Snubbens Place: Klimathotet, Slatan och sugkoppar...

torsdag, november 16, 2006

Klimathotet, Slatan och sugkoppar...

...

Idag funderar jag lite över Aftonjiddrets upprop klimathotet, där man uppmanas att skriva på och lova en massa fina saker.

Nåväl, skulle det inte vara bra om de själva föregick med gott exempel då, och skrotade ett gäng av alla tråkiga bilagor som de sprider med vällust?


Klick (Behöver vi allvarligt talat detta äckliga nonsens-skvaller som förföljer kända människor? Ok, en hel yrkeskår kommer att bli arbetslösa (papparazzis) men ändå...)

WOW! Vad spännande!


Hem & Trädgård (Det var hett och sexigt att spackla om hemma för bra många år sedan. Hur mycket inflation har det inte gått i alla göra om hemma-reportage i både TV och tidningar?)
WOW! Vad hett och spännande!




Sportbilagan (låt den ingå i tidningen istället. Långt ifrån alla läser den.)




WOW! Vad spännande!

Tycker helt klart att man borde satsa allt papper som blir över från Jiddrets nedskärning på direktreklam istället. Då får man garanterat mer intressant att läsa och får därigenom genast en trevligare sysselsättning då man sitter och... funderar och... klämmer.

Den här veckan så har Netto (en av mina favoriter faktiskt...) ett riktigt kanonpris på:

SUGKOPPAR!!!

*Ringeliringring*
Aahh hallah!? Netto-i-Sverige *tugg tugg* go-middaaa. *Tugg tugg tugg tugg*

Aah, schabba. Vill snacka med inköpschefen - fortsomfan.

Ögonblick-jag-kopplaaaar.... *Tugg tu...svälj! ugg*


*Khrmm* Inköpschefen på Netto i Sverige, kan jag hjälpa till med något?

SCHMACK!!!

Ameh! Det var då själva...
*Klick*



Ciao

//S - Man

3 said...:

Anonymous Anonym Comment

Japp, du har helt klart en poäng där. Tyckte själv att det var osmaklig tajming att gå igång på klimathotet efter första snöovädret.

Undra vad jag ska med en sugkopp till... hmm...

11:33 fm  
Anonymous Anonym Comment

ja här brukar jag kalla det Getto Netto, men ibland har man tur när godingar som sugproppar dyker upp. - aight?

3:42 em  
Blogger Nini Comment

Lyfter 60 kg?!?
Fett bra tryck i den....å bara 39 balubas!

Nu måste jag bara komma på vad jag ska med den till, sen är det jag som svischar till Netto. Eller not.

4:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???