Snubbens Place: Kassatoppen...

tisdag, augusti 29, 2006

Kassatoppen...

...

Joråmenhörrusörrudurus'attdeee...

Det svänger fort i kassabranchen, det ser man inte minst nu
då en helt färsk kassalista ska presenteras:

1.
Vi lägger märke till att Willy's fortfarande är ohotad etta.
Snyggigaste snyggingen är naturligtvis en stark bidragande orsak till toppbetyget, och ja - jag är partisk.
De kan faktiskt ha värvat ytterligare några snyggingar från ICA men i dessa silly season tider kan inte det fastställas med exakthet.

2.
Netto har värvat ett riktigt stjärnskott och seglar därför upp på andra platsen. De har anställt en riktig snärrrrrta, dock av okänt ursprung.
Jag gissar arabiskt. Uj uj uj...
Bra där Netto, imponerande!

3.
Statoil's kassörskor är alltid stabila, käcka, glada och snygga.
Plus i kanten för det!

4. City
ICA är troligtvis bara inne i en tillfällig formsvacka.
De såg starkautsomfan under försäsongen (läs: försommaren) och förväntas plocka någon placering tills nästa rankingomgång.

5.
Coop ja...
Kassörskorna är trevliga och glada.
Det kan vara något fel på belysningen.
Kanske en ny outfitt skulle lätta upp stämningen något?
Coop är stOOrt som en flyghangar. Kanske för stort?
Det kan vara därför som det är så svårt att hitta alla snyggingarna.


Kommentar:
Willy's har överlag de allra snyggaste kassörskorna, trots att man ibland får hjälpa till med prisuppgifter, påpeka vad man ska ha tillbaka, påminna om kvitto och då motta ett kvitto långt som ett toapappersrulle, eftersom de gärna gör en platta med (tjugofyra) cola 33cl till tjugofyra poster istället för en. Fast det är ju bara charmigt...

Bubblare:
ICA Köpet (utanför The Hålan)
Clas Ohlsson
OK/Q8
Överskottsbolaget
Intersport
Kassaservice

Ciao

//S - Man

8 said...:

Blogger Cliff Hanger Comment

Vad hände med "snabbköpskassörskan, i kvarteret där jag baur" då?

12:50 fm  
Blogger Peppe Comment

Hmmm, jag är så otrogen affärerna i min närhet att jag inte kan ge ett sannigsenligt utlåtande om kassörskorna, MEN på videouthyrningen Makuuni jobbar det ständigt endast snygga blondiner.

9:37 fm  
Anonymous Anonym Comment

Du borde besöka en bokhandel!
Här är vi snyggasomfan! :)

11:18 fm  
Anonymous Anonym Comment

Jag saknar Tjårren på listan...

12:09 em  
Anonymous Anonym Comment

Vart sjutton har du hittat glada och trevliga kassörskor på coop?? Trodde de var helt utrotade därifrån! Anställer de någon under pensionsålder, som INTE snäser till kunderna, vägrar hjälpa till när man ber om hjälp och ser allmänt snorkiga ut? Make my day: Name the place!

2:22 em  
Anonymous Anonym Comment

Svar till tonårsmorsan

Åk till Coop Nära Sunnersta....där jobbar ett glatt gäng som har fått ett gott betyg att vara trevliga, hjälpsamma och snäser inte det minsta inte ens till snorkiga otrevliga kunder.
Jag begriper inte varför vi som jobbar inom Coop hela tiden får en massa skit...vi är inte sämre än Ica, Netto eller Willys. Börjar att bli rejält trött på det.
Hälsningar från en Coop-anställd som inte skäms för det. :)

3:02 em  
Blogger K. Comment

Coop/Konsum är otrevligast, om de är snygga eller vet jag inte. Jag är en coopvägrare iaf!

6:41 em  
Blogger Nini Comment

Jag säger bara: Coop Nära i Mälarhöjden. Knäcker alla när det gäller ointresserade, otrevliga kassörskor.

Jag är så glad att vi flyttade därifrån till Ica stortådyrtsomfan! Allt finns, dom har ett café & kassörskorna är supertrevliga.
En är tom en granne till oss... Han är gay & har en liten hund.

Eh. Ja. Nu vet ni det!

8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???