Snubbens Place: Helgen...

tisdag, oktober 24, 2006

Helgen...

...

Fredag:
Öppnade Tjårren och jobbade till tre, åkte därefter till Götlaännaborg.
Var på klubben klockan tio och lirade till fem.

Morsan var vaken då jag kom hem till hennes lägenhet.
Klockan var prick sex och eftersom hon inte hade druckit kaffe på nästan en månad p.g.a operationen, så var hon svårt sugen på en kopp. Hon satt nästan som hypnotiserad och glodde på när de sista guldbruna dropparna i kaffeaparaten sakta droppade ner i kaffekannan.
Äntligen fick hon sin kopp med kaffe!

Sen började hon att tjôta.
Och hon tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta å tjôta...
Det tog fan aldrig slut!

Note to self:
Inget jääla kaffe till morsan vid den här tiden på morgonen!!



Lördag:
Tjôtade med morsan till klockan halv elva på lördagsförmiddagen!
Sov till klockan sju på kvällen och var på klubben vid tio.

Vaa-aa-hahansinnig spelning, packat med folk.
Taket lyfte flera flera gånger! Det var varmtsomfan och svetten forsade.
Inte många som skulle velat vara i mina kallingar där inte, hehehe!
... eller... ähum, stryk det.

Slutade lira prick fem.

Morsan tvärsov då jag knallade in i hennes lägenhet...
... men vaknade till, gick upp och pinkade och ville sedan bara käka en morgonmacka för att sen sova vidare. En morgonmacka...?
Fast här sa jag till henne att det fick vara nnn...
... så vi satt å tjôta en stund.

Jag behövde ändå gå ner i varv och reglera vätskebalansen efter spelningen.


Söndag:
Slaggade eller... var medvetslös fram till klockan tre på eftermiddagen.
Stack iväg till Slottsskogen och gick en lååååångpromenad på nästan en och en halv timme. Kände att jag var tvungen att få igång muskulaturen och få lite pump i kroppen. De har värsta Zoo't där fresten, med älgar, pingviner och sälar å sånt. Kooltsomfan!

Likstelheten gav med sig, och efter en middag med morsan på en lokal restaurang sov jag ett par timmar innan det var dags att gå på't igen.

Lirade mellan nio och tre.
Eftersom etablisemanget firade jubileum så var hela Götlaännaborgs lite fiiiinare garde där, vilket innebar att åldersspannet var 20 - 70 år.
Inget lätt gig alls, ett av de värsta tänkbara faktiskt.
Men alla var nöjda, fulla och gladasomfan när kvällen slutligen summerades.


Måndag:
Trött.
Som.
Fan!

Nu ska jag bara vända på dygnet igen.

Ciao

//S - Man

7 said...:

Blogger Unknown Comment

Tack för utförlig rapport om dina snurriga förehavanden!

Man börjar ju undra vad som hänt när det går så här otroooooooooooooooligt många dagar utan ett livstecken :-)

(ujxnvw - jojo, vi har väl slutat med de här wordverification-koderna, men, gissa om det är svårt att tyda ut slutet med "vw"! Jag hoppas att jag fick till det rätt nu)

8:14 fm  
Blogger Nini Comment

Oj oj, vända på dygnet efter det där? Inte lätt.
Men jäklars vilken helg du verkar ha haft!! =D

10:30 fm  
Blogger Suss Comment

Jisses vilken helg!! Blir ju trött bara av att läsa om den!! :)

Lycka till med dygnsvändandet!!

11:08 fm  
Blogger ajja Comment

Den lät slitig.. Kommer du på min fest? Har skickat mail.. ju!

11:34 fm  
Blogger Smiley Comment

Avundsjuk, avundsjuk, avundsjuk!
Dansade inte på evigheter =(

Fast du dansade inte precis =) Lite kanske?

Och fakk! Lyckades missa din kommentar =D ... och en chans att vara i dina kallingar =D

1:08 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag vill också få dansa till kl fem!!
(här stänger alla ställen kl två! De får inte tillstånd för att ha öppet längre än så påstår de!)

Jag kommer neröver och dansar hela natten istället! Ok?!? :)

2:23 em  
Blogger Studiomannen Comment

Gigs som söndagens kan vara skitjobbiga! Jag har rätt ofta företagsgig och bröllop med den blandningen. Säg så här: det krävs en jävligt påhittig DJ för att åtminstone försöka tillfredställa alla.

Snyggt jobbat!

11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???