Snubbens Place: Små små vardagshändelser...

tisdag, augusti 29, 2006

Små små vardagshändelser...

...

*Kund med väldigt angelägen röst*
De glassar ni inte har här i (pekar allvarligt på glassboxen med hela handen) är såna ni inte har alls va?

Ehhh.... nä asså... det är inte så att vi har ett stort glasslager bakom disk.

Det. Var. Då. Själva. Faaaan!!!

sa han och gick.


//S - Man

7 said...:

Anonymous Anonym Comment

HAhahaha... trevligt.

6:13 em  
Blogger Vild-hallon Comment

En mycket intelligent iakttagelse tycker jag.:-D

(xmgmvsy)

6:47 em  
Blogger KarinC Comment

En riktig stjärna...

10:10 em  
Blogger Nini Comment

Hahahahahahahahaha!! Som folk på rea:
"Eh ursäkta, har ni dom här i större strl??"
"Nej, allt vi har står framme."

Vaddå, menar du att du inte har värsta hemliga lagret med glass? På lagret lixom? Typ glass-som-bara-vissa-VIP:ar-vet-om??

Det. Var. Då. Själva. Faaaan!!!
;)

[zqnlso]

8:43 fm  
Blogger Unknown Comment

I min ungdom sommarjobbade jag som kassörska i Visby = massor med turister och jättesvårt att få varorna att räcka. När varorna dessutom tog slut hos grossisten var det helkört. I alla fall tog gula Blend slut och det var även totalslut hos grossisten. Det var så i 3–4 dagar = lääääääänge.

Då kommer det förstås en kund som vill ha gula Blend.
– De är tyvärr slut, säger jag.
Kunden ser sur ut och ställer sig demonstrativt och tjur-väntar ”på något”.
– Gula Blend är slut, säger jag.
– Jamen, det är väl bara att gå in på lagret och hämta nya då! muttrar kunden.
– Om jag säger att de är slut så betyder det att de är slut även på lagret, försöker jag.
Kunden fortsätter sitt demonstrativa tjurväntande.
– Gula Blend är slut i varenda affär på hela Gotland. Det går inte att få tag på någonstans. Grossisten har inga fler gula Blend! säger jag desperat.
Kunden väntar, ilsknare och ilsknare i blicken.

Till sist reser jag mig upp, går ut på lagret, öppnar tobaksskåpet, konstaterar det jag redan visste, att det så klart inte finns några gula Blend där och går tillbaka.
– Nä, som jag sa från början så är alltså gula Blend helt och totalt slut!

Då först gav sig kunden och gick sin väg. Jag förstår fortfarande inte vad det gjorde för skillnad att jag gjorde den lilla promenaden till lagret???

11:15 fm  
Blogger S-Man Comment

ÅsaPåsa - Den som tjurväntar på något gott väntar oftast helt förgäves, eller hur var det nu igen?

=D

(hkrvn)

11:43 fm  
Anonymous Anonym Comment

va? Dålig stil av kjorren att inte ha ett extra lager, liksom... ! Förresten: var f-n är DIn kontaktannons då?

9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???