Snubbens Place: Felköp...

tisdag, juli 11, 2006

Felköp...

...

Avdelningen felköp:
En gång köpte jag en lång, svart, skitsnygg rock.
Dyrsomfan var den rackaren.

Av någon dum jääla anledning ville jag att den prompt skulle rymma en kavaj.
En kavaj har ju axelvaddar vare sig man vill det eller inte, likaså hade rocken det. Det blev alltså vadd på vadd!

- Men vaddå vad många vaddar det blev!

Om man inte har en kavaj under så är det som om luften går ur rocken helt.
Den hänger och känns som den vore minst 7 storlekar för stor och man ser mera ut som en clown med alldeles för stora armar.

Hur tänkte jag egentligen då jag köpte den?
Den kunde ju bara användas vid bröllop, begravningar och andra hög/lågtider där man dessutom måsta bära kostym och... ja, hela kitet!

Well... de senaste åren har inte någon i min närmsta krets dött, gift sig eller rosat marknaden med någon annan spännande hög/lågtid.
T fyllde fyrtio för någon månad sedan men då var det alldeles för varmt, och egentligen inget läge heller för att använda vare sig kavaj eller rock.
En tillställning med T brukar vara en ganska så blöt historia där man hellre har på sig oömma kläder än den finaste gå-bort kostymen.
Kanske inte galonbyxor och gummistövlar men... någonting åt det hållet...

Man kan ju inte spara på allt heller.
Ibland måste man rensa i garderoben för att få plats med nya felköp.
Brossan har något längre armar än vad jag har. Inte mycket, bara något.
Och så är han lite bredare över axlarna (jääla tjockis!).

Eftersom jag ändå inte kunde ha den så kunde man ju göra honom lite glad, så han fick den av mig. Brossan blev helt överlycklig över sin nya rock!
Den satt verkligen som ett smäck på honom.

Vissa är ju födda med guldsked i mun och glider fram genom livet på en räkmacka!

Ciao

//S - Man

3 said...:

Blogger Vild-hallon Comment

Du gör dig åtminstone av med dina felinköp... jag fyller mina garderober med dem och där hänger de sedan som en ständig påminnelse.

11:25 fm  
Blogger Peppe Comment

Jag brukar faktiskt också ge bort mina felköp. Till syrran. Hon blir väldigt glad för det mesta och jag känner mej som en lite bättre människa. Ger brorssan dej sina felköp? Jag får nämligen aldrig ngt tillbaka.

1:35 em  
Blogger linda Comment

tradera ska vara grymt bra har jag hört. både för att hitta fynd och för att göra sig av med sina egna inköpta fynd..

smart tycker jag.

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???