Snubbens Place: En liten tummetott...

lördag, december 30, 2006

En liten tummetott...

...

Joråmensåattéee...
Det var full spätta på The Klubben i natt.
Riktigt hyffsat med folk och hög klass på kvinnsen faktiskt.

I veckan har jag arbetat hårtsomfan för att vända på dygnet. Det var tänkt att jag skulle spela nästan varje dag den här veckan plus ett par dagar i helgen, men det hade jag inte klarat av om jag inte hade vänt på dygnet först.
Brossan har fått ta hand om Tjårren.

Nåja, både tanken och planeringen var god.
Jag har lyckats vända på dygnet, så jag somnar numera klockan 06 på morgonen och vaknar vid 14-snåret på eftermiddagen.

Jag blev lite snopen bara - för av alla inplanerade spelningar blev det bara en (1) och det var den ikväll (läs: fredagskväll).

Såhär blev veckans schema på The Klubben:
Onsdag - Stängt
Torsdag - Stängt
Fredag - Gig
Lördag - Stängt (!!)
Nyår - Öppet men nä-e. Vill inte. Jag krävde dubbel lön vilket de ej köpte.
Nyårsdagen - Öppet (!!!) Eh... kan. Nog. Inte. Då.

Av en vante så bidde det en liten tummetott.
Det är, av förståerliga skäl, oerhört befriande att INTE leva i ett förhållande just nu. Tror inte att jag hade mötts av någon särskilt stor förståelse och det hade inte varit särskilt skoj heller för den delen...

Jahopp!
Nu ska jag bara vända tillbaka dygnet igen...


Ciao

//S - Man

7 said...:

Blogger Emm Comment

Lycka till med att vända tillbaka :-)
Got Nytt År på dig!

9:11 fm  
Blogger Mia Comment

VA? Trodde det bara var hämt-pizza-ställen som hade öppet på nyårsdagen!!!

10:33 fm  
Blogger snart... Comment

Åh, vad rart med en man som skulle offra sitt jobb för ett förhållande?!
;)

11:53 fm  
Blogger S-Man Comment

Emm --> Got nytt!

Alis--> Vi har aldrig haft stängt en endaste liten dag sedan vi öppnade Tjårren. T.o.m. jag är imponerad!
=)

Snart--> well... ;)

4:14 em  
Blogger Studiomannen Comment

Dubbel lön är bra. Jag fläskade på med 3-dubbel på juldagen och då blir man ledigsomfan! :-D

12:37 em  
Anonymous Anonym Comment

Vicka snålisar som inte betalar dubbel lön på självaste nyårsafton!! Har iofs inte en aning om vad du tjänar, men det hör inte hit, den dagen ska man ha dubbel lön (minst)!
Kram!

10:57 fm  
Blogger S-Man Comment

Peter--> tredubbel rockar!

Lina--> Jag tjänar redan ganska bra, är på det övre skiktet bland jockeys. Men trots det bör man få åtminstone dubbel lön på Nyår!

=)

5:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???