Snubbens Place: En blomma?

lördag, juli 08, 2006

En blomma?

...


Ett tag var jag inne på att köpa den stOOra blomsteraffären som ligger precis bredvid Willy's. De begär endast 500 papp för den, vilket är ett riktigt kap!

Man tjänar fett med deg på blommor och jag har väl alltid haft lite gröna fingrar sådär. Kan få den mest tragiska grönsaken att spira.

Det hade ju varit ett helt perfekt upplägg, för då kunde jag ge alla de snygga kassatjejerna inne på Willy's en massa blommor varje dag!

Men det är ju klart...
Då kanske det skulle ha blivit ett sablarns liv.
Man vet ju hur det kan kacklas bland de små liven...

Någon skulle naturligtvis ha blivit svartsjuksomfan eftersom den tyckte att de andra snyggingarna fick mycket snyggare blommor än henne, och det skulle ha spridits en jääligt dålig stämning i gruppen.
Några skulle därför säga upp sig och Vips! så skulle Willy's blivit flera snyggingar fattigare <--- inge bra alls! Någon annan skulle kanske söka jobb hos de jättejättesnygga kassatjejerna på ICA CITY tvärs över gatan, och stridigheterna skulle ha fortsatt med oförminskad styrka där, eftersom snyggingarna på ICA CITY minsann oxå ville ha blommor, vilket skulle resultera i att både Willy's och ICA CITY skulle bli tvungna att anställa bara barbröstade killar i kassorna istället och hur kul hade det varit att handla där då? Jag bara undrar lixom...

Efter att ha lärt mig lite blomstervett skulle jag troligtvis ha fått någon Willy's - snygging på kroken till slut och bergis gjort henne på tjockensomfan, vilket skulle ha renderat i en heheheherrarns massa tjat om vems tur det egentligen var att hämta på dagis den och den dagen "Ahmeh, jaaag hämtade igår juh, nu får faaan du hämta. Du är alltid så slö och bla bla bla" och "en tjohosanresa till Las Vegas är inget vidare för en nyfödd, fattar du ingenting!?!?!" skulle det ha låtit dag ut och dag in.

Jag hade blivit tvungen att köpa en större bil (en... SUV (och hur smart är det med dagens fullkomligt vansiniga bensinpriser???)) för det ploppade minsann fram åtminstone tre ungar till och de ska ju oxå få plats någonstans, då blev det helt plötsligt fyra stycken att hämta på dagis. Två hade kolik halva nätterna medans de andra två tyckte att det var roligt att låta som ett flygplan - genom fel ände, nätterna igenom.

Då vi bodde jääääligt trångbott så sov heeeela jääääla familjen i ett och samma rum, vilket innebar att jag aaaaaldrig fick en endaste liten blund i mina trötta ögon samt att mitt luktsinne skulle ha blivit totalsabbat av alla ungars ständiga fisande och då hade jag till slut fått lägga ned min blomsteraffär eftersom jag inte kunde skilja på lukten mellan en ros och ett apelsinträd och...

... vem fan orkar egentligen med det?


Så jag sket i det.

Ciao

//S - Man

12 said...:

Blogger Unknown Comment

Men, jag fattar fortfarande inte varför du inte köpte blomsteraffären? Och de där barbröstade killarna i kassan – vart tog DE vägen? Och får man resa på en tjohosanresa till Las Vegas nu eller hur sjutton var det med DET?

:-)

9:12 em  
Blogger S-Man Comment

Ett köp av blomsteraffären hade betytt en massa Jidder.

De barbr... nä! vill jag inte ha. Alls.
Tjosan går finfint för din