Snubbens Place: VAFF! ska hunden heta???

onsdag, december 27, 2006

VAFF! ska hunden heta???

...

Jorå, snyggigaste snyggingen jobbade visst imorse.
Detta blev sagt:


Hej!

TjabbatjenaHej!

*Tystnad* *Knappaknappa* Fösa fösa* *Blippablippa-knappaknappa*

*Tystnad* *Packapacka* *Tuggatugga* Varmtsomfan*

Grått och trist ute..

Mmmm... inge vidare hörru.
Men nu vänder det ju och det blir lite ljusare ute iaf!


Mmmm... *Knappaknappa* *Blippablippa*

*Tystnad* ... *Väntar* *packapacka*
*Tappar en potatis som rullar iväg på rullbandet*

Ojdå! Den smiter visst...

*fnissar* Ja, den ville visst ut på äventyr.

*Tystnad* ... *Blippablippa-knappaknappaknappa*

Var det bra så?

Mmm... visst.

237:40

Jahopp...
*Ger pengar*


*Ger kvitto och växel*

He-ej..

He-ej...


Asså... det här är ju klart som korvspad!
Vi har ju helt klart någonting stort på G här. Det blixtrar om oss och vi är med all säkerhet ämnade för varann och jag är säker på att vi känner samma sak båda två.

Nu är bara frågan om båda ska stå på radhuset OCH Volvon, eller om man bör dela upp det så att vi båda står på huset men... bara jag står på Volvon?

Vi kanske ska låta Volvon ingå i lånet till radhuset eller köpa oss varsin cykel istället?

Eller vi kanske ska skippa radhuset helt och flytta in i en lägenhet istället, med balkong där man kan odla sina egna kryddor och ha blomlådor med... grönsaker i? Morötter och sånt...

Och VAFF! ska hunden heta???
Fido? Snobben? Korven? Majja? Gnyet? Wolfgang?

Och vem ska hämta på dagis? vilka dagar? Bör vi dela upp det i jämna och ojämna veckor eller ska den som har Volvon även ha hand om dagishämtningen... men bara på jämna veckor? Hur gör vi då det är skottår? Skjuter vi på det då??


Det blev helt plötsligt ganska många viktiga frågor att ta tag i.
Behöver nog tänka igenom det här ordentligt...


Ciao

//S - Man

18 said...:

Anonymous Anonym Comment

Av någon outgrundlig anledning kan jag inte kommentera hos dig just nu... har försökt några gånger nu och börjar bli lite irriterad. ;-)

5:05 em  
Anonymous Anonym Comment

Och hej igen... det var jag, Vild-hallon, som var lite irriterad... ;-)

5:06 em  
Blogger S-Man Comment

Hm... märkligt.
Nya Blogger är igång fullt ut nu. Den heter inte Blogger Beta längre. Du kanska bör uppgradera till den nya blogger?
Du behöver bara registrera ett Google Konto först.

Har aldrig råkat ut för några problem att kommentera hos någon själv så jag vet inte vad felet kan vara annars.

=/

5:35 em  
Blogger Emm Comment

Haha..Joop solklart helt enkelt!
Men ujj vad mycket du fick att fundilera på. ;)

6:40 em  
Anonymous Anonym Comment

Snabbköpskassörskan i kvarteret där jag baur, hon e så vacker, och min kärlek e så stour... ;-)

7:08 em  
Blogger Tina Högman Comment

Ja det är stora frågor det där. Stortsomfan....

8:04 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag har nya Blogger... och ibland kan jag inte kommentera alls och ibland dyker kommentarerna upp två gånger, det är inte heller så kul.

Det jag skrev i min kommentar var att jag tyckte Fido var ett bra hundnamn och det passar så bra till radhuset som måste vara rödmålat och ha vita knutar. Bilen måste vara en Volvo 850... kombi givetvis, glöm inte det (eller är alla 850 kombi?). Men du har glömt av att du måste hitta namn till era 2,3 barn - vad ska barnen heta? ;-)

/Vild-hallon... igen då...

