Snubbens Place: The Ovädret...

onsdag, augusti 09, 2006

The Ovädret...

...

SMHI har varnat för att ett omfattande oväder ska vara på
väg in mot västkusten.
EM:s generalsekreterare Toralf Nilsson säger såhär till TT, angående att EM i friidrott ett tag hotades att ställas in p.g.a. åskovädret: – De första prognoserna talade om att ovädret skulle dra över Göteborg, men de senaste säger snarare The Hålan och i så fall kanske vi klarar oss.

Blixtrar och dunder är på väg in, frågan är bara hur hårt det kommer att drabba "The Hell Hole", eller "The Hålan som gud glömde bort... helt"?

16:45 - Det har börjat blåsa upp och det luktar regn i vinden.

17:10 - Stormens förtrupp har nått The Hålan och det har börjat regna.
Det mullrar bland molnen och mörkret sänker sig över bygden.
Tänder Tjårrens ytterbelysning.
Sitter och inväntar åska, hagel och driv-is. Kanske en och annan komet oxå

18:00 - Det regnar.

19:00 - Uppehåll...

20:00 - Det regnar lite igen. Stänger Tjårren och åker hem.

Nu: Är hemma. Det har slutat regna och man kan skymta lite blå himmel bland molnen. Det jag trodde skulle bli århundradets oväder (hade laddat kameran som synes) kom av sig helt!
OBS! Det värsta kom av sig helt!?

Väntanuväntanuväntanuväntanuväntanuväntanuväntanu....

Det här måste ju vara ett tecken av något slag för OM något jävligt drabbat västkusten "någonstans" så nog fa-an har det drabbat The Hålan hårtsomfan!

Det visar sig senare att ovädret passerat MELLAN Götet och The Hålan!
What are da madda fakkin' odds för det lixom!?

Känner mig helt tom.
Vet inte vad jag ska tro om'att...
Jag som hade gått omkring och spänt mig inför det som komma skulle, och så blir det... ingenting.
Ett sånt antiklimax.

I morgon trillar väl himlen ner elle' nåt...

Ciao

//S - Man

9 said...:

Blogger Tina Högman Comment

Jag bor ju lixom i ena änden av ovädret. Enligt vad de sa på smhi iaf. Jag tänkte som den Fylking, ÄNTLIGEN!!
Jag älskar åskväder, men WTF, det kom inget?? Jag bor ju på helt fel ställe tydligen... Jag bor också i en Håla. En iutkantenavovädrethåla.

9:56 em  
Blogger S-Man Comment

Mmmm... skit e vad det e!

Hmpf!
@#%@?£

10:22 em  
Blogger Lisa Comment

Här var det finfint. Men vadå, kan man verkligen lite på dem där väderrapporterna då?

10:58 em  
Blogger Karin Comment

Det är för dåligt ställt med regndanser i The Hålan. Du får lyfta medelprestationen lite helt enkelt...

11:32 em  
Blogger Smiley Comment

Förstår inget, Snurre. Ville du ha 5 cm isbitar fallande på din bil (bäms, bäms på vindrutan)?

9:19 fm  
Blogger S-Man Comment

Smiley - Yupp. Lite fakkin' action fåår gadds säjk!

9:35 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Det bidde inget av det här heller... det blåste upp och började regna och åskmolnen tornade upp sig. Jag fick fara runt i lägenheten och stänga fönster och stänga av dator och dra sladdar ur TV-apparater. När jag var färdig med allt detta så var det över... Märkligt!

11:16 fm  
Blogger Smiley Comment

Fakkin' action letar man efter på Willy's.

Är bitter idag, sorry man.

12:54 em  
Blogger Peppe Comment

Gud måste hålla ett speciellt öga på The Hålan... och dej Snubben.

2:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???