Snubbens Place: Mitt sämsta köp någonsin...

torsdag, augusti 17, 2006

Mitt sämsta köp någonsin...

...

Min första bil var en VW Bubbla från -68.
En röd.
Den var grymsomfan, världens skönaste att köra och knappt någon rost alls.
Värsta Pimp mobilen , brudarna föll som käglor - jag lovar! Uj uj uj... den var bra till mycket...

Stereon bestod av en sketen bandare - yupp, kassettbandspelare på den tiden, och ett fett slutsteg som drev 15" basen i hatthyllan. Batteriet dog emellanåt, men det var ju inte så konstigt kanske - med det slutsteget! Sound was everything just då. Det gällde att HÖRAS!

På den tiden hade man inte så fett med deg precis. Skulle precis rycka in i lumpen så det var ingen arbetsgivare som ville satsa långsiktigt på en. De DJ-gig och min DJ-skola jag hade bland Kista's hulliganer, täckte precis mitt leverne.


Det var då som frälsaren "blyfri bensin" kom som en skänk från ovan!

Blyfri bensin var bra mycket billigare än vanlig bensin men kunde inte användas i alla bilar. Vissa motorer behövde bly i drivmedlet för att fungera, som min Bubbla t.ex.

Fatta 'la inte jag, så jag fyllde gladeligen min Bubbelibubb med blyfritt och tuffade iväg, gladsomfan över att bensinpriset äntligen gått åt rätt håll!

Ganska precis 500 meter från bensinstationen skar motorn.
Den skar ihopsomfan!

En vecka senare skrotades min röda, fina, goa Bubbla.
Den behövde bly i sin mat, inte fagra löften eller tomma historier.

*Poing*

Mitt sämsta köp någonsin:
Blyfri bensin!

Vilket är ditt sämsta köp någonsin?

(kollade in hos världens bästa KEI och förstår att det kanske behövs lite betänketid i ämnet - tänkte'nte på det. Känn dig annars taggadsomfan, du med!)

Ciao

//S - Man

16 said...:

Anonymous Anonym Comment

Mitt sämsta köp någonsin var nog en... bubbla..!
Den var kanariegul, och matchade min personlighet somfan.
Men den var också - visade det sig - "en aning" sönderrostad.
Men jag menar, hur skulle jag kunna förstå att anledningen till att förarsitsen svajade när man körde, var att det var rosthål i golvet (jag är blondsomfan).

Nån jävla generator (eller nåt tändstift, eller så hade jag väl fått bensin i däcken) gjorde att gjorde processen kort för den gudomligt vackra baggen.
Den blev stående ute vid sommarstugan, och när ett träd växte sig upp genom golvet såg vi det bäst att frakta iväg den till skroten.
Jag sörjer fortfarande.

Kvar står jag ensam, blond och koolsomfan!

1:18 fm  
Blogger K. Comment

Bubblor är koolasomfan, mitt sämsta köp, kan inte komma på att jag har gjort nått sånt men det skulle väl vara eehhmm... Jag kommer inte på nått!

9:18 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Jösses, vad nostalgisk jag blir... min var en 73:a och jag älskade den bilen... röd och fin. Jag har nämligen lyckats förtränga allt som var dåligt med den, ibland är det bra med dåligt minne. Jag ångrar än idag att jag sålde den.

12:00 em  
Blogger Peppe Comment

Aldrig ägt en bil. Men som kompensation har jag sannolikt lagt ner priset för en splitterny bubbla på obekväma skor. Mitt hem är fullt av skor som mina fötter HATAR.

3:01 em  
Blogger Nini Comment

Sämsta köp:
En flygbiljett till Skåne.
(det var ifs han som betalade men iaf)

Om jag får tänka efter lite så kommer jag nog komma på något mer seriöst svar :)

3:04 em  
Blogger A. Comment

Ett par snowjogging i pastellfärger när jag gick i femman. Killarna i sexan sjuan mobbade mig som fan. Använde dem aldrig igen. :-(

3:09 em  
Blogger Studiomannen Comment

En hel hög med dykarprylar. När jag började fundera över om jag skulle använda de dyra grejorna fick jag diagnosen astma och dykförbud. Nu har jag vant mig. Det var i början av 90-talet. Och prylarna lyckades jag kränga iväg, men för en spottstyver av vad jag gett förstås...

6:33 em  
Blogger Karin Comment

Min första bil var också en bubbla från -68, fast den var aprikos! På vintern fick man köra med fönstrena öppna för det fanns ingen fläkt. Jädrar vad man fick pälsa på sig...

Annars gjorde jag som vargakvinnan och köpte en stor hink med tvättmedel som måste klassas som ett av de sämsta köpen. Men det är nog bara ett i mängden.

8:27 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

En svindyr blomkruka i plåt som jag köpte till min mamma i 50 års present på NK.... den har hon som askkopp hemma... härom månaden sa hon... "Herregud, jag kan inte tänka mig att jag skulle köpa en sån här ful blomkruka, men det har jag tydligen gjort.."

Nja.... det var ju inte hon, men det sa jag inte....

10:28 em  
Blogger S-Man Comment

*fniss*
Pia - Tur att din mamma inte har så bra minne, även om det river lite i ditt hjärta! =)

Hmm... annars en del som, liksom jag, har bilminnen. Både bra och dåliga...

"snowjogging i pastellfärger"... Ouch! Den måste ha kännts!

Och så har vi dessa eländiga felköp pga påstridiga hemförsäljare!
Tvättmedel i hink!? VAFF??

Nåja... Nu är väl alla så kloka och förståndiga, att några fler felköp av rang är väl knappast något att räkna med fler gånger, eller...?

=D

(lpvptxzh)

11:02 em  
Anonymous Anonym Comment

Hmm, ser på din första bild .. tyska (lr. skumma regplåtar på första bilden)

... har själv haft en cabbe-bubbla -72:a, skitnajs o mö uppmärksamhet fick man .. men det var mö jobb o hålla den i form o så ... men saknar :-)

2:21 fm  
Blogger Suss Comment

Har aaaaldrig gjort något dåligt köp!!!
*harklar mej lite försiktigt*
Men jag är ju fortfarande ung... :)

2:20 em  
Blogger S-Man Comment

Yupp! En Bubbla saknar man alltid, både på gott och ont...

=)

(rrrpjq)

1:02 fm  
Anonymous Anonym Comment

"kassettbandspelare på den tiden" - på DEN TIDEN!? Jag har kassett i mitt åk i skrivande stund. Mindre stöldbegärlig och så får man hämningslöst spela gamla blandband från -91. Både Right said Fred, MJ, 2 Unlimited OCH Backstreet boys. Det du! :D

6:45 em  
Blogger S-Man Comment

Em - Hmmm... så du menar att kassett is the shit!? Du har ju helt rätt i att man får ha den ifred. Härligt i alla fall att få ett livstecken ifrån dig!

=D

(ssfvb)

7:22 em  
Blogger Cliff Hanger Comment

Mitt sämsta köp någonsin måste ha varit det där "Total gym"(met) som jag impuslhandlade från TV-shop (pinsamt, jag vet, men jag var ung och dum). Jag har aldrig ens packat upp det ur fraktlådan...

1:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???