Snubbens Place: Demokrati...

lördag, september 16, 2006

Demokrati...

...


Passade på att förhandsrösta i torsdags när jag ändå var inne i stan.
De som stod framför mig såg väldigt förvirrade ut, frågade hur de skulle gå till väga och tog lappar från samtliga partier, som om de inte ville avslöja vad de tänkte rösta på.

As if I care!?

Tog mina 3 lappar och stoppade ner dem i kuverten medans jag stod i kön till valförättaren.
När jag kom ut på gatan efteråt kände jag mig glad och lättadsomfan.
Det var som vanligt riktigt kul att rösta!
Att göra ens medborgerliga plikt får en att känna att man finns till.
Man är något, eller... man är i alla fall en röst.
Demokrati kallas det visst.

I år känns det lite extra pirrigt eftersom jag känner att just min röst kommer att vara direkt avgörande, det är tydligen jämnt mellan blocken.

Mitt "block" kommer ju lättigt att vinna - såklart!

Ciao

//S - Man

7 said...:

Blogger KarinC Comment

Jag är fortfarande inte riktigt säker på vad jag ska rösta på...

Blått blått blått ???
eller
rött rött rött ???

7:24 em  
Anonymous Anonym Comment

Inte bytt, men har inte loggat in = inaktiverat. Nu ska det funka igen dock! :)

10:09 fm  
Blogger Torpan Comment

Hmmm, det är intressant om hur folk som var stensäkra på att "sitt" block skulle vinna tidigare i veckan under hela dagen nu fått mer o mer panikartad blick och går runt med en illavarslande magkänsla att sagda block kommer att förlora. Det är fan nervöst när det är så lika enligt mätningarna.

6:33 em  
Blogger S-Man Comment

Tror inte på de där undersökningarna som säger att det ska vara så jämnt mellan blocken, gapet är nog större än så.

Jag känner mig faktiskt ganska lugn inför valresultatet.
Mitt block vinner, så är det bara!

=)

7:48 em  
Blogger Tina Högman Comment

Då röstade vi nog på samma block, för jag tror också att mitt block vinner!

9:49 em  
Anonymous Anonym Comment

Allt rött blir blått...

11:39 em  
Blogger Jill Wegerup Comment

Ditt S-man blir ju lite speciell signatur vid val. =)
Varje röst spelar roll i ett val. Det är dt enda GP sa bra i sin valrörelse. Efter duell mot Reinfeldt bad han folk rösta " din röst är lika mycket värd som FR, och lika värd som min"

3:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???