Snubbens Place: På-tiiiisda...

tisdag, oktober 03, 2006

På-tiiiisda...

...

Att starta veckan på en tisdag, när det egentligen borde vara måndag, är förvirrande.
Tisdag är ju tisdag, och inte måndag.
Kan aldrig vara- eller kännas som en måndag.

Redan imorgon är det onsdag (lill-lördag) och innan man vet ordet av så är det torsdag = en transportsträcka tills fredag, och då är det redan helg igen.
Fatta vilken otroligt kort vecka!

Känner att jag kommer skriva fel datum, säga fel dag, tänka fel dag.
Allt kommer att bli fel idag helt enkelt!

Eller så får jag gå och tänka på Jazz hela dagen;
På-tiiisda, på-tiiiisda, på-tiiiisda...
Som då man spelar trummor med vispar.

Skum dag.
Tisdag.

Ciao

//S - Man

4 said...:

Blogger KarinC Comment

Jasså det var en visp på bilden!? Fick i min trötta förvirring för mig att det var en rougeborste men kunde inte förstå vad du skulle ha den till...

Jag är visst rätt trött i mössan. Ajöken! =)

9:19 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

För egen del var senaste fredagen måndag, senaste måndagen fredag och nu, två minuter in på onsdagen, är det måndag. Men på fredag är det fredag igen.

12:03 fm  
Blogger Nini Comment

Jag såg en kvast...

Det är fortfarande måndag i min värld...

8:58 fm  
Anonymous Anonym Comment

Hade också det här problemet igår.. var nämligen borta från skolan på måndagen så allt blev fel. Men snart är det fredag.

Sen går väl låten så här:
På tiiisda på tooshda på tiiisda på toooshda! :P

10:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???