Snubbens Place: On the road again...

onsdag, november 08, 2006

On the road again...

...

Idag bär det iväg upp till 08 igen.
Jag och morsan ska upp och ta ett sista farväl av vårt landställe i skärgården.
Det har precis blivit sålt och de sista kontrakten ska signeras.
Vår sista "fot" i Stockholm tas därmed bort för gott.

Många barndomsminnen går i graven, ändå så känns det ganska skönt att sätta punkt och kunna gå vidare, skapa nya minnen.
Kanske tillsammans med en ny generation så småningom.

Det är ganska dyrt att ha ett ställe som man inte utnyttjar.
Bara el och sophämtning kostar en halv förmögenhet i stockholms skärgård, även om man inte utnyttjar det!

Så idag befinner sig Snubben på vägarna.
Försök att inte stöka till här alltför mycket nu.
Ta det lugnt med läskeblasken och inget hoppande i sofforna eller nåt sånt.

Är snart tillbaka igen.

Ciao

//S - Man

12 said...:

Blogger Suss Comment

Attans då!!
Jag som precis hade tänkt skutta runt i soffan!!
Jaja.. Får väl vänta med det då..

Eller ska jag vara lite modig och göra det ändå?? Även om fabror S-man sagt att man inte får det??

Hmm...

8:59 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Nädå. Jag är såååå snäll och beskedlig. Oftast.

Kanske hoppar lite i soffan då. Men bara lite.

10:55 fm  
Blogger Andreas Comment

Ameh!

Ge det till oss istället! Vi vill ha det!

(Var låg det förresten?)

11:24 fm  
Anonymous Anonym Comment

Sängen då .. bara lite....hoooopppp....hopp ...hoopp.

12:34 em  
Anonymous Anonym Comment

På tal om det, så var jag lite i Sköndal idag... Kalltsomfan!!!

6:48 em  
Anonymous Anonym Comment

Har läst din blogg ett tag nu. Måste säga att det alltid (oftast i alla fall) är underhållande läsning. :)

12:35 fm  
Blogger Babushka Comment

MEN ALLVARLIGT!
Om det fanns ett lantställe i skärgården som skulle säljas och nån jag kände inte sa det till mig så skulle jag aldrig prata med den personen igen.

*ignorerar att det just hänt*

8:52 fm  
Anonymous Anonym Comment

Vilken lyx... lantställe i skärgården. Men jag förstår precis vad du menar, det kostar att hålla.

Hoppas du får en riktigt skön dag i 08-landet. Här sitter vi å huttrar - för de e kallt som faen. Men solen skiner och tanken på att det är fredag imorgon håller en på toppenhumör :-D

9:22 fm  
Blogger K E I Comment

Jag nöjer mig med att nosa i badrumsskåpet.

*snoka, snoka*

10:48 fm  
Anonymous Anonym Comment

INTE hoppa!? Nähä..
*sitter lydigt och snällt och undrar vad jag då ska hitta på*

12:16 em  
Anonymous Anonym Comment

Så du är på besök här i trakterna alltså, trevligt! Hoppas allt går bra att att du kommer hem hel och ren.=) Här är allt en enda röra! Ha det gott!

6:00 em  
Blogger S-Man Comment

Suss, Tina, Agge & Myra ->Misstänker nog att det blev lite hoppandes av ändå...

A-Man & Emmsen -> Föredrar att sälja för 2 millar än att förhandla fram ett polarpris med någon. Det finns HUuuuhhuhuhur mycket till salu som helst. Sätt igång och glutta nu. =D

KEI -> Självklart! Det finns ju få saker som berättar så mycket om en människa som vad den har i sitt badrumsskåp. =)

Londa -> Det är kallt- och kooltsomfan i Sköndal

Vargis -> Jag vinkade den här gången oxå!

Jigsaw -> Trevligt att du diggar min blogg. Välkommen!

Tequila -> mmm... lyxigt = Dyrtsomfan. Morsan köpte det för fyrtio år sedan - FÖR 30.000:-!

Nicole -> Hem kom jag, men efter allt sista-minuten meckande på tomten och alla grejer som skulle med, så behöver jag nog en dusch nu...

=D

9:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???