Snubbens Place: Att tjacka ett par jeans...

lördag, september 23, 2006

Att tjacka ett par jeans...

...

Märkligt...
Att tjacka nya jeans en lördag nuförtiden, går (enligt mig) till på följande sätt:
  • Slagga länge. Smälla i sig frukost, duscha och klä på sig.
  • Dra till en kOOl affär som säljer kOOla jeans.
  • Kryssa fram till jeansavdelningen och kolla ut ett par kOOla brääxx i min storlek. Om jag har flyt - hittar ett par direkt, fitts like a glove! Annars - prova ett par andra. No big deal lixom...
  • Kaaanske tjacka en kOOl skjorta oxå, eftersom jag är på bra humör.
  • Betala.
  • Klart!

Förr vill jag minnas att det gick till såhär:
(OBS! något förkortad version)
  • Sova ut/mysa - härligt! Äta en lång frukost tillsammans, duscha.
  • Jag klär på mig.
  • Sminkar sig och kollar ut vad man ska ha på sig (en procedur som kan ta 1½ timme, för "härreguvd! Tänk om man råkar möta någon?!").
  • Menar på fullaste allvar att man "inte har någonting att ha på sig" och sätter sig därför och tjurar, instängd i badrummet i en halvtimme. *målade naglarna*
  • *Plockade fram en kool aotfitt under tiden*.
  • *Kompromissar*, dock under protest, ba'f'ratt "komma iväg någongång". *sur*
  • Passerar en väskaffär och måste "bara in och kika lite". Inte för att man ska ha något men...
  • Passerar en handskaffär. Inte för att man ska ha någon men...
  • Stöter på en polare. Dags för en "snabbfika" på en timme.
  • "ÅÅH!!", "KOLLA VIKKA DOJJOR!" (FRUST!) Skoaffär i en timme...
  • Dags för lunch/akut reglering av blodsocker för medföljande partner.
*pust*
  • In på H&M *Pust! Äntligen, målet är nått!*
  • Passerar självjäälaklart! sminkavdelningen först <---- ouff!
  • Bella in smink och verkningslöst kladd i en timme... okej, trekvart.
  • Tar rulltrappan för att åka till klädavdelningen, tre våningar upp.
  • Istället för att fortsätta upp till den våning man egentligen ska till - hoppar av vid textilavdelningen. Ska bara kolla lite. Inte för att man ska ha något men...
  • Kollar på fakkin' TYGER i trekvart.
  • Åker en våning till, passerar barnavdelningen.
  • NEJ! *håller fast, bestämt*
  • Åker vidare och kliver av på tredje våningen.
  • Går förbi herravdelningen...
  • *Börjar tydligen leta efter en snygg tröja till mig* (?) "Kom nu! Ska'nte ha något".
  • Går vidare till Damavdelningen.
  • "ÅHHÅHÅHÅÅÅ, GUVD vilka snygga örhängen!!!" *Stön*
  • Provar några BH'ar och lite andra underkläder. Ummm... well... *lyfter ena ögonbrynet* najs... jättenajs!
  • Kommer till slut fram till Jeansavdelningen, där man naturligtvis måste bella in lite kOOla skärp och andra balla accessoarer först.
  • Ska ba' prova den här uuuursöta blusen!
  • Kollar på klockan och utbrister med en förvånad min "Meh! Tiden, vart tog tiiiden vägen???". (Ja jäälar! Har du sett? Otroligt! förväntas man svara då...)
  • *Sliter tag i ett gäng jeans* och sätter igång och maratonprova.
  • Hittar till slut två par... som man inte "såg så fet ut" i. "Det får ju'nte välla ut på sidorna"! Nä, det ser bra ut. Väller inte ut *himmlar med ögonen*
  • På väg till kassan för att betala...

*Piing Påång Pooojojojong*
"H&M's kundradio *högtsomfan*.
Varuhuset stänger om cirka tio minuter. Vi vill passa på att tacka våra kunder för idag och hoppas på ett snart återseende!"


Så var det.
Nu minns jag.

Precis så...

Ciao

//S - Man



15 said...:

Anonymous Anonym Comment

Konstigt... för oss är det tvärtom, liksom byt plats på färgerna... och kanske inga örhängen och smink... och kanske inte alltid... ähum, tja, du fattar...


(zfywawt - så fort kan det gå!)

6:36 em  
Anonymous Anonym Comment

Hahaha!! där slog du huvet på spiken... inte för att jaag är så men.. =)

7:06 em  
Blogger Andreas Comment

Snurre, det är ju helt klockrent. You´ve got it all figured out :)

7:48 em  
Anonymous Anonym Comment

Nej nej nej, så där är det inte alls. Jag lovar...

9:42 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Finns inte en chans att det stämmer in på mig... brukar vara väldigt fokuserad. Vill jag ströva runt och bara kika så åker jag ensam eller med en likasinnad kompis.

10:05 em  
Blogger Suss Comment

ASG!!!!
Ja ni kan inte ha det lätt inte...
Kommer det bli bättre nu då när vi fått veta hur det är???
Skuhulle inte tro det va!!! :)

10:37 em  
Blogger Smiley Comment

WhyTF måste du hänga med? Var det en del av njutningen för henne?

Själv spenderar jag cirka 4 timmar/månad i kläd+sko+sminkaffär, kanske 5. Och HATAR när någon följer med.
Vi är skapade för varandra Snurre =D

11:42 em  
Blogger S-Man Comment

Londa-> Krhm... självklart fattar jag...

Kikkan -> Nä, självklart inte ;)

Flipper -> Självupplevt, what can I say...?

Anon... -> Låter "lovande"...

Vild -> Det tror jag uppriktigt sagt inte heller.

Suss -> Nu blir det visst bara värre, elle'? =(

Smiley -> YO! Kärlek baby!!! Bokar kyrkan på en gång. =D

(sbtiz) -> Show(teaze)biz???

12:01 fm  
Blogger Smiley Comment

OK darling :) Jag lovar du kommer aldrig gå vilse i Biltema igen =)

1:04 fm  
Anonymous Anonym Comment

Sköter allt mitt klädköpande själv. Avskyr att ha någon med mig, oavsett kön. Effektivt ska det vara!

11:13 fm  
Blogger C Comment

Jagkännermiginteallsträffad! *fnys* ;)

2:36 em  
Anonymous Anonym Comment

Haha, liiite överdrivet, men väldigt kul!

Stämmer ibland kanske... lite då självklart. ;)

10:16 em  
Blogger Jasmin Comment

Har aldrig, aldrig, aldrig hänt.
Och har det det, är det en överdrift.
Men annars: Aldrig, aldrig.

6:49 fm  
Anonymous Anonym Comment

Haha, klockrent skrivet... fast håller med flera av dom andra här.. man tar inte me sin pojkvän på sånt... ;)

4:28 em  
Anonymous Anonym Comment

Kan glatt skryta med att jag inte är som andra tjejer: jag AVSKYR att shoppa! Jag har min lista, handlar fortsomfan och åker hem igen

9:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???