Snubbens Place: Vive la France...

onsdag, oktober 18, 2006

Vive la France...

...

Kom precis hem från Tjårren och vilken syn mötte mig
för femte gången på kort tid
tro...?

Jo! En Fransos - den här gången, hade snott min parkering.
Smart! Jättesmart!!


Ställde naturligtvis min bil några centimeter bakom ost-ätaren, och gick och hämtade kameran. Snacka om a Kodak moment!


Nu har ju jag inga ärenden att uträtta förräns imorgon bitti,
så... tuff shit.

Eller som vi i Tjårren lite slarvigt brukar uttrycka det:

Don't. Mess. With. The. Dude.

Ciao

//S - Man

27 said...:

Anonymous Anonym Comment

Haha.. Keep up the good work :D

12:09 fm  
Blogger Torpan Comment

Hehehe, pure evil. I like *nickar allvarsamt*

(Fast som en liiiten, liiiten parantes så vill du inte veta att det heter Vive la France va? Eftersom länder är femininum i deras språk? Nä, tänkte det...)

12:47 fm  
Blogger S-Man Comment

Torpedo--> Precis! Ett rent slarvfel såklart. Var så jääla trött.
En sån irriterande grej måste jag bara få ändra på...

Tack för det, Torpedo!

=)

2:02 fm  
Blogger Tina Högman Comment

ja man blir så förbannad!! När vi hade lägenhet bodde vi intill ett dagis. Jag vet inte hur många gånger jag fick gå in på dagiset och fråga vem som snott min parkering!
-Ja men jag skulle bara hämta barnen, det går ju fort!!
Skiter väl jag i, om det går fort, jag betalar för parkeringen, när jag kommer hem ska jag ju ha den! Fattar dom inte det? Det kvittar ju om dom står i 30 sekunder eller 30 minuter, det är MIN parkering!

8:51 fm  
Blogger Nini Comment

Helt rätt!! Så jäääääla rätt!!

Sparka lite på den oxå :)

9:20 fm  
Anonymous Anonym Comment

KLOCKRENT!
så vitt jag vet så är väl fransoser ändå inget mer än ivägen..

10:34 fm  
Anonymous Anonym Comment

Haha... jätte bra...skulle ha gjort samma sak själv.. eller du kunde ha skruvat bort ett hjul och skrivit en lapp på franska att du får tillbaka hjulet om du lovar att inte parkera på min plats nån mer gång :-)

Pia-Pralin

11:29 fm  
Blogger Karin Comment

Vilket grodätande, ostälskande, baguettebakande, baskerbärande, modesnobbigt SVIN! Så kan du inte ha det Snubbelito... på'an bara!!

Hoppas den oskyldiga snubben till höger inte har ärenden innan dig bara ;)

2:25 em  
Anonymous Anonym Comment

Om jag blir inparkerad så brukar jag ställa mig på parkeringen och skrika "vem faan har tagit min parkering!?!" Det resulterar i de flesta fall i omkring tretti nyfikna ansikten i fönstren runt om parkeringen och alltid någon som kommer ut och flyttar på sin bil lite skamsen. Men det är klart, det funkar kanske bara i en liten stad där husen ligger nära parkeringen... :)

2:27 em  
Blogger Studiomannen Comment

Karins utbrott påminner om Galenskaparnas Peter Rangmars klassiker (som den läspande bossakungen Astor Kvarts): "Det ska va smält smör till skrubban, satans Citroënsvin!".

3:36 em  
Anonymous Anonym Comment

Ha ha ha.. Rätt åt honom!

5:35 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Så där har jag velat göra många gånger men aldrig riktigt vågat... men så har jag ingen stor BMW heller utan bara en liten Opel som de skulle kunna knuffa undan så lätt som ingenting.

Bra gjort by the way! :-)

6:58 em  
Blogger Jill Wegerup Comment

Ooops, du verkar veta hur man serverar hämnden.

8:54 em  
Blogger K E I Comment

*fnittra*

7:15 fm  
Blogger ANNA-LYS Comment

Stod det på utrikiska att det var din parkeringsplats?

Just wondering???

10:08 fm  
Anonymous Anonym Comment

... ävla beta-bloggar ;-)

man erhåller låg profil här

Try again *such*

10:12 fm  
Blogger S-Man Comment

Anna --> Förstår vad du menar, men nä. Precis som i alla andra europeiska länder så har vi i Sverige inte parkeringsreglerna skrivna på fyra olika språk.
Återkom gärna till mig om det överhuvudtaget finns något land som har det!

Annars finns det något som heter universella regler. Dit hör att inte parkera på någon annans boendeparkering t.ex.

