Snubbens Place: kontaktannons...

söndag, september 03, 2006

kontaktannons...

...

Sorry...
Den senaste taggen jag fick av KEI blir nog svår att fullfölja.

"Skriv en kontaktannons"

Om jag varit i ett förhållande eller så, hade det varit en annan femma.
Då hade jag nog släppt garden.

Jag har sökt efter något i hela mitt liv men det är inget jag kastar ut "in public" bara sådär! Jag är krångligare än så.
Att skriva en kontaktannons är för mig att blotta sig och det känner jag inte för att göra här, även om det bara är på skoj.
Det blir för privat.

Att komma mig inpå livet är inte det lättaste.
Det kostar en hel del, inget jag bjuder på.

Det är nog därför som jag inte har så där värst många nära vänner.
Jag trivs med det.
Att inte ha så många omkring mig.
Det blir lugnast så.
Jag har själv valt det.

Jag litar bara på mig själv, har väldigt svårt att lita på någon annan.

Ensamt?
Jo... men min blogg är mitt sätt att öva mig på att släppa in folk i mitt vardagsrum.

Så...
Jag jobbar på det.

Ciao

//S - Man

14 said...:

Anonymous Anonym Comment

Det var väldigt skönt och befriande att läsa; det behöver inte nödvändigtvis vara något fel med att föredra sig själv framför andra...*L*

5:06 em  
Anonymous Anonym Comment

På sätt och vis kan man ju säga att du genom att svara som du gjorde, har fullföljt taggen... :)

5:31 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver och jag förstår det helt och fullt.
Lämnar heller inte så gärna ut privata detaljer om mig själv, det tar tid att lära känna mig, har många bekanta men få nära vänner och trivs lite för bra i mitt eget sällskap ibland.


(qtlfutfr)<-- ha!

6:22 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ja det måste ju vara otroligt svårt att skriva en kontaktannons...hur skriver man utan att låta varken desperat eller idiot?

Trevlig tjej, söker trevlig kille...

Nä... det går ju inte..

9:02 em  
Blogger Jill Wegerup Comment

Håller med Londa. Det du skrev gav ju en bra början på en bild av dig.

10:03 em  
Blogger K E I Comment

Duger gott åt mig :)

11:06 em  
Blogger S-Man Comment

=)

(rgmfr)

2:37 fm  
Blogger Smiley Comment

Ja Snurre, aldrig lita på någon annan. Det har jag lärt sig från dig. Tack!

8:23 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Du sköter dig bra. Fan, man kan ju stupa redan på första meningen antar jag. Jag har aldrig skrivit någon, men jag skulle börja fundera redan från början om man skulle skriva xx-årig kille...

Jag som garvat i alla år åt formuleringar "50-årig tjej"...!

Tips: det gör jag fortfarande, trots att jag passerat killgränsen.

"Jag är en förvuxen slyngel med eget företag. Det är möjligt att jag har barn, men jag har inte sett några. Behöver du pengar så ta med egna helst. Häng på! Jag har kul!"

Sådär skrev jag utan att tänka, vilket ju faktiskt är mitt normaltillstånd.

9:10 fm  
Blogger Peppe Comment

Snubben, fint skrivet.

9:31 fm  
Blogger Nini Comment

Du har ju psis skrivit en annons... om än en ganska hemlig sådan ;)

[pplczs = please?]

9:34 fm  
Anonymous Anonym Comment

Men Snubben. Cool är du, men tråååkig! Hadre älskat att läsa din kontaktannons. Kanske en annons om lite hjälp i kjorren... Hur som helst, jag har OCKSÅ taggat dig, på en annan tagg och jag UTGÅR från att du fixar den! *haha* Kram hela dan, eller i alla fall en kortis!

4:34 em  
Blogger Suss Comment

Jag skrev en hel hög med kontaktannonser när jag gick på gymnasiet!!
Ja, inte för eget bruk alltså, utan till en plojtidning vi skulle göra!!
DET var kul!!
Men en seriös?? Nja...

(ldzrvkxp) <--- Ahmenvaffaan???

10:22 em  
Blogger K E I Comment

Be inte om ursäkt, inga sorry.

Jag tycker att det du skrev var på nåt sätt mer utewlämnande och mer ÄRLIGT (jag <3 ärligt) än en kontaktannons.

PUSS!

cectcge (stege?)

10:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???