Snubbens Place: Bara halvvägs...

tisdag, september 12, 2006

Bara halvvägs...

...

Känner mig tröttsomfan.
Förbrukad.
Färdig att kastas på soptippen.

Önskar att jag vore ett uppladdningsbart batteri, som blev piggt igen efter bara någon timmes laddning.
En power nap gör mig bara tröttare.
En ensam promenad gör mig bara uttråkad, eftersom den får mig att tänka för mycket.


De senaste månaderna har varit tungasomfan.
Sommaren 2006 må ha varit helt fantastisk, men det är en period som jag inte kommer att tillägna mer än någon rad i boken om mitt liv.
Känner inte att jag har fått betalt för all den möda jag har lagt ned.
Jag tror att jag gett allt, är just nu osäker på om jag kunde ha fördelat den kraften annorlunda.
Time will tell.

Jag vet att jag kommer att bli rikt belönad för mitt flit, men det hjälper mig inte nu - när jag bara får kämpa utan att få skörda.
Vi har nästan nått alla de delmål vi har satt upp, ändå känns det lite surt att bara vara halvvägs.
Vill ha allt - nu!

Semester hade varit en kool kompensation!
Thailand kanske? Har aldrig varit där.
Har hört att de är vackra!
Stränderna.

Men det har jag inte tid för nu...

Känner mig inte "sova-i-sängen-hela-dagen-och-pilla-naveln-slash-bajjvecket-slash-någonannanstans-
-och-inte-göra-ett-jääla-skit" trött.
Bara "tom-trött".

Hjärnan har helt slutat att producera idéer känns det som.
Känner mig tjock.
I huvudet.

Har jag ätit bomull?
Dumt i så fall - tar tillbaks.
Jag ångrar migsomfan.

*sträcker på mig och gäspar*
Nä, om man skulle ta och ringa sig sjuk imorgon, så man fick vila upp sig lite och tänka på något annat?
Kanske ligga i sängen och skräpa hela dagen och äta chips och godis och dricka Coca Cola och zappa järnet? Det drabbar ju ingen fattig lixom.
*en dag kan man ju lura till sig*
Skylla på att... halsen kändes tjock... *ser osäker ut* eller nåt.

En sjukdag lite då & då kan man ju köra med.
Ingår ju lixom i rutinerna, det fattar ju varenda människa...



Näjusteja... kan man ju'nte göra.
Inte när man har Tjårre.


Åååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhh va jobbit!

H
ångla med mig!
Make time dissapear, elle' nåt...

Ciao

//S - Man

11 said...:

Blogger Nini Comment

Men!?!

*kramar på massorsomfan*

11:45 fm  
Anonymous Anonym Comment

S-man/koolasnubben. Det är personer som dig jag beundrar. Företagsamma människor som jobbar för något dom brinner för. Det klart att endel dagar känns förjäkligt pissiga, man är trött och man känner att man inte ens får hälften av all uppskattning som man borde få för all energi och tid man lagt ner på något. Det jag beundrar mest av allt är att du, trots alla pissiga dagar, ändå inte kommer ge upp. Du kommer jobba häcken av dig om det så behövs, för du vet ju faktiskt att det du jobbar för är för dig själv. Du har ändå skapat nått och det vifftar man inte bort sådär bara. Du är bäst snubben! jag hejjar på dig även dom dagarna det känns jobbigt och du helst av allt bara vill pilla naveln. Kämpa på, du gör ett grymt bra jobb! Kramar från Kikkan

1:55 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Kram från mig!

3:52 em  
Blogger Tina Högman Comment

Vet hur det känns... Är inne i nån liknande period just nu. Jag vill så mycket men det blir liksom pannkaka av allt. Skit är vad det är.

5:18 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag hoppas det vänder snart.Kram

7:27 em  
Blogger KarinC Comment

Men vännen! Tänker på dig ska du veta!
Kram K

8:06 em  
Blogger snart... Comment

Jaaa sådär känns det ju ibland. Hångel hjälper säkert!
Kram!

8:37 em  
Blogger Smiley Comment

Du är snabb på uppdatera/radera dina länkar, ser jag =/

10:26 em  
Blogger S-Man Comment

Visst håller jag masken brasomfan!?
Tack för era kramar, de värmer faktiskt, även om de bara är av ettor och nollor.

DB - Jag har en bil som går jätteättefort =)

Kikki - Tacksomfan!
Dina rader gav mig ny kraft. Precis vad jag behövde just nu.

Nu jä....

2:43 fm  
Blogger Babushka Comment

Du...javetvarumenar. Ibland är det förjävlatungt.

Megakram

1:44 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

vem tusan vill inte ha någon att hångla med... skulle nog göra susen... om man säger så...eh..

Hälsningar från en nästan lika trött företagare som bara längtar efter en dag hemma zappandes i soffan.. eller inte ens det...:-)

9:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???