Snubbens Place: Mulle Nuh - Trevlig helg...

fredag, juli 07, 2006

Mulle Nuh - Trevlig helg...

...

GAAAAHHH!

Idag har det varit riktigt pissetråkigt att jobba.
Har inte haft någon inspiration alls utan mest gått omkring och väntat på att arbetsdagen ska ta slut. Är ledig i helgen, vilket betyder att jag kan skräpa omkring bäst jag vill.

Me like!

Som du vet så diggar jag inte alls att bara sälja en tidning, det tjänar jag inte många ören på. Helst vill jag att kunden ska köpa så mycket krimskrams som möjligt - OCH en tidning. Det gör att jag får ihop till hyran.
Tjackar kunden dessutom en hamburgare - OCH en tidning, så är det en bra kund *flin*.
Det är därför vi lägger ner så mycket arbete på reklam och dylikt: för att folk ska hajja att de t.o.m. kan köpa facking TOPPS i Tjårren!

Bara Tidning - Sur Snurr
Mer än bara tidning - Kul Snurr

Nåväl
För att inte fullständigt bryta ihop idag, utnämnde jag den här dagen till den internationella "Mulle Nuh"- dagen!

[Emmet ska vara långt och Nuh ska vara ett kort uh.
Say after me:
Mmmmulle Nuh!]

Alla tråkfjärtar som enbart köpte en tidning och ingenting annat skulle få höra ett "Mulle Nuh!" efter att de betalat.

Vad ordet Mulle Nuh betyder?
Har ingen aning, men det låter roligtsomfan!

Det har varit flera som svarat:
Jahaja... eh... trevlig helg du med!

Så: Supporta din lokala handlare - tjacka en chokladbit nästa gång du bara ska köpa en tidning, sa kanske du slipper att höra ett "Mulle Nuh" eller få en ful grimas bakom ryggen!

*Flin*

Ciao

//S - Man

6 said...:

Anonymous Anonym Comment

Jaha och hur kul är det på MITT jobb då?? Typ 30 grader varmt inne, man kan inte öppna för mycket för då är det alltid nån som säjer "stäng dörrn dä drar ju" alla är smågriniga både boende och personalen, dessutom är det min JÄVLA FÖDELSEDAG!!

11:15 em  
Anonymous Anonym Comment

och förresten jobbar jeg hela helgen. Vill du byta??

11:16 em  
Anonymous Anonym Comment

Möllenöh kommer från Robert Broberg. Fast han lär inte ha sagt vad det betyder. :)

9:49 em  
Blogger S-Man Comment

Haha! Ofan... Det visste jag faktiskt inte. Robban är kung!

Återstår bara att ta reda på VAFF! det betyder...

10:15 em  
Blogger Peppe Comment

Haha! "Mulle Nuh", ganska roligt faktiskt. Fast jag vet inte om jag någonsin kommer att våga besöka den legendariska Tjårren. Tänk om jag köper fel produkter eller gör andra sannolika etikettsbrott...

11:45 fm  
Blogger S-Man Comment

Äsch då!
Vi bits inte...

=D

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???