Snubbens Place: Bara då, aldrig annars...

onsdag, september 27, 2006

Bara då, aldrig annars...

...

Det är bara när man måste sova som det inte går.
Det är bara då, aldrig annars, som gamla flickvänner tvunget ska passera i revy genom ens huvud, som någon jääla tvångstanke.
Bara , aldrig annars.
(Därav den kärvänliga "Bitch"-bilden i förra inlägget...)

Det spelar ingen roll att man är tröttsomfan eller knappt inte sovit någonting alls de senaste veckorna - hjärnan kan ändå inte slappna av och helt släppa taget om verkligheten. Den kör på övertid.

Ena natten är det gamla avlagda och sedan länge halvt om halvt glömda.
Andra natten är det något annat högst ointressant som bara måste avhandlas där, på nattetid. Den tredje natten är det något annat...

Dagtid är en enda lång kamp för att undvika att, av misstag, köra en kniv rätt igenom handen, eller nåt annat blodigt eller tidskrävande (= det tar ALDRIG mindre än sex timmar på en akutmottagning om något skulle hända. Tid som jag absolut inte har råd att kasta bort.)

Jag vet ju att det är när jag är som allra tröttast som Ole Dolyckan håller sig framme.
Kommer ihåg i för ett år sedan, då vi precis hade tagit över Tjårren; har nog aldrig skadat mig så mycket som då i hela mitt liv- barndomen inräknad!

Det här inlägget har tagit... tre timmar att få klart, eftersom det har varit så brutalt mycket att göra i Tjårren idag.
... och när händer det?

Vet inte ens om jag någonsin kommer att komma fram till en slutpoäng.

Jo!
När har man som allra allra mest att göra?
- Då man inte har sovit tillräckligt.

Ciao

//S - Man

3 said...:

Anonymous Anonym Comment

Om man ger hjärnan tid att tänka färdigt under dagen så håller den inte på och tar igen förlorad tanketid på natten...
Kram!

4:00 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag drömmer något helt otroligt mycket på nätterna, ibland helt knäppa drömmar om folk som jag inte har träffat på 15 år och om konstiga konstellationer av folk... ehh... när får hjärnan vila??

Pia-Pralin

8:02 em  
Blogger S-Man Comment

Lina --> I normala fall fungerar jag så; ser till att tänka klart/göra klart allt under dagen, så jag slipper ligga och älta det sedan. Tyvärr går detinte alltid att göra så. Inte i det läget jag befinner mig i iaf.
Det kan räcka med att jag måste periodisera några räkningar så är det kört.
Hatar verkligen att ha "små flugor" som surrar vid öronen.
Det är lite jiddrit i mitt liv just nu bara.


Working on it.

Pia--> Hellre drömmer jag knasigt än inte sover alls... tror jag.

Ylis--> Yupp, det går i perioder det där. Är glad att jag inte behöver ta till sömntabletter... än.

6:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???