Snubbens Place: Hej svejs, va...

onsdag, juli 19, 2006

Hej svejs, va...

...



Östergötland rules.

//S - Man... va

8 said...:

Blogger . Comment

Haha, ibland är man glad att man är stockholmare, va ;)

10:53 em  
Blogger S-Man Comment

Dialekter is the shit! säger jag bara, va.

=D

11:28 em  
Blogger KarinC Comment

Hu! det går rysningar längs my spine...

Springer o gömmer mig, mest för att jag känner igen mig i dialekten. Trots att jag är från Småland o inte från Östergötland.

I V-vik säger vi:

"Naeeehhh.... shlutaeee. vad du åbäkar da"

eller klassikern:

"Kyyss ma döö"

Du får följa med dit ngn gång.. Du kommer fnissa hysteriskt.

12:03 fm  
Blogger Unknown Comment

Jag bryr mig inte ett smack om dialekten – men vilket hitochditnonsens-snack! Han har aldrig mer än fem ords avstånd mellan att han totalt byter spår och säger emot sig själv. Makalöst.

9:02 fm  
Anonymous Anonym Comment

HAHAHA! Jag kommer fan behöva tolk va.....

1:13 em  
Blogger Andreas Comment

Som sagt, man måste vara tuff, umgås med raggare, mods och Stockholmare.. annars blir det inget av en, va.

=D

3:27 em  
Blogger Studiomannen Comment

...och Göteborgare uppenbarligen, enligt denne.

Fast det han säger är rätt egendomligt även om det sagts av någon söderkis också. Det är inte dialekten utan budskapet. *asg*

Vad är det för här för en människa egentligen? Jeez! *S*

5:28 em  
Anonymous Anonym Comment

Va? Va? Va? Va? Va...

9:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???