Snubbens Place: 08-finger...

torsdag, november 09, 2006

08-finger...

...

En sån här ska jag lähähättigt ha på instrumentpanelen
nästa gång jag kör bil i stockholms innerstad:

Fästs enkelt på instrumentpanelen med dubbelhäftande tape som medföljer.
Ett stort finger av lite hårdare gummi som är fäst på en fjäder.
Fingret har belysning som kopplas till cigguttaget. Strömbrytare sitter på ciggpluggen.

Jag var väldigt nära att explodera ett par gånger. Om det var för att morsan satt och tjattrade vid sidan om eller om trafiken i 08 faktiskt är värre än på år och dar, kan man ju fundera vidare på om man orkar.

Snubben kom, sa ÖÖÖÖH, FLYTTA PÅ'RE FÖFF!!! och segrade.

Snubben - Dumma 08-Trafiken
1-0

Nu: "hemma" i The Hålan.
Snart: Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ciao

//S - Man

11 said...:

Anonymous Anonym Comment

hehe, tur att du inte blev mosad av nån buss iaf!Dom kör som tokar här i stan. Ha en bra dag!

8:05 fm  
Blogger Frk Fleggman Comment

I hate 08. För mycket people med taskig attitude. Hålor är mer min melodi. Skönt att du är hemma helskinnad.

8:35 fm  
Anonymous Anonym Comment

Muahhaaaa.... Bara så ni vet så är det möjligt att mer än 65% av de som bor i 08 området är töntar från olika hålor som har flyttat till 08 området och som har lagt till sig en taskig attitude. 08 är en liten shit håla som har fått storhetsvansinne pga av att alla som flyttar hit tror att de är såååååå häftiga. I mina ögon så är alla med taskig attitude bara bönder. :)

9:55 fm  
Anonymous Anonym Comment

Det kanske är bäst att du håller dig i Hålan... :)

9:59 fm  
Blogger ajja Comment

hehe. Du gillar ju hålan e g e n t l i g e n. *duckar och springer*

shibumi: det är tack vare alla bönder det har blivit som övriga sverige ju.. *s*

10:41 fm  
Blogger Cliff Hanger Comment

Stockholmstrafiken kräver sin man. Själv är man ju yrkeschaufför här...

Men, det är klart, helt osårbar är man ju inte för trafikidioternas tokerier. Det är inte alltid man har det där nödvändiga buddhistiska lugnet. Men det är att göra som Per Elofsson sa: "Det är bara att bryta ihop och komma igen".

12:24 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

"...det är BARA att göra som..." skulle det förstås stå i min kommentar.

12:26 em  
Blogger KarinC Comment

Skönt att du är "hemma" igen då, i trygga Hålan =)

4:36 em  
Blogger malla Comment

Jag inser att la Stockholmia är tio ggr värre - men Hålan är rätt illa den med... Tar mig ca fem minuter att köra till jobbet och på den tiden hinner jag bli vansinning ett antal ggr..... Rondelj***lar! Och idioter som INTE kan köra...

Jag kör ju självfallet perfekt! :)

9:42 em  
Blogger Studiomannen Comment

Äsch. Kör efter regeln Störst åker först så vinner man i alla städer. Jag tycker Malmötrafikanterna är värre än Sthlmarna.

Fast hålans största problem är färden dit. Varenda jävla kamera på 40/41:an!

11:24 em  
Blogger Andreas Comment

Jag kör ju genom stan i rusningstrafik både in och ut ganska ofta nuförtiden, och jag måste säga, att det är ofattbara mängder idioter.

Men relativt till trafikmängden... är det tveksamt om det är värre än nån annanstans.. jag tror fan jag måste blogga om det! (Tjadå!)

(För övrigt tror jag Ajja har rätt.. hahahahahhahaa)

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???