Det spelar nog ingen roll ifall du befinner dig på en parkering i anslutning till ett bostadsområde i Tyskland,Holland, Spanien, Frankrike, England... - markerade OCH numrerade p-platser är i 99.9% av fallen förhyrd p-plats, s.k. boendeparkering.
Där ställer man sig inte.
Så är det bara.

I övriga 0.5% av fallen ska man betala för att få parkera där. Den sista halva procenten är gratisparkering.
Om man besöker någon i ett annat land för första gången, så frågar man naturligtvis den man ska besöka (har ju troligtvis bättre pejl på vad som gäller, eh...) vart man ska ställa bilen, inte sant?

Allt annat tyder på dålig uppfostran/likgiltighet för andra/total brist på empati.
Det ger mig all rätt att, med så milda medel som möjligt, försöka påtala för den lilla råttan hur jääla fel han gjort, hur väldigt lite jag känner för att ta på mig en p-bot bara för att han är dum-såjäälajääladum.

I England, Frankrike, Holland, Spanien... hade de låst fast hans hjul eller bogserat bort fanskapet. The Hålan är det enda landet i vääääärlden där det inte finns ett journummer till p-bolaget, för de ligger å nuppar deras kusiner när de inte jobbar.

Som den väluppfostrade människa jag är, valde jag att inte göra någon åverkan alls på ostens bil, jag bara blockerade hans framfart tills klockan halv elva dagen därpå.



Han lär nog inte parkera där igen...

10:49 fm  
Blogger Nini Comment

Vad hände när du kom ut????

Tellmetelleme!!

4:21 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

He he... helt rätt! Får hoppas att han inte hämnades med att ge dig ett lackjobb eller dylikt bara.

Som jag skrev hos El Pedro

http://denandrabloggen.blogspot.com/2006/10/make-it-double.html

nyligen:

"Själv blev jag inparkerad på personalparkeringen för några veckor sedan. Det var omöjligt att öppna förarplatsdörren och ta sig in på den 30 cm-lucka som puckot bredvid hade lämnat mellan min bil och hans bil.

Han fick en arg lapp på rutan och ett litet lackjobb för det (egentligen ett lite för elakt straff, men...shit happens). Man bråkar inte med en trött och grinig busschaffis som sovit 4 timmar och jobbat hela dagen."

10:15 em  
Blogger Andreas Comment

Jag hade nog inte nöjt mig med att blockera hans bil.

Jag hade säkerligen "gjort omfattande åverkan" på den... Jag menar, man slinter ju så lätt med nycklarna liksom, och.. tja, vad kan man göra åt det? Sån "olycka" händer ju så lätt...

Särskilt om det är en franskskyltad biljävel dessutom.

Skulle någon ställa sig på min boendeparkering... uj uj uj...

CH: Nu vart jag sugen på att skriva nåt om sura busschaffisar.. men jag låter bli, snäll som jag är... ;)

1:27 fm  
Blogger Cliff Hanger Comment

Andreas - Äh, det vore ju konstigt om man inte blev sur i det läget. Själv har jag arbetstider som jag inte får att gå ihop med en vettig mängd sömn, så då är man extra lättretlig förstås. Men du bloggade ju själv nyss om att du var ett surkart och nu skrev du att nyckeln slinter så lätt (det var precis det den gjorde för mig också), så jag antar att det kan hända även den bäste...även datanissar som dig själv.

4:43 em  
Blogger S-Man Comment

Själv brukar jag inte låta hat försura min tillvaro mer än nödvändigt. Är ganska nöjd med mig själv och behöver inte hävda mig på något som helst aggressivt sätt.

Min ilska försvinner ganska snabbt, därför är jag fri att syssla med andra saker.

Testa det...

=)

10:05 fm  
Blogger Cliff Hanger Comment

Grattis snubben, men det är inte mer än mänskligt att ha lite temperament och bli förbannad. Det betyder inte att man inte är nöjd med sig själv.

3:49 em  
Blogger S-Man Comment

CH --> Jag retas bara med er.

=)

4:13 em  
Blogger Andreas Comment

HUR SLUTADE DET DÅ?


Hallååååå???

Jag vill veta nuuuuuuuu!

11:19 fm  
Blogger S-Man Comment

Det slutadfe med att jag gick ut och flyttade min bil vid elvasnåret. Skulle ändå dra då.
Någon grodätare syntes då inte till och min vrede från kvällen innan var som bortblåst så jag rörde inte ens ostätarens bil.
Trots att det var en Renault!

Å så vitt jag vet så sitter h*n väl å käkar grodlår just nu, någonstans i Ostlandet.

5:35 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

Ja, han har väl i o f s blivit straffad nog i livet, genom att födas till fransman. :-)

7:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???