Snubbens Place: I ett väntrum...

torsdag, december 07, 2006

I ett väntrum...

...

Var med SnubbeMorsan på sjukhuset imorse. Hon var där för att ta lite prover och lite annat jidder.
I samma väntrum satt det en jääligt kool snubbe, runt 70 kanske.
Trots att det satt en massa andra där så sökte han en konversation med oss. Snubben var riktigt rolig att lyssna på, hade "alla hästarna henmma i stallet" så att säga. Jag hade lättigt kunnat sitta ett par kvällar och bara lyssnat på hans historia. De som verkligen kan få mig intresserad är de som har UPPLEVT någonting. Varför inte lyssna och lära från en som verkligen har levt livet?

Fastän han hade gjort en by-pass operation SAMT genomgått samma smärtsamma lungoperation som SnubbeMorsan gjort, som tagit bort en del av ena lungan, så var han bara ett enda stort leende.
Den här snubben rockade FETTfett och när det var dags för den här killen att kila så skulle han gå med ett enda stort jääla smajl på fejjan.

Solen sken över väntrummet på Onkologiska avdelningen på Sahlgrenska denna dag!


Vad hände sen...
VAD hände sen?

Jo...
SnubbeMorsan sitter och TVÄRSMÖRAR för snubben ifråga. Hennes ögonbryn jobbarsomfan, upp och ner... Hon lägger helt enkelt in en FETEstöt på koolaSnubben!

Ameh... VAFF! tänkte jag...

Att se det här spelet från ens mamma är, min dam eller herre, lika osexigt som att överraska sina föräldrar när de... hmm hmm hmm - du vet?! Var tvungen att gå ut i korridoren och ringa fröken UR.

Jo... klockan förflyttade sig hela tiden framåt.
Ur-tanten gjorde verkligen sitt jobb.

SnubbeMorsan och KoolaSnubben lär jag väl ha anledning att återkomma till.
Du såg att han hade vigselringen på va? frågade SnubbeMorsan mig.
Jo.... men i den åldern så är det väl inte helt omöjligt att de har den kvar, bara för att visa respekt eller för att det är en gammal vana. Behöver ju inte innebära att han fortfarande är gift - svarade jag uppmuntrande.

Nä, vi får nog allt pumpa lite info ifrån han nästa gång, menade SnubbeMorsan...

*Himlar med ögonensomfan...*

Ciao

//S - Man

7 said...:

Anonymous Anonym Comment

Still going strong!
/alis

10:28 em  
Blogger S-Man Comment

Jääla kärring! Jag såg nog blixtarna i hennes ögon...
Har en del att hämta där... maybe... =)

10:42 em  
Anonymous Anonym Comment

Häärligt! Livet tar alltså inte slut efter femtio som man trodde när man var barn. =)

55+

7:06 fm  
Blogger Unknown Comment

Äldre människor har ju all anledning att inte tveka för länge vid sådana här tillfällen, samtidigt som de är mer avspända och coola. Fast ändå hispiga, men på ett annat sätt.

(Det där begrep väl alla?)

8:17 fm  
Blogger Suss Comment

Nämen så puttinuttigt!!!
Tycker det är urgulligt när äldre människor flirtar och ser så där småkära ut!! :)

10:23 fm  
Anonymous Anonym Comment

Det är ju ett tecken om något att hon mår ganska bra nu då...?
Och jag ska också flirtasomfan när jag blir gammal! (om jag är ensam då förståss, inte annars!!)
Kram!!

11:42 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Din mor tycks vara en kvinna som kan ett och annat... kan man gå på kurs hos henne? ;-)

2:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???