9:22 em  
Blogger S-Man Comment

Emm --> Joop? Solklart??! Nu fick jag ju mera att fundilera på...

Cliff (Barnes?)--> Stämmer in i kören.

Tina--> Yupp. Storasomfan...

Jalon--> Uppstår dessa problem då du ska kommentera hos mig enbart eller?
Märkligt i så fall. Vet ingen bot.

Fido? Mmm.. Funkar.
Volvo 850? Mmm... blir knappast mera korrekt än så.

Men
Ska man behöva fundilera på namnen på alla knoddar som man ska trycka fram oxå???!!
Jag som trodde att jag tänkt på allt!

Ähme VAFF...

9:32 em  
Blogger Unknown Comment

Eh, det här låter som ett allvarligt fall. Jag mailar över ett dussin prinskorvar till.

Alltså, är hon fastvuxen i kassan eller vad? Har hon inget liv utan kassa? Du måste ju försöka springa på henne någon annanstans också! Faaaaaaast, det är troligen inte en bra idé att stå och hänga vid personalingången...

8:51 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du är så härlig :D
Tack för alla leenden du ger mig!

10:33 fm  
Anonymous Anonym Comment

*Asg* Äsch, snubben, tuta och kör! ;-) Gottnyttårsomfan!

10:36 fm  
Blogger Jill Wegerup Comment

Skrattar. Låter som hög tid att börja grubbla på dessa frågor.

12:18 em  
Anonymous Anonym Comment

Du får väl fråga henne nästa gång du är och handlar då! Hon kanske har bra lösningar på er gemensamma framtid. Du kan ju inte ta hela planeringsansvaret själv heller!
:)

4:21 em  
Anonymous Anonym Comment

Det är så hett mellan er att det bränns ända hit!
Jag rekommenderar lika ägande, varannandagshämtning av ungar (inte fan vet jag, jag har inga barn), och självklart en hund som heter Doriz!

Se för fan till att få till det nu då! Du får väl se till att krocka med henne när hon slutar eller nåt.

5:06 em  
Blogger Vilse Comment

Underbart att höra dina framtidsplaner. Du blir säkert lycklig i radhuset med snyggaste snyggingen och ungar och hund. För att inte nämna volvon! =)
Inte bara jag som har förmåga att rusa fram fort i planeringen alltså.

" Han var ganska snygg, undrar om han är singel. Aaah, nyskild enligt kompisen.. Då är han inte sugen på giftermål förrän tidigast om nått år. Kanske bäst att börja försiktigt. Med sisådär en fyra ungar så man har honom på kroken. Då kan han inte neka att gifta sig med mig. Eller så står jag där med fyra ungar till och en sunkig lägenhet och byxor i mängder att lappa på knäna. Äsch betalar nog bara för varorna och går..."

5:16 em  
Blogger S-Man Comment

Åsa--> Nä, jag är fan ingen stalker. Skicka korvsomfan!

Samira--> Tack! Det var länge sedan jag såg eller hörde någon säga/skriva det till mig. Tack! =)

Morsan--> Tutar och kör dagarna i ända!

Jill--> Äh... har fortfarande gott om tid. Ingen stress här inte. =D

Lina--> Passa dig så att jag inte åker upp till norrland och tjackar en jääla massa böcker! ;)

Katta--> Är alldeles för rädd om min bil för att krocka med någon...

Levande--> Precis... ibland är det faktiskt bättre att bara betala för varorna och gå.

=D

2:54 fm  
Anonymous Anonym Comment

Hahahahaha låter som ett välkänt problem det här:)

Ver ju själv snabbköpskassörska i mina ungdomsdagar, dessutom blev jag uppraggad där å inte nog med det jag är gift med killen/mannen ännu:)

Så kör på så att det ryker, det där fixar du....

Å jag kan inte heller logga in så jag får bli anonym idag..

Sabina

9:53 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du är så välkommen sååå!!
Böcker kan man aldrig få för mycket av!!
Och inte snygga brudar i kassan heller för den delen... ;)

1:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???