Snubbens Place: Kvinnlig list v.s manlig fägring...

måndag, juli 17, 2006

Kvinnlig list v.s manlig fägring...

...

Två unga tjejer sitter i en skruttig gammal WV Golf längst fram vid vid ett rödljus då en sprillans ny BMW med tre unga, snygga killar plötsligt dyker upp bredvid dem.
Det strömmar glad, arabisk musik ur BMW'n och stämningen är på topp.
Killarna visslar och flirtar högljutt mot de båda tjejerna, som svarar med leenden.

Föraren i BMW'n trampar hårt på gaspedalen ett par gånger, som för att bevisa sin manliga frustration, och visar att han vill köra ikapp med tjejerna i Golfen.
Föraren i Golfen antar utmaningen genom att visa "tummen upp" och viskar samtidigt något till tjejen i passagerarsätet - som genast börjar råflirta med de testosteronstinna killarna.

Föraren i Golfen koncentrerar sig på att rödljuset ska slå om till grönt och tjejen bredvid håller killarna sysselsatta.

Ljuset slår om.
Golfens däck tjuter så det skär i öronen och sticker iväg som en oljad pil.
BMW'n står kvar och tre unga hakor dunsar ner i asfalten.

Golfen, med de snygga brudarna är borta sedan länge då BMW'ns däck börjar hacka i asfalten. Den skuttar fram som i ett sista dödsryck och motorn dör.

Jag, som stått bakom Golfen och bevittnat spektaklet, visar inte en min då jag efter ett tag kör förbi de unga, något molokna hingstarna. Om jag hade skrattat hade jag lättigt blivit ihjälslagen.

Efter en stunds färd blir jag ändå tvungen att stanna för att skratta.

Kvinnlig list v.s- Manlig fägring:
1-0

Ciao

//S - Man

9 said...:

Blogger S-Man Comment

Ylwa - My bad! Det skulle ju vara 1-0 till tjejlaget juh =) (har ändrat det nu...)

12:09 fm  
Blogger Cliff Hanger Comment

Man undrar ju vad tjejen i baksätet gjorde för att distrahera gossarna så till den milda grad. Har man sagt A får man säga B!

2:29 fm  
Anonymous Anonym Comment

*asg*
Jag är imponerad att du lyckades hålla masken när du körde förbi, för det hade Tina the pokerface (NOT) aldrig fixat!!

1:42 em  
Blogger KarinC Comment

Haha! Vilken syn. Jag hade nog inte heller kunnat hålla masken.

5:17 em  
Anonymous Anonym Comment

Det där funkar för att få bilen genom besiktningen också, även när det egentligen skulle bli körförbud direkt! Ni män är så lätta att distrahera!
=P

5:20 em  
Blogger Andreas Comment

När de drar upp tröjan så skiter man i gaspedalen och tar fram kameran istället. Sen kan de få bränna gummi bäst de vill...

10:25 em  
Blogger S-Man Comment

A-Man - Yupp =D

10:53 em  
Blogger Studiomannen Comment

Klart!

12:36 fm  
Blogger Nini Comment

Hahaha klockrent!
Jag har fått en man att nästan köra av stocksundsbron när jag bytte linne i min kompis bil. :)

10:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???