Snubbens Place: Le Baguette...

tisdag, september 05, 2006

Le Baguette...

...

Har varit ledig tre dagar i sträck så den här dagen har varit en enda lång kamp
för att komma tillbaka in i matchtempot igen.

Saker har tappats och förlagts.
Felslagen har duggat tätt, till stor del för att vi precis har bytt till en ny kassa-apparat med helt nya varugrupper att lägga på minnet/hitta med mina boxningshandskeförsedda händer.

- Ingen lek!

Att tillverka femton baguetter i morse var en ren pärs.
Är faktiskt smått imponerad över att jag inte haft av eller sönder någonting på mig. Kniven var väldigt vass medans jag var våldsamt slö, så några gånger var det nära att ett par fingrar strök med.

Jag lyckades få till baguetterna till slut och nu är de slutsålda.
Ingenting har gått sönder, jag är hel.

Så långt allting gott...
Men att jag, klockan halv elva i förmiddags, (tröttsomfan) stod och höll i en 1½ meters baguette från höften och uppåt-framåt då det kommer in en värsting-vahettere... vahettere...
Är så jobbigt att jag inte ens orkar tänka på det.
Ta bort mig...

Om fyra timmar stänger jag Tjårren.
Fem minuter senare tänker jag ligga hemma i min säng och sussa...

Ciao

//S - Man

8 said...:

Blogger Eugéne de Beauharnais Comment

Bäste Hr Snubben

En fråga: Saluför han möjligen Herrar Benson och Hedges utmärkta rökverk i sin så kallade kiosk?

Om så är fallet ämnar undertecknad att inhandla dessa om man till äventyrs har vägarna förbi platsen där han har sin så kallade kiosk

4:24 em  
Anonymous Anonym Comment

Åh den baguetten skulle jag vilja se! *asg*

4:52 em  
Blogger Unknown Comment

Alltså. Det är trots allt bergis mycket roligare att stå så där med baguetten, än att INTE KOMMA IN PÅ SIN EGEN BLOGG!

Hallå! Hörreni ni jag kommer inte in på min blogg. Om jag ska få skriva något alls så måste jag trakassera andra stackars bloggare.HAR NI TÄNKT PÅ DET, VEM NI NU ÄR SOM KAN ANSES SKYLDIGA TILL ATT JAG INTE KOMMER IN PÅ MIN EGEN BLOGG!!!!!!

(Ursäkta Snubben, var bara tvungen att få klaga någonstans)

6:44 em  
Blogger KarinC Comment

Ahhahaha!!! =D Det hade jag velat se! Åh, Snurreblurr, jag förstår nog att det var lite jobbigt...

8:21 em  
Blogger S-Man Comment

Bearnaise Snubben - Vi hade lite cigariller ett tag men efterfrågan efter dem dog ut. Får kanske köpa in ett lager igen...

Katta - Ofan... ;)

Åsa - Vart är din Blogg???

Karin - jää jää! "Lite jobbit"... Skitjobbit!

(hloda)<--- hey! Eazy...

10:10 em  
Blogger Tina Högman Comment

ja sån är jag jämt. Tappig och fepplig och klantig altså, inte baguettig.

11:54 em  
Blogger Unknown Comment

Jag VEEEEET inte var min blogg är! Nu börjar folk höra av sig och undra. Bloggen kanske har tagit semester? Jag kanske skriver för ofta och för mycket? Eller så kanske bloggen är sur?

Jag VEEEEEEEEEEEEET inte vad som hänt faktiskt. Men det måste väl ordna sig snart, eller? Kära min blogg, kom tillbaka, kom tillbaka!

(rhakz? Som i rhakzan också eller?)

7:57 fm  
Blogger Karin Comment

Så kan det bli när det rycker i baguetten... HA HA HA!

znixvit - hur vitt är det?

12:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???