Snubbens Place: The Läckerbiten...

söndag, oktober 29, 2006

The Läckerbiten...

...

Satte på en lång låt och hade lite över fyra minuter på mig att uträtta mina ärenden. Var pinknödigsomfan och började att kryssa fram genom folkhavet mot personaltoaletten.
När jag kommer fram till köksingången blockerades den av en äldre dam, modell stor och lång. Hon stod lutad mot ena dörrkarmen och gjorde sitt yttersta för att se läcker ut.
Resultatet blev mer skrämmande än läckert.

Hallå där din läckerbit! Ska vi kramas? mullrade hon fram med mycket bred och djup norrländsk dialekt samtidigt som hon fladdrade med ögonfransarna.

WHOOAA! var allt jag fick fram innan jag snabbtsomfan vände på klacken och halvsprang mot DJ-båset igen.

Har absolut ingenting emot norrländska dialekter, har faktiskt bara bra erfarenheter av... kan vi ta en annan gång.
Hennes längd och storlek tillsammans med den djupa basrösten var nog det som fick mig att hajja till. Var inte alls beredd på det eller att få möta henne där. Kanske var det ljuset från köket som föll på ett sånt sätt att hennes längd och bredd förstärktes och att hon därför mer såg ut som en Belgian Blue?
Hur som helst så var det en skrämmande varelse jag såg framför mig.
Hon såg lättigt ut att kunna svälja mig hel, i bara en tugga!
Gulp lixom...

Huvva!!!

Timmen som följde blev en ren plåga för jag blev ju inte mindre nödig av att inte få pinka!
Hon vägrade ju dessutom att lämna sin dörrpost.
Det var precis som om hon stod på vakt, redo att hugga på allt som kom i hennes väg.

En mycket skrämmande och skakande upplevelse...

Ciao

//S - Man

6 said...:

Blogger Tina Högman Comment

Eehh... kommer osökt att tänka på Crocodile Dundee när han blir uppraggad av en snygging på krogen! *fniss*

12:55 em  
Blogger Unknown Comment

Oh my… Jag minns en gång när jag var ute med en killkompis. Eftersom han hade fickor och inte jag, så fick han ta hand om min lägenhetsnyckel. Sen dansade han tryckare med en tjej när jag ville gå hem och då ville jag inte tränga mig på och störa. Så jag försökte lite diskret spana mot dansgolvet för att invänta ett bra tillfälle.

Då studsar det plötsligt fram en medelålders, läskig, full karl och säger:
-Ååh, vilken blick du gav mig!
-Va? sa jag, jag hade ju stått med blicken i fjärran och inte sett någon medelålders, läskig, full karl alls.
- Åh jo, jag såg nog, sade han belåtet och kom närmare.
Själv galopperade jag hej vilt iväg till min killkompis och struntade i om jag störde... Nu ville jag bara ha nyckeln och komma hem!

Men jag undrade långt efter hur en man i hans ålder och sunkiga utseende ens kunde drömma om att en ung fräsching (som jag var) skulle stå och spana på honom?

2:12 em  
Anonymous Anonym Comment

Oj då. Säker på att det inte var en transa????

2:50 em  
Blogger KarinC Comment

Kan inte vara lätt att vara på topp hörru Snurris. =)

Nä men seriöst, jag förstår att du blev lite skakis.

7:11 em  
Anonymous Anonym Comment

Tur att det inte var den norrländska dialekten du blev skrämd av...
Då skulle ju till och med lilla söta, nätta jag kunna skrämma skiten ur dig! ;)
Skräcködla eller inte...

2:00 em  
Anonymous Anonym Comment

Moaha ungefär sådär skulle jag se ut på krogen, NEJ nu ljuger jag men stor lång jo, det stämmer nog ganska bra in på mig.. men resten nää.
Jag använder mig av andra hemlighetsstämplade alternativ. Much better.,.

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???