Snubbens Place: Go-go dansare, pepparspray och lasagne...

söndag, augusti 20, 2006

Go-go dansare, pepparspray och lasagne...

...

Har gjort Götlaborg osäkert tillsamans med en polare från Stockholm.
Det var intressant.

Vi började kvällen på Locatelli, ett hygglo hak uppe vid Park Aveny/Park Lane och gick sedan vidare till Glow, där han ville lyssna på en DJ som skulle spela.

Han bjöd mig på omgång efter omgång. Vi hade inte setts på flera år.
Jag skrattade mycket och trivdes.

Han valde att stanna kvar ett tag till på Glow tillsammans med sin flickvän.
Jag valde att gå vidare ut i götlaborgsnatten. Vi skulle höras senare sa vi...

Han bevittnade hur dj'ns bror helt plötsligt gick bakom bardisken för att blanda sina egna drinkar. Sådär-smart.
Jag bevittnade med egna ögon att fenomenet Go-Go dansare återuppstått på Park Lane. De såg klumpiga och ointresserade ut. De var bättre förr.

Han såg hur DJ'ns bror blev brutalt utslängd av vakterna och därefter mycket bryskt omhändertagen av en polispiket.
Jag såg en otroligt charmig fröken i baren på Deep. Vi fick ögonkontakt. Hon log. Jag log.

Han fick pepparspray i ögonen och sattes i handklovar av en uppstressad polis utanför Glow när han frågade varför de var så hårdhänta och överreagerade så.
Jag blev BJUDEN på en drink av charmiga fröken*...

Han blev körd till polisens häkte, anklagad för att ha försvårat polisens arbete och för fylleri.
Jag hamnade verkligen i centrum då den charmiga frökens alla femton polare plötsligt dök upp. Jösses ett sånt kackel! Fick ont i huvudet.

Han spenderade natten i polisens fyllecell. Blev utsläppt vid tolv-tiden.
Jag vaknade hemma hos morsan vid tolv, utsövd men fyllehungrig. Gick ned till Pizzeria Gambero och tjackade en lasagne. Smakade kriminellt gott!

Han åker hem till Stockholm idag.
Jag åker... till The Hålan idag.

Konstigt hur även små val formar ens vardag.
Min polares öde hade kanske lika gärna kunnat varit mitt...

Ciao

//S - Man

*Ja, vi bytte nummer men jag är osäker på om vi kommer att träffas igen.

18 said...:

Blogger K. Comment

Jag är tillbaka igen :D

9:58 em  
Blogger Smiley Comment

Yupp, de charmiga fröknar brukar ha många polare. Och alla som behöver en är ofta inte så charmiga. Fakking life =)

8:52 fm  
Blogger Tina Högman Comment

Jag kan ju konstatera att även om din polare verkar haft en mer händelserik kväll, skulle jag nog föredra din kväll. Om man bortser från tjejen då.

9:39 fm  
Blogger ajja Comment

Hej stjärnan.. Vad har hänt med ditt skrivande? *impad*.. *Lämnar en måndagskram*

9:54 fm  
Anonymous Anonym Comment

Klart SOM FAN att ni kommer träffas igen. Ring då, Ring då!

9:54 fm  
Anonymous Anonym Comment

Vaddå osäker? Kom igeeeen, Snubben!! Du har väl inte lagt av dig helt? :-0

10:05 fm  
Anonymous Anonym Comment

Go-go dansare? Finns det såna fortfarande.

Locatelli är ett schysst ställe, det var väl där Christian Olsson firade sitt EM-guld. Och några till, uppenbarligen.

11:41 fm  
Blogger Nini Comment

Väldigt Ibiza och väldigt mkt kroppsdelar som skakar åt olika håll... Med tassels :)

Hade lätt valt din kväll ist för din polares...

3:23 em  
Blogger Ninde Comment

Instämmer i kören "ring-henne-då-vetja" :)

4:02 em  
Blogger S-Man Comment

Mmmm... får se hur jag gör.
Jag lovar att blogga om det i så fall - ok!?

=D

(mcywx)

4:23 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Det är klart du ska ringa... :-D

4:25 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ok, om jag fick välja.. så skulle jag alla gånger ha det som du.. :-)

9:45 em  
Blogger Andreas Comment

Svart eller vitpeppar?

(yakeq)

11:20 em  
Blogger S-Man Comment

Starkpeppar tror jag.

(glbvf)

11:51 em  
Blogger Frk Fleggman Comment

Men RING henne dårå... om inte annat kan ni ju bli goda vänner... eller inte.

8:06 fm  
Blogger Smiley Comment

Ring inte. Vill du vara den 16:de polare?

(hphfohpf - ta bort den, FFS!)

8:28 fm  
Blogger Peppe Comment

Jag annar början på en spännande följetång: hur kommer det att gå för Snubben och Den Mystiska Kvinnan. Patetiskt nog kommer vi alla att sitta fastklistrade vid skärmen.

3:51 em  
Blogger S-Man Comment

Peppe - HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

=D

(gbozeukc)

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???