Snubbens Place: Sleepless in The Hålan...

tisdag, oktober 17, 2006

Sleepless in The Hålan...

...

Vaknade klockan fyra efter bara några timmars sömn.
Satte mig genast framför datorn för att förbereda helgens spelningar.
Den här helgen blir det tre dagar, fredag, lördag och söndag.

På söndag fyller etablisemanget tjugo år och det kommer att slås på den stora trumman. Ägarna bad den som håller i bokningarna att att sätta in mig hela den här helgen, eftersom det var en så viktig helg - kul med ett sådant förtroende!

Det kommer att bli ett maratongig på söndagen (19:00 - 03:00).
Därför känner jag att det nog är klokt att förbereda mig lite extra för det kommer att vara mycket folk, många viktiga personer som jag kan ha nytta av i framtiden även som företagare.
En bonus med att arbeta som DJ är att man träffar oerhört mycket människor.
Att nätverka har aldrig varit enklare!

Den som trodde att en DJ är som en Jukebox bör alltså tänka om!
Och om man har lite ambitioner och vill att det ska låta bra så är det bara att jobba på och inte gnälla.
Det är precis vad jag tänker göra den här veckan.
Inte lämna någonting åt slumpen.
Inget hörs så tydligt som då man spelar fel and I hate that!

Den här helgen, framförallt söndagen, ska gästerna ha positiva minnen ifrån.
För det har jag bestämt.

Idag: Ledigsomfan!
Nu: Tröttsomfan! - sova vidare några timmar innan jag ska åka och kolla på ett ställe som är till salu.

Ciao

//S - Man

8 said...:

Blogger Jill Wegerup Comment

Du rör dig högt upp hör jag. Läckert. Shit med 8 timmars spelning, hur blir man inte för upprepande då...

10:08 fm  
Blogger Peppe Comment

Synd att jag inte har vägarna förbi Hålan den här helgen.

10:41 fm  
Anonymous Anonym Comment

Spelning tre dagar i rad!! Yey!!
Vad kan det vara för ställe som du ska kika på då? *nyfiken*
Kram!

11:22 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Är det något särskilt stuk eller bestämmer du själv?

(lclotgjf = öööh lite lättare va?)

11:46 fm  
Blogger S-Man Comment

Jill --> Det finns ju vansinnigt mycket bra musik så det blir inga problem. En å annan låt får man ju kanske spela två gånger, men det får man nästan alltid göra med de största hitsen.

Peppe --> Well... hade du varit i Götlaännaborg så hade nu nog kanske trillat på mig. I The Hålan planerar jag inte att spela... någonsin.

Lina --> Du är alltid så nyfiken av dig... =)

Bruttan --> Precis. En jääla kick!

Peter --> Chefen är, som de flesta andra krögare, musikaliskt obegåvad. Han vill att det ska svängasomfan... behöver man mer information än så eller?

Nä, Klientelet är från 28år. Det är ganska enkelt att anpassa musiken till den åldern.
Det är dock en nattklubb så det är inget mes för det, bara uppstyrt.

De som spelade innan hävdade hela tiden sin artistiska frihet och spelade blytung house... som de själva gillade... något som stället höll på att gå under av.

De hade i snitt 10 klagomål per kväll på musiken, något de tyckte var lite...

7:27 em  
Anonymous Anonym Comment

GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Hoppas helgen blir kul (och att du har långledigt från tjårren i några dagar efter...)

7:35 em  
Anonymous Anonym Comment

Hoppas stället var fint och vi får väl rapport på det.

11:29 em  
Blogger Studiomannen Comment

Jag hör dig. Känner igen typen. DJ:s med ryggen mot publiken som tror att de är bäst, fast de tömmer golvet.

3:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???