Snubbens Place: Bara ett felslag...

måndag, augusti 07, 2006

Bara ett felslag...

...

"Ska allt sättas in på ditt sparkonto?"
Mumsiga tjejen på banken ställer en fråga till mig men min hjärna är upptagen med helt andra tankar och aktiviteter än att svara på frågor.
Efter en stund får jag fram ett "mmm".

"Oj! Nu blev det visst fel här..." säger hon lite chockad.
Det var inte värre än att hon rättade till det på en gång, men det fick mig att fundera på hur det skulle vara om jag jobbade på bank istället?
Jag med mina felslag, vad skulle kunna hända då?
Att det skulle få katastrofala följder är ju inte så svårt att räkna ut, börser hade säkert rasat både till höger och vänster runt om i världen.

EXTRA!! EXTRA!!
Världens alla börser har kollapsat, kurserna har rasat
med över 50%,
Nasdaq med hela 74%!!
Räntan steg idag på morgonen till ofattbara 179% - om man tänker som en korvtillverkare, och människor bunkrar upp med livsmedel och amunition.

USA har satt nationalgardet i högsta beredskap för att förhindra plundringar. Israel har slutat bomba Libanon och bombar nu sig själv istället, i något som verkar vara ett kollektivt självmord!

Norge har invaderat Island i brist på bättre vetande och är inte ens ett land längre. Vem som ska bo i Norge i framtiden är det ingen som vet. Det ryktas om att Polen eller kanske Ukraina flyttar dit...
Danmark och Finland har bytt plats men inte språk.

Enligt säkra källor beror det på en snubbe i The Hålan, som i sin tur skyller allt på ett felslag:
"Öhhh, skulle bah... Bikinisar... ööööööhhhh" är hans enda kommentar.


Jag tror man ska vara våldsamt nöjd med att jag
är i Tjårren och ingen annanstans.
För världsfredens skull, menar jag.

Tröttsomfan idag.
Känner mig svag och orkeslös...

Ciao

//S - Man

15 said...:

Anonymous Anonym Comment

Hahahaha! Jag tror världen skulle bli mycket intressantare om du jobbade på bank ^^

5:33 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

öhh.. det är därför jag inte jobbar på ICA... ooops jaha.. skall du ha 1794:- tillbaka på en hundring!!!hmmm... nä... jag tar bara kort....kan ju bli fel där oxå men. det går liksom att fixa till.. oftast!!!!

5:53 em  
Blogger Drysen Comment

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

7:33 em  
Blogger Lisa Comment

Hahaa, eller så skulle det bara vara riktigt roligt, iaf att läsa om :P

8:08 em  
Blogger S-Man Comment

Kanske lika bra att börja fila på 7'ans och 8'ans tabell då, har alltid varit lite dålig på just dem.
Förmodar ju att det är en fördel att vara bra på matte om man ska jobba i bank.
För hur koolt skulle det vara att sitta där och räkna på fingrar och tår...

=)

8:44 em  
Blogger K. Comment

Snubben, det vore hur coolt som helst, haha! Jag kan nog inte sjuan och åttan tabell, tror jag.. Nått att öva på resan...

11:13 em  
Blogger Studiomannen Comment

Det omvända skulle ju kunna ske: jag skulle gärna skrivit på ett huslån till 0,05% ränta.

Snart är det tisdag, f'resten.

11:24 em  
Blogger Torpan Comment

*asg* Har nyligen hittat hit, tack vare Ajja. Gu' vilket klockrent inlägg!!! Satt o fnittrade för mig själv och satt o funderade lite allmänt ett tag om hur det skulle bli om Danmark och Finland verkligen bytte plats. :D

12:46 fm  
Blogger S-Man Comment

Torpedo - Välkommen hit! Hälsa Ajja f'resten. Ja det hade tvklöst varit ett ganska intressant experiment, att byta plats på de två länderna. Undrar bara hur det hade varit att ha 40 miljoner polacker till grannar. Trevligt folk men... många...

8:25 fm  
Blogger Peppe Comment

Hahaha! "Enligt säkra källor beror det på en snubbe i The Hålan". Du har jobbat på Reuters förut, eller hur?

Förresten: "mumsig"?

8:59 fm  
Anonymous Anonym Comment

Den realist jag är undrar jag hur Tjårren går ihop ekonomiskt med dig bakom (framför?) kassa-apparaten? :)
Eller sätter du priserna i ekorrskinn?

9:41 fm  
Blogger Nini Comment

Hehehehehe "bikinisar"??
Är du verkligen så lättdistraherad Snubben? ;)

10:04 fm  
Blogger S-Man Comment

Pepe - Ja, mumsig. Hon såg mysig ut och luktade jordgubbe, klart som korvspad att hon är mumsig då! Hade inte backat för att nafsa lite där inte...

Gina - Nä, i korvskinn =)

Nini - Lättdistraherad!? Få se nu, singel i över ett år och har inte... på ett tag; sure, kalla mig gärna "lättdistraherad"!

=D

12:50 em  
Blogger Andreas Comment

Vad skulle det spela för roll om Danmark och Finland bytte plats? Vi skulle fortfarande vara omringade av skit...

1:34 em  
Blogger Smiley Comment

Snubbe, låt dig inte distraheras! Koncentrera "har inte... på ett tag" energi på den snyggaste! Lycka till!

Andreas: ha det lugnt på jobbet. Eller är det ex-et som stör återigen? Vad hade grannländerna gjort dig?

3:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???