Snubbens Place: Varsh ä mygg'n?

tisdag, augusti 01, 2006

Varsh ä mygg'n?

...

Cheesus! vilken grym sommar det har varit i år!
En jääla tur att man inte livnär sig på att sälja myggmedel, för allvarligt talat;
har varken sett eller hört en endaste liten mygga i år.
Fattar inte vart de tagit vägen!?

Enligt förstårsigpåarnabästsomfan skulle det här bli den värsta
myggsommaren i mannaminne.
Yupp, den som inte höll igen käften skulle få den igenproppad
med mygg, hette det.

Eller det kanske är så att den som råder över alltings jäklighet bestämt att invånarna i The Hålan inte behöver fler jäkligheter i sin vardag, att det räcker och blir över som det är ändå.

Så är det nog.

Ciao

//S - Man

12 said...:

Blogger Drysen Comment

Här har det varit packat med myggor :S

6:44 em  
Anonymous Anonym Comment

Det var fullt med mygg i dalarna när jag var där och vandrade. Men det är en bit ifrån Hålan. :)

6:58 em  
Blogger . Comment

i sthml har vi haft geting invasion istället.

7:06 em  
Blogger KarinC Comment

Inte en endaste lite mygga har jag setthär i Stockholmo. Jag är glad för det för jag får alltid mycket myggbett annars o de kliar.

8:17 em  
Blogger Unknown Comment

Har nog sett ett par myggor på Gotland, men de är inte många. Likaså är det så gott som inga fästingar i år - vilket man som kattmatte är ytterst tacksam över. Däremot tycker jag att det varit ovanligt många och stora fjärilar plus att små rödmyror invaderet vår gräsmatta mer än tidigare år.

Getingarna har än så länge hållit sig i schack också, men de brukar ju kunna surna till i augusti, så peppar peppar…

9:01 fm  
Blogger Nini Comment

No myggs i Bullerbyn kan jag glatt rapportera :)

9:25 fm  
Blogger Peppe Comment

Inga myggor alls i Helsingfos heller. Myggpest?

10:46 fm  
Blogger S-Man Comment

De har helt enkelt flugit vilse?

12:06 em  
Blogger K. Comment

myggorna är här..

12:19 em  
Blogger Andreas Comment

Det fanns gott om mygg i Norrland, särskilt efter en dag med regnoväder och sen varmt... Men här hemma i stoooooooooorstan är det som vanligt tunt med mygg.

Däremot har vi ett getingbo under taket ovanför balkongen, det kan ju bli spännande om ett tag när drönarna blir arbetslösa..

1:59 em  
Anonymous Anonym Comment

Om du reser lite (bara lite alltså) norrut, så kommer du till min trakter.
Om du sen tar en tur i skogen vad 19-tiden, så kan jag lova dej att du lär känna av myggen...
Och om du nu gillar dom så mycket så säger jag bara:
VAR SÅ GOD!! Du får dom!! Allihop!!
För jag vill då rakt inte ha de där små jävla blodsugarna i närheten av mej!! GAAHHH!!!
*Kliar frenetiskt*

4:32 em  
Blogger Lisa Comment

Usch, vad fubbigt - här är det mängder av mygg överallt, jämt!

7:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???