Snubbens Place: En andra chans...

söndag, oktober 08, 2006

En andra chans...

...

De senaste veckorna har jag suttit uppe halva nätterna för att försöka lära mig att tycka om- och förstå musik igen.
Innan andades- och levde jag för musik men efter kraschen med mitt skivbolag slocknade allt det.

Har inte orkat lyssna på musik ordentligt förräns nu på senare tid. Nu känns det äntligen som att musikcentret i hjärnan är restaurerat igen.

Har febrilt letat efter min musikaliska ådra, för att väcka den till liv och försöka stimulera den till nya stordåd.
Jag tror att jag har hittat den nu, och sakta men säkert känns det som om jag har jobbat mig tillbaka igen.

För några veckor sedan fick jag en förfrågan om att börja lira igen på några ställen på Avenyn i Götlaännaborg.

-Javisst! svarade jag utan att tänka efter riktigt.
Bet mig hårt i läppen och kände hur osäkerheten sköljde över mig.
Fan... det är ju tre år sedan jag lade ner DJ'andet för att satsa på mitt företag.

De senaste gigen jag hade var då jag bodde nere i Malmö.
Var inte... på topp då eftersom min hjärna brann och jag satt fast med huvudet i väggen. De sista spelningarna jag gjorde på Crown i Malmö och B&B i Köpenhamn var en ren plåga.

Hur skulle jag någonsin hitta tillbaka till glädjen att spela igen?
Den glädje jag kände då jag lirade uppe i Stockholm?
Jag har ju dessutom inte uppdaterat mig musikmässigt på tre år!
Hur i hell... skulle jag fixa det?

Som vanligt är det full fokus och hårt jäääla arbete som gäller om man överhuvudtaget ska fixa nya utmaningar.
Jag har alltid gått efter devisen att allt är möjligt så länge det inte är omöjligt, och det kan du inte veta att det är innan du har gett det en rejäl chans och åtminstone gjort ett ärligt försök.

De senaste veckorna har därför gått åt till förberedelser och studiebesök.
Har haft möten med ägarna som berättat om sina visioner och ambitioner.
Musikaliska riktlinjer har lagts upp och det är utefter dessa jag har suttit hemma i min kammare (och i Tjårren) och arbetat.
Kopplat bort världen utanför.

Fick tänka helt nytt på ett par detaljer såsom CD-förvaring t.ex:
Förr hade jag mina CD's i besticklådor. Nu kom jag på att det vore smartare att ha dem i en stor CD Case där jag har åtta CD skivor/ uppslag istället för att behöva bläddra igenom en hel besticklåda i jakten på en låt.
Att hitta en speciell CD eller låt går numera på nolltajm!

En liten detalj kanske, men en überviktig sådan då man står där på kvällen och har tjugo sekunder på sig att hitta- och byta låt.
Man får ju liksom inte en andra chans om man missar och det blir tyst på ett dansgolv med ett par hundra pers...


Den här helgen var det så dags för premiären.
Hur det gick?
De tyckte att jag var den bästa DJ'n som någonsin spelat där under det år de har haft öppet.

Snubben är med andra ord tillbaka!

Så nu tänker jag titulera mig Discjockey igen!
Med stolthet.

Det man vet finns inom en, som kanske legat i träda under tid, är alltid värt en andra chans - det gäller bara att orka plocka fram det igen.


Ciao

//S - Man

13 said...:

Anonymous Anonym Comment

Musik är det bästa som finns! Tur att du vågade ta steget tillbaka. Lycka till!!

8:23 em  
Anonymous Anonym Comment

Det låter spännande! Det behövs sköna DJ's.. :)

Måste ta fram det där jävla annammat som man kan ha glömt någonstans ibland.. då brukar det gå bra! :)

9:39 em  
Anonymous Anonym Comment

Det känns som en mycket gladare snurre som skrivit det här än det varit på ett tag...?
Så himla kul att det gick så bra också! :)
Kram!!!

10:20 em  
Anonymous Anonym Comment

Ålrajjt! Snurre in tha fakkin' house! Kör hårt! =)

10:41 em  
Blogger Smiley Comment

Hmm, då gissade jag rätt om musiken :) Så småningdom förvandlas kärringen till en fakking orakel =/

Lycka till! Snart kommer Avenyn vara världsberömd för Snurre-disco =)

11:10 em  
Blogger Smiley Comment

Oops ... så småningom :)

11:13 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

Cooltsomfan. :-)

1:10 fm  
Blogger Unknown Comment

Oj! Känns hoppfullt för alla som har tappade sugar slängda i livets hörn.

:-)

8:27 fm  
Anonymous Anonym Comment

Jag känner igen det där... fast jag har inte vågat ta det stora steget tillbak till mitt eget musiserande... än.

9:28 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Kände det på mig! Gôtt mos!

Själv lade jag ner DJ-andet i slutet på 90-talet men blev tillfrågad om jag kunde spela på en fest några år senare. Jag tackade ja och fick direkt ett gäng gig och nu bär det iväg...

Fan vad kul! Grattis!

10:03 fm  
Blogger Nini Comment

Du är så jäääääla grym!! As-kaxigt att ta upp musiken igen. Det lutar fasen mer å mer åt att jag måste ner till Gtb!

10:41 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Jättekul! :-D

3:52 em  
Anonymous Anonym Comment

Fortsätter att läsa "ner i tiden".
Ser att det är läge för ännu ett Grattis!
Kul ju
=)

8:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???