Snubbens Place: Glass med korv...

måndag, november 27, 2006

Glass med korv...

...

Jag sov skitabra!
Det är tveksamt om ens ett jordskalv hade väckt mig.

Var mer än lovligt hungrig efter 14 timmars sömn, så det första jag gjorde då jag kom till Tjårren var att smälla i mig en snurre-burgare .
Snurre-burgaren görs med fullkornsbröd och följande ingredienser från botten och upp:
Mycket sallad, saltgurka, burgaren (kött eller kyckling), två tomatskivor.
Schlurrp!

Idag har det varit mer än lovligt lugnt i Tjårren.
För att inte säcka ihop helt, kände jag att jag bara måste (?) testa vårt sortiment av glasspinnar. Man bör helt enkelt ha koll på vad man säljer lixom!
Så nu har jag testat alla nio sorterna vi har.

Magnum är alldeles för stor, man blir fort jättemätt av den. Samma mättnadskänsla infinner sig av alla de fyra magnumsorterna vi har nu...

Sommarens storsäljare Bilar smakar exakt lika mycket raffinerat socker som i somras, då jag senast testade den. Samma sliskiga smak har Banama och Twister- Uäääck!!!

Jag har kommit fram till att Piggelin och min gamla favvo; Dajmstrut, fortfarande ligger i täten över goa glassar.


I somras hade vi fler än tjugo glass-sorter. Jag är både lättad och glad över att jag inte genomförde testet då! Det hade varit lite... jobbigare.

På något sätt känner jag mig ändå nöjd med mitt mini-test.
Nu slipper jag ju ligga sömnlös över det, utan kan istället koncentrera mig på andra viktiga saker... som korv.

Man kanske skulle testa alla olika korvar som finns, någon dag?
Kokt korv, vanlig korv, finkorv, finsk korv, cabanoss, wienerkorv, annan korv, tveksamkorv, falukorv: blommig, prickig, röd, grön, ful..., grillkorv, lång korv, dum korv, lunchkorv, lätt korv, tung korv, härlig korv, åh denna korv!, stoppad korv, prinskorv, bajjkorv, no korv, korkad korv, ölkorv, pilsnerkorv, fläskkorv, lightkorv, rysk korv, tysk korv, snäll korv... en jääla massa korv.


Ciao

//S - Man

7 said...:

Blogger Ninde Comment

Aha, det är alltså som jag hävdade när jag var liten. Killen som har Tjårren får äta hur mycket glass och godis han vill :)

9:00 em  
Blogger Mia Comment

Jag anmäler mig frivillgt till nästa provomgång.. glassar. Men jag vill bara prova de med vanilj och choklad.

9:21 em  
Blogger S-Man Comment

Ninde --> Det är ett jääla jobb men någon måste göra det...

Alis --> I'll keep you posted.

=)

9:29 em  
Blogger Babushka Comment

*alla som är pryda håller för ögonen*

...jag vet en typ av korv som inte stod med...det är den finaste varianten...man måste vara naken när den serveras.

Näääää, det där var nog den osmakligaste kommentaren jag lagt EVER.
Fy på mig. Jag skyller på hormoner eller nåt.

11:08 em  
Anonymous Anonym Comment

Svenska glassar har hög klass.
Här är det bara tråkiga och inte-alls-nåt-goda glassar.
Du har tur du, som kan test-äta. *s*

11:36 em  
Blogger Nini Comment

Jag vill oxå vara med på glasstestet -07!!! *räcker upp handen och viftar vilt*

Den enda korv som gäller är finsk nakkimakkara. Så det så. :)

11:09 fm  
Blogger KarinC Comment

Päronsplitt! Har ni päronsplitt?? Annars funkar... 88-an en gammal goding.


What about fulkorv? Har ni den?

9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???