Snubbens Place: Rullator-racet...

lördag, september 30, 2006

Rullator-racet...

...

Ja hej, det är jag!
Vi brukar aldrig presentera oss för varandra i telefonen, morsan och jag.
Hon ringde från sjukan och lät faktiskt oförskämt pigg.

Jag ville bara tala om att du inte behöver komma förbi och hälsa på mig något i helgen, jag ska ändå flyttas till Högsbo behandlingshem nu på måndag. Ska på rehab eller som jag kallar det: spa.

Jaha... men ojdå! Det gick fort!?
Vi har mest varit oroliga för att de skulle skicka hem henne för tidigt men de verkar övertygade om att den här människan minst har tjugo år till att sprattla på, så de vill skicka henne till rehab, så att hon blir fullt återställd.

Operationsärret sträcker sig från mitten bakpå ryggen till mitten på bröstet. Ett av de mest smärtsamma ställena att ha ett operationsärr på enligt läkarna, eftersom varje rörelse man gör skär som knivar genom såret.
Med det i åtanke så förstod jag ännu mindre fortsättningen av vårt telefonsamtal...

Visst serru. Var nyss ute och rejsade i korridoren med rullatorn tillsammans med en gubbe.
Vi tävlade om vem som kunde komma först till toan i slutet av korridoren.
(Det är en låååååång korridor!)
Han var ordentligt envis och vägrade bara att ge sig.
Jag fick pisk hela tiden.

Får skaffa motor till min rullator - HAHAHAHA!!!
OBS! Kan gå fort...

Men... de tog ju bort alla slangar och dränaget så sent som i torsdags???
*orolig*
Är det inte lite tidigt att springa omkr...

Så fr.o.m. måndag kan ni komma och hälsa på mig där istället. bröt morsan in.
Annars går allt bra med Tjårren och så?

Jo... visst. Det rullar på.

Bra. Nu måste jag kila, det är fikadags.
Vi hörs på måndag igen. Puss puss.


Ok...

*klick*


Önskar att jag hade hälften av den energin!

Ciao

//S - Man

5 said...:

Anonymous Anonym Comment

du det verkar ändå som om att din mamma har det bra, jag menar de e inte varje dag man har rollator rejs, jag skulle lätt vilja vara med.. ;)

6:26 em  
Blogger Studiomannen Comment

Hade jag inte varit ett sådant okunnigt pannben *s* hade jag vågat säga att det är helt kanon!

Fräckt!

Ta du och trimma någon rullator innan S-morsan (S som i Super-) piskar upp dig på ett rejs.

10:40 em  
Anonymous Anonym Comment

Hehe, din mamma är ju cool. Får mig att le stort. Eller så är det ditt sätt att skriva.. eller både och.
Tack för leendet.
KRAM

1:59 fm  
Blogger Suss Comment

haha! Ja du får allt ta och trimma morsans rollator så hon vinner nästa gång!! :)

10:06 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Ska hon ha en sån rollator måste du ju ha den här bilen för att frakta eeh...fordonet i:

http://web.telia.com/~u51027010/rulator.jpg

Kolla in texten över framrutan...

6:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???