Snubbens Place: MFB...

onsdag, augusti 16, 2006

MFB...

...

"Den senaste tidens mediapådrag angående knarkskandalen i efterdyningarna av Göteborgs - EM är typisk svensk moralpanik..."

I say: MADDA FAKKIN' BULLSHIT!

Droger har ALDRIG! lett till någonting bra - ever <----- PUNKT!

Nylander är fr.o.m. nu och för all framtid känd som:
Den eviga #4'an
En simpel knarkare
1 gång = überjävladumt - Flera gånger = Hallå, någon hemma!?!?
En riktig slyna som inte kan stå för sina handlingar (no offence folks men jag är snesomfan just nu...)

"Alla förtjänar en andra chans..."

I say: MADDA FAKKIN' BULLSHIT!

Here's why:
Det här rövhålet satt i en ledande och drivande ställning i en stiftelse kallad ren idrott vars filosofi är att verka för "en drog och dopningsfri uppväxtmiljö för barn och ungdom", de har fått hela sveriges idrottselit att ställa upp som "ambassadörer".
This mugshot åkte land och rike runt och föreläste i skolor bland annat, om hur livsfarligt och onödigt dumt det är att nyttja narkotika och dopingpreparat.

Nu är DET! avslöjad som en av svensk idrottshistorias största lögnare och knarkare och det går bara inte att snacka bort.
Precis som Dopemila Anabolqvist får den här insekten finna sig i att vara förpassad ute i kylan for the rest of his life - med all rätt!

Är det NÅGON som undrar VARFÖR narkotikan är så utbredd bland sveriges ungdomar och att den kryper allt lägre ned i åldrarna - när det snart inte finns några bra förebilder kvar för dem att ta efter!?!?

En bra förebild lär ut BÄTTRE ALTERNATIV än "den smala vägen" och visar vägen genom eget leverne och uppträdande
<----- PUNKT!

<-- Nylander hade sitt på det torra: Ett GRYMT! hus i ett skiiitfiiiint område i Malmös "Lidingö", fru, fyra barn, enormt gott renomé, med i historieböckerna, fet jääla inkomst.
Han har byggt allt detta genom att vara ett "FÖREDÖMME" för barn och ungdom.
Jag är grymt jääla nöjd att såna här poopheads blir avslöjade för de tror att de är bättre än kleti och pleti, att de står ÖVER oss vanliga dödliga.
Personligen har jag väldigt svårt att känna någon som helst empati gentemot såna här AS.

Men... varför?
Hagamannen:"jag var full och trött".
Nylander: "omdömet har brustit och på grund av att jag har varit alkoholpåverkad".

Själv har jag varit våldsamt berusad måhåhångamånga gånger under den tjugofemårsperiod jag varit aktiv i krogmiljön.

Hur i helvete kommer det sig att JAG och många med mig aldrig ens tänkt tanken att dra i sig en lina kokain och ALLTID backat då någon sagt: Nej... jag vill inte?



Ciao

//S - Man

17 said...:

Anonymous Anonym Comment

Jag gillar personer som visar alla sorts känslor och sinneslägen. Du är ju tydligt en sådan människa. *smack*

Är med dig gällande ämnet, dessutom.

12:56 fm  
Blogger Smiley Comment

Visst är det bra att han var avslöjad, men vilken förebild för ungdomar NU! Ljug, knarka - och du får allt det: huset, stålarna, beröm :(

8:03 fm  
Blogger Unknown Comment

En del skriver om det här som om kokain vore som godis, något man kan bli så sugen på, som är svårt att stå emot, att det liksom är synd om dem som blir bjudna på kokain därför att man ”ju blir så sugen”.

När man redan är beroende, självklart. Men för alla andra människor som lever i dagens informationssamhälle är det ganska lätt att uppfatta att kokain inte är som att äta choklad. Kokain är beroendeframkallande. Kokain ställer till det i skallen på ett sätt som inte är nyttigt. Kokain är helt enkelt ett farligt gift.

