blotta våra liv till allmänn beskådan i cyberrymden.

Jag har sett det sedan i höstas - folk hoppar av, trappar ner, slutar att läsa andras bloggar, slutar lämna kommentarer, säger att de minsann läser varje dag men tyvärr inte har tid o.s.v...
Dagligen så lägger Bra Människor ner sitt bloggande.
Den senaste i raden av Bra Människor som lägger av är Desperata Bruttan.
Tristsomfan!
Diggade hennes alster...

Men jag vet flera som hintat att de tänker lägga av, så jag tror att vi tyvärr kommer att få se ett gäng avhopp under de närmaste månaderna.

Let's face it:
Bloggeriet som det fenomen vi känner till det, håller helt klart på att dö ut!
Najjkee - Yrsel har ett ganska intressant resonemang kring detta:
>Klicksomfan<

Jag.
Jag skriver för dig och ingen annan. Egentligen så skiter jag i allt vad bloggtoppen och allt vad sådant heter. Kanske beror det på att jag inte befinner mig på topp 10 och känner mig lite bitter över det, men jag vet att jag är på din topp 10 - det räcker för mig.

Men...
Bara så att du vet - jag kommer oxå att försvinna härifrån.
Min tid här är utmätt. Så är det.

Ja...
Såvida vi inte gifter oss förståss.
För då är det för alltid...


Ciao

//S - Man

Etiketter:

19 said...:

Blogger Katta & Doriz Comment

Du ska ge f*n i sådana där hotelser som att du ska försvinna från bloggandet! Vad ska vi beroende då göra? Mass-giftemål?

Själv bloggar jag för min egen skull, jag skiter i andra. Vill de läsa så fine, men jag behöver få skriva av min ibland. Därav mina bloggar...

1:33 fm  
Blogger Unknown Comment

Självklart är det trendsvängningar i allting - men det behöver ju inte betyda att alla bloggar dör ut. Däremot så gallras det ute en smula. De mest envisa och ihärdiga blir kvar.

En viktig faktor för att man ska känna sig inspirerad att skriva är kommentarerna. Det behöver inte vara många kommentarer, men att man i alla fall får ett par kommentarer här och där gör en mer aktiv. Tror jag. Det man skriver blir lite viktigare, man har lite mer ansvar gentemot sina läsare.

7:47 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du är på min topp-5. Sådes. Fast jag kommenterar nästan aldrig... ta det inte personligt, jag är dålig på det hos andra också.

Jag tycker aspelut du ska gifta dig med bloggen så du blir bloggare för evigt.

(usmuz - vad farao betyder det egenligen?)

7:55 fm  
Blogger Jocke Comment

Men gaddämmit Snubben! Jag har smygläst din Blogg länge nu, och om det är kommentarer som krävs för att du ska fortsätta så ska jag kommentera så mycket jag kan! Hur ska jag annars garva på luncherna? Keepitupsomfan nu!

8:32 fm  
Blogger Suss Comment

Såna där hotelser tycker jag inte om!!
Inte alls!!

Om ny trenden är på nedgående, så får man väl gå EMOT trenden!!

10:26 fm  
Blogger Emm Comment

Jepp..Håller med alla dom andra. Vi får väll alla svärasomfan så du stannar kvar helt enkelt!

10:41 fm  
Blogger S-Man Comment

Nej nej nej... det är inget personligt. Är absolut inte bitter över att jag inte har... 35 kommentarer per inlägg.
Jag är nog ändå en av de som har förmånen att få ganska många kommentarer på alla mina fulbloggar.
Tycker bara att det är så trist när mina favoriter försvinner en efter en.
Sniff, DB, Jasmin...
Och flera andra är på väg, det vet jag.

Men det är nog bara som Åsa påpekar: det sker en urgallring...
Får hoppas på det, annars är det nog på utdöende tyvärr.

Så, här hotas vi inte - Här kramas vi.
Välkommen till krambloggen!

Kram kram
Somfan

=D

10:41 fm  
Blogger Nini Comment

Jag kramas så gärna om det innebär att du stannar kvar. *kramashårtsomfan*

Jag ska inte försvinna iaf. Prömise! Om det inte blir så illa att jag blir arbetslös förståss... för jag har ju inte bredband hemma...

Oh well..
*kramashårtsomfanigen*

1:36 em  
Blogger Torpan Comment

oops, jag har försvunnit lite själv, det vet jag. Mest är det nog för att jag inte vill vara alltför personlig på bloggen, vissa delar går jag inte gärna in på o då blir det ibland tyst i längre perioder. För jag vet att även om det inte är många, så är det några som läser det jag häver ur mig o är det dessutom på pränt går det inte att ta tillbaka. När jag inte vill skriva själv så "gömmer" jag mig lite genom att bara läsa andras bloggar o inte kommentera.

Så det är bara att hoppas på en händelserik vår istället med gladare tankar!

O Snubben? Du vet att du är på min topp 10 lista med. No doubt. ;)

2:47 em  
Blogger Ninaw Comment

Jag håller med om att folk i allmänhet är dåliga på att ge kommentarer. Synd, man blir glad för dom. Så här, trots att det är första gången jag hittar hit, så här är en kommentar. Fortsätt skriv. Det är bra att skriva.

3:01 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag hoppas att din utmätta tid ligger lååångt fram framtiden. Jag gillar att läsa vad du skriver och jag hoppas få fortsätta med det ett bra tag till.

Kram
/Vild-hallon

3:18 em  
Blogger K. Comment

Jag kommer inte försvinna och hoppas att inte du gör de! För det är bara din blogg jag läser dagligen men jag har blivit jättedålig på att kommentera men ska försöka bli bättre på den fronten.. Mina inlägg har vart väldigt få på senaste tiden men kommer att bli mer inlägg nu efter helgen.

5:34 em  
Blogger Emm Comment

Stay!

7:30 em  
Anonymous Anonym Comment

Baby! I think you´re wrong...! Avhoppen sker förvisso, men det dyker upp många nya. När man fått "skriva av sig" ett tag, såkan det räcka sedan... Men jag tror inte bloggarna blir färre, utan möjligne att de byts ut. Däremot så är det sant, man orkar inte alltid kommentera hej vilt...

Dessutom är du visst med på en lista. Nummer 46 på nya bloggportalen! Under kategorin "Mest vald som favorit"! GRATTIS!! Kram och trevlig helg!

6:49 fm  
Blogger K E I Comment

Och sen nääääär följer du trender slaviskt? (jag tänker nu inte på sto-ooo-OOOO--ra solglasögon)

Du är väl den sista som ger upp?

Väl?

9:56 fm  
Blogger snart... Comment

Mhmmm.... Det kanske är bäst att vi gifter oss då?

12:46 em  
Anonymous Anonym Comment

Men du är ju för fan top 5 för mig! Du kan väl inte vara så jävlig att du faktiskt slutar? Varför måste man sluta? Kan man inte bara skriva när man vill, måste man göra antingen eller? Nej, skriv när du vill och skriv inte nrä du inte vill men ge fan i att lägga ner. Jag kommer från Norrland, jag kommer bli en istapp i rumpan på dig om du slutar!

2:01 em  
Blogger Sabina Comment

Nä nu j...ar så länkar jag fortsomfaaan till dig:)

Kan ju inte låta bli å smyga omkring här.....

2:42 em  
Blogger KarinC Comment

Men men så där får du väl inte skriva??!... hur många frierier vill du ha egentligen?? ;)

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???