Snubbens Place: Andas...

måndag, september 25, 2006

Andas...

...

Det senaste året har jag sprungit så fort så fort, har inte haft tid att stanna upp och reflektera över någonting egentligen.
Bara kört på.
Inte lyssnat ens på min egna kropps signaler.
Iggat allt vad "trötthetssymptom" eller "hettsomfan i huvuvdet" heter.
Trots att jag gått in i väggen fettsomfan bara för några år sedan, och känner igen symptomen. Har bara inte tid att falla igenom.
Så är det bara.


Mitt liv har fått stå tillbaka ända sedan flytten från Malmö, men det har varit min ursprungliga plan från första början - har hela tiden planerat för ett nytt liv i Götlaännaborg.

Visste, då jag flyttade upp, att det skulle bli ett, max två bortkastade år i The Hålan. Yupp... jag kan vara ganska krass ibland, men så är det nog om man inte hittat sin plats i vardagen ännu.
Just nu misshandlar/straffar jag mig själv svårt och det vet jag om!

Låt gå för den här gången.
Har ju en massa år på mig att ta igen de borttappade lixom...


Men nu handlar det om min moders liv, inte mitt.
Min mamma operereras idag (måndag) på Sahlgrenska sjukhuset i Götlaännaborg.
Hon blev intagen idag (söndag) på eftermiddagen och ska opereras på förmiddagen (måndag).
Hon har en godartad tumör i lungan som blockerar dess funktion.
De ska därför ta bort en tredjedel av ena lungan, en del som ändå inte fyller någon funktion eftersom den ändå inte fungerar.

Även om den är godartad så måste skiten bara bort - det är alla överens om.
Hon har bara 40%-ig kapacitet på den lungan.
Grejen är att morsan snart fyller åttio, så en operation i hennes läge är inget att ens skämta om, även fast man gärna vill!
I vår familj står humor högt i kurs.
Det är dagar som dessa som den står lågt i kurs...

Den här är på fullaste allvar.

Några få jääligt duktiga människor har under några timmar hennes liv i sina händer, det finns INGENTING jag kan göra för att påverka det.

Det skrämmer mig.
Somfan.

Jag står min mor väldigt nära.
Närmare än någon annan människa på den här jorden.
Det vore jääligt orättvist om hon togs härifrån nu, för hon har jääligt
mycket mer att ge.

Just nu laddar jag upp med positiva tankar och en bag inna da fakkin box.
Kör min grej, det brukar funka.

Jo... jag önskar att jag hade någon hos mig just nu.



Det får räcka med det så länge.


Ciao

//S - Man

25 said...:

Anonymous Anonym Comment

Hoppas det går bra för både din mor och dig.
Kram

1:08 fm  
Blogger Studiomannen Comment

Fingers crossed. hitta.se mig imorgon så kan du rejsa in till ullevi imorgon om du har vägarna förbi. I'll be there - at work.

2:47 fm  
Blogger Jasmin Comment

skickar några tankar.

6:50 fm  
Blogger Smiley Comment

Önskar det bästa till henne, på fullaste allvar.

Men du KAN göra nåt. Ring henne och prata om något som kan hålla hennes intresse HÄR på jorden, hitta på nånting, vad som helst. Säg att du presenterar henne till din blivande fru på fredag, eller att du behöver hennes råd med nya lampor i vardagsrum som du just såg i en affär på vägen från sjukhuset, whatever. Gör henne VERKLIGEN nyfiken om livet de närmaste dagarna. På fullaste allvar.

8:11 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Det är jävligt svårt när man står sådär maktlös. Jag vet inte vilket som är värst, att vara den som ligger på operationsbordet och inte vet om man kommer därifrån eller att stå utanför...

Du ska veta att jag tänker på dej, och jag hoppas allt går bra!
Kramar!!

8:40 fm  
Anonymous Anonym Comment

Tänker, hoppas och håller tummar.
Kram!

8:57 fm  
Blogger Suss Comment

Tänker på er båda...
Kram!

10:29 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du det där låter fetetungt i den allra högsta divisionen. Det suger att man är helt jä**a maktlös i vissa situationer här i livet.

Men... Håller tummarna för att allt går bra...

Be well!!!

10:38 fm  
Blogger Nini Comment

*tänker på dig & mamsen massor*

Skickar tusen tusen positiva tankar å så.

kram!

11:03 fm  
Blogger Babushka Comment

Oh shit... Jag lovar att jag håller alla tummar jag kan. Förstår verkligen känslan av att vilja ha någon hos sig som bara ser en själv och ger en hela dens uppmärksmhet. Jag ger dig all min uppmärksamhet via cyberrymden och hoppas att den ger litelitegrann positiv energi.

100 000 kramar och ännu fler tankar.

Du om någon är en överlevare och oavsett vad som händer så kommer det bli bra i slutändan.

/Emma

12:39 em  
Blogger KarinC Comment

Tänker på dig, på er.
Önskar jag kunder vara där...

Många varma kramar!

3:08 em  
Blogger Smiley Comment

Hur gick det?

3:09 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Håller tummarna! Många kramar...

3:25 em  
Blogger K. Comment

Håller tummarna!

4:29 em  
Anonymous Anonym Comment

Kommer inte på nåt vettigt att säga...
Det är ju bara ord lixom...
Hoppas det gick bra i alla fall!
...och en kram såklart!!

8:43 em  
Blogger Unknown Comment

Här kommer en dos med gutnisk livskraft att användas på bästa sätt. Och en stor kram. Och en mental specialkäpp som man kan stödja sig på när hela livet skälver under ens fötter.

8:49 em  
Anonymous Anonym Comment

Vi borde tänka lite oftare på vad som egentligen betyder något. Och vilka. Men det är klart att det kommer att gå bra!

9:10 em  
Blogger snart... Comment

Hoppas allt har gått bra. Kram.

10:00 em  
Anonymous Anonym Comment

Klart att ni fixar det! Båda två!

Och se´n går ni ut och firar!!!

10:31 em  
Blogger Andreas Comment

Lycka till...

11:38 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

Hoppas att det går bra.

11:48 em  
Blogger Smiley Comment

Snurre?

7:30 fm  
Blogger Peppe Comment

Hur mår ni? Du ske se att det nog blir bra. Massa, massa kramar.

9:53 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Nu börjar jag bli orolig... Vart tog du vägen...?

11:38 fm  
Anonymous Anonym Comment

Årets andra sommarplåga efter Dj Tune feat Orremannen - Bag in da box kommer NU!!!

Dj Pish - Tjena Tjena

http://www.youtube.com/watch?v=qQGd5BhbYwU eller http://www.tjenatjena.com

9:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???