Hur kan människor bli sugna på gift? Gift med potential att sabba ens ekonomi, jobb, vänkrets, familj och utseende.

Jag fattar inte det här. Att testa droger är som att sänka sitt IQ i ett ögonblick. Man ska vara rädd om sig själv. Och andra. Att man dessutom tycker det är glamoröst att dra in ett vitt pulver i näsan som under transporten hit kanske legat i en kondom i någons ändtarm – IQ noll.

8:20 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Nä, jag fattar inte hur JÄVLA KORKAD man kan vara!!! Jag kan inte beskriva lika bra som du hur förbannad man blir... men jag håller med till fullo!

Sen ska man tycka SYND om dem också, verkar det som. "det var inte meningen" "jag skäms" "jag var full". Jag har också varit full rätt många gånger, jag skulle ALDRIG få för mej att testa sån skit!

IDIOTER!!!

9:30 fm  
Anonymous Anonym Comment

Ja, snacka om förlorad trovärdighet. - Lite samma som med finansmannen som åkte land och rike runt och höll föredrag om etik samtidigt som han själv fifflade så det visslade om det.
Man har såklart ett extra stort ansvar när man åtar sig uppdrag som går ut på att predika hur andra ska leva.
Håller med dig, det finns inga bortförklaringar som duger här.

10:22 fm  
Blogger ajja Comment

uuuuh! I like it when your angry :)

10:51 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Bra skrivet!

Du har helt plötsligt lagt dig till med svåra word ver. du...

tjnjkias

11:43 fm  
Anonymous Anonym Comment

Helt rätt -Sverige behöver bättre knarkarföredömmen, den där killen verkar muppig! ;)

1:54 em  
Anonymous Anonym Comment

Du sa nog det mesta som jag tänkt så det blir bara ett litet "håller med" här! :)

3:59 em  
Anonymous Anonym Comment

Hejja snubben! du är bäst! du = förebild för alla småglin (mig inräknat =))

4:01 em  
Anonymous Anonym Comment

Kommer mig bara för att skriva ..Jag håller med du.
Måste läsa igen. Bra skrivet

8:42 em  
Blogger Andreas Comment

Och what's up med att "erkänna" i media?

Åh, jag är så less på hela den grejen... man väljer vem man vill prata ut hos, vad man vill ha sagt osv..

Hallå? Vi vill hellre läsa sanningen än någon fint ihopskriven historia som ska verka lagom trovärdig och ångerfull osv.

Det enda de egentligen ångrar är ju att de åkte fast just där och då. Annars hade de glatt fortsatt i samma stil så länge de bara kunnat, end of story. Jag skiter väl fullständigt i hur hemsk han känner sig mot familj och kollegor osv osv, uppenbarligen var det inga problem tidigare ju...

9:54 em  
Blogger S-Man Comment

Well... man blir lite irriterad ibland och behöver skriva av sig eländet.
Skönt att ha någonstans att dumpa skiten på.

Sunt förnuft är snart en bristvara verkar det som...

*Smack*

(tkepjps)

9:56 em  
Blogger K. Comment

I'm back!

10:32 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Det som om Kvällspressen är någon jäkla bikt... när man har har "talat ut" så är man förlåten!

Nope....sorry!!

10:51 em  
Blogger Hellfire Comment

.... And the Snubben has spoken.

Kan inte du föreläsa i skolor istället?
Kidsen skulle lyssna. :-)

2:37 em  
Blogger Nini Comment

Citerar: "Hur i helvete kommer det sig att JAG och många med mig aldrig ens tänkt tanken att dra i sig en lina kokain och ALLTID backat då någon sagt: Nej... jag vill inte?"

För att du, och jag och många med oss har ryggrad, sunt förnuft och lite mer mellan öronen än dom här stackars små svaga individerna...

Å Sven som skrev om Ludmilla att "det rätta straffet för sånt här att bli hånad och utfryst".
Oh well then.... :)

2:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???