Snubbens Place: The Tjårremusen...

tisdag, oktober 10, 2006

The Tjårremusen...

...

Vi har upptäckt att vi har en liten kontorsmus som springer omkring och lever livets glada dagar i Tjårren!

Häromdagen så satt Brossan och gjorde det han gör allra allra bäst; skräpade, när han plötsligt såg hur en liten men mullig och välmående liten mus som trippade fram över golvet kring hans fötter.
Musen stannade till och glodde på honom för en kort stund innan den fortsatte hem till sitt residence; en varm och go hög med handukar som ska tvättas.

Chefen över... eh... avdelningen för skadedjursbekämpning (--> Brossan?!) gillrade därför en snäll musfälla härom natten.
Den gick ut på att musen skulle följa ett spår med utlagda smaskigheter, ner i en burk där den skulle sitta fastsomfan tills vi kom och släppte ut den i skogen bakom Tjårren (eller... det som är kvar av skogen eftersom de har skövlat den...).

Självklart så hade Brossan även lagt ner en massa godis i själva fällan till musen om den nu skulle fastna däri. Den ska ju inte behöva svälta ihjäl eller avlida för att den har tråkigt lixom!

Till vår stora sorg hade det inte fastnat någon tjock liten mus i fällan då Tjårren öppnades i morse. Det känns lite sorgligt, eftersom vi nu måste ta i med hårdhandskarna.

Musen måste flytta eller börja göra rätt för sig eller åtminstone pröjsa en del av hyran, så är det bara! Där... där är vi stenhårda.

Chefen över avdelningen för skadedjursbekämpning --> Brossan! har därför införskaffat två stycken elaka musfällor. Såna som gör musen minst ett huvud kortare, samtidigt som den snälla fällan står kvar.

Nu återstår det bara att se vilken väg musskrället väljer att ta:
The softish nice way or the highway?


Men...
Vad ska man egentligen döpa den lille rackaren till?
Mitt förslag är Staffan, eller kanske Arne.
Men jag vet inte...


Ciao

//S - Man

13 said...:

Blogger Torpan Comment

Hmmm, alltså, jag är inte förtjust i musgiljotinen om jag ska vara helt ärlig. Finns det inte ordentliga burar man kan köpa som Snubben jr kan fångas i o sen släppas i det fria? Är han både tjock o pantad kan han kallas Gus efter musen i Askungen. ;)

2:35 fm  
Blogger Unknown Comment

Hrm, hrm. OM man planerar att använda ELAK fälla så föreslår jag att ni inte ger musen något namn alls.

Om ni i stället bygger ett litet hus åt husmusen så kanske ni kan ha honom/henne som en levande dokusåpa i Tjårrens fönster? (Miljö- och Hälsa jublar… not) Och DÅ kan ni kalla hon för Staffan. Staffan låter som någon som tuggar fort med framtänderna.

8:23 fm  
Blogger Nini Comment

Gus tycker jag låter vettigt...
Elak musfälla låter inte vettigt alls! Har han stört er hittills?? Har ni ens märkt att han bor hos er? Näe, varför ska ni då klippa huvet av honom?

Jag röstar på att ni köper en sån där snäll fälla...eller kanske en Tjårre-katt.

8:48 fm  
Blogger Suss Comment

Jag röstar för en snäll fälla!!
Möss är ju söta ju!! :)
Varför inte kalla honom för Musstafa???
Eller hur vet ni att det är en killmus??
Kanske e en tjejmus?? (<--Eehh..)

10:51 fm  
Blogger Unknown Comment

En liten varning bara: har du sett filmen ”Mus i sitt eget hus”? Om det är en SÅN mus som flyttat in i Tjårren ligger ni risigt till.

Ni borde kanske i vilket fall se filmen för att lära er ett och annat om möss :-)

2:22 em  
Blogger S-Man Comment

Jaja...
Ska ta upp era önskemål med Chefen för avdelningen för skadedjursbekämpning --> Brossan!

//S - Man

4:20 em  
Blogger Studiomannen Comment

Är det en så stor gnagare borde Johan Mjällby vara ett bra namn.

(djjwy)

10:00 em  
Blogger Nini Comment

*asg*

Peter du är bäst!!

8:28 fm  
Blogger Andreas Comment

Grym fälla för bövelen!

Jäla mesande, vafan, det är ju ett skadedjur!

9:39 fm  
Blogger Babushka Comment

=(
SNÄLL fälla!!!

Min pappa heter Arne.

12:53 em  
Anonymous Anonym Comment

Hahahaha.. du är för go. Så här kommer en liten låt jag brukar sjunga för dottern min:

"Det kom en liten mus.
Med guldtänder och snus...
och den saaaaaa...


pip pip piiiiip" :D
Sjung den för brorsan din ;)

6:10 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag röstar på Åke. Och hoppas på den där visionen att han trillar ner i den snälla musfällan och lever lycklig i alla sina dagar i skogen bakom Tjårren!

2:15 em  
Anonymous Anonym Comment

Åsa Mitt i Världen said"Staffan låter som någon som tuggar fort med framtänderna"

....var nog det roligaste jag har läst på jättejättelänge!!!!
Klart att husdjuret ska heta Staffan :))

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???