Snubbens Place: Sketongar...

tisdag, december 12, 2006

Sketongar...

...

Vi har två prao-tjejer hos oss i Tjårren igen. Samma två som var här förra gången - hyffsat skoltrötta sketongar som inte vill annat än att slagga och sms'a till en massa killar dagarna i ända...

Traditionellt sett så åker ju alla färskingar på att skala potatis eller göra andra oerhört utvecklande sysslor. Jag kommer dock på mig själv hela tiden med att det är JAG som gör alla skitjobben själv, istället för att delegera ut det till dem.

VAFF!?!?

Jag vet inte varför jag har kopplat bort det?!
Faktum är dock att det inte finns särskilt mycket kvar till dem att sysselsätta sig med om dagarna.
Häromdagen tyckte de förresten att jag borde bli lärare på deras skola.

Jojo...
De skulle allt må då va...?

Jääla sketongar...

Ciao

//S - Man

3 said...:

Blogger K. Comment

Har bytt signatur och hemsida, om du vill ändra din länk? :) / Kerstin

7:35 em  
Blogger Tina Högman Comment

Det går väl an när det är pryo eller prao eller vad fan det nu heter... Vi hade en timanställd tjej hos oss, ca 25 år. Knappade ständigt på mobilen, fick hos sms släppte hon allt hon hade för händer för att kolla vem det var ifrån. Ibland sa hon att hon skulle på toa, sen var hon borta 30 minuter. Vi hade många diskussioner vad hon gjorde på dass... En gång slog hon i tån. Ok, det kan göra jäkligt ont, men hon ringde sin man som åkte från sitt jobb och sen ville hon ha en morfinspruta!

9:51 em  
Blogger Peppe Comment

Smarta tjejer, de vet uppenbarligen hur man delegerar.

8:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???