Snubbens Place: Åjabah vibah hanbah dåbah...

lördag, september 09, 2006

Åjabah vibah hanbah dåbah...

...

Idag var den stOOra fotbollsklubben från den stOOra staden nere och spelade fotbollsmatch mot bygdens lokala hjältar.
Dessvärre så lyckades inte The Hålans hjältar göra fler mål än den stOOra fotbollsklubben så matchen slutade oavgjort.

Vis av tidigare erfarenheter, då jag blivit både missförstådd och utfryst p.g.a min dialekt, så vet jag att jag måste vakta min tunga om jag får för mig att gästa något av The Hålans vattenhål ikväll.
Inte alls bra om min stockholmska hörs för mycket då.
Det kan finnas en hel del supportrar därute som fortfarande är missnöjda med kvällens sportresultat...

Det blir te'å vässa lite på den lokala dialekten innan jag släntrar ner till byn; hallo soo änna bara soooo, dôh, knô dajj och eddu goo i hela hövve ällä? - är att föredra framför;
Öhh bah tjabba, öh va e klåckan bah?, Öhdu-öh! haru bellat in gussen lixåmm bah!?, Amenöh, erunte klok elle'?
eller Åjabah vibah hanbah dåbah senbah va?bah koolbah dääbah (ja... och så vidare...).

Att ikväll ens snudda vid tanken att ställa sig på ett bord och vråla: HAAAAMMAARRBYYYJ!!!! eller HEJJA GNAAAAGET, HEJJA GNAAAGET!!! är som att kasta sig butt naked, inlindad i bacon framför lejonen på The Hålans ZOO och önska att de vore vegetarianer.
Tur alltså att jag är en så sansad typ att sånt aldrig händer.

Nä, om jag ska ut på byn ikväll gäller det verkligen att vara neutral och hålla en låg profil.

Det är ju verkligen det som kännetecknar en 08:a...

Ciao

//S - Man

6 said...:

Blogger Vild-hallon Comment

Lycka till ikväll då... du får väl se till att se lite bonnig ut också så går det nog vägen ska du se...

(yggfseeq) - vems word ver. låg inte långt efter Karin C:s sa du? :-D

10:03 em  
Blogger S-Man Comment

Funderar på att ha brallorna på halvstång och visa half of my crack och Björn Borg - kallingarna.
Det är FETT inne i The Hålan av någon anledning...

Let get down to it!

=/

(egyenhhr) som efter några glas vin blir: eegc...eller cf kanske... jyyeäänhhhhärr... och b. Nej f. Nä... j.

=/

10:25 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Har heller aldrig fattat "halv-stång-grejen" och visa Koppartrans-kallingarna som av någon anledning är inne här...
Inte för att jag brukar springa och kolla märket på kallingarna - råkar bara veta... :-D


(zxdsrc)... inte svårt alls efter några glas vin... :-D

10:32 em  
Anonymous Anonym Comment

vänta nu, är du från borås? eller vart bor du egentligen..

9:03 em  
Anonymous Anonym Comment

nej nu kände jag mig korad som fan, smart.. ehm. ;D tar genast tillbaka det där när jag läste lite noggrannare..

9:05 em  
Blogger S-Man Comment

*Fniss*

=)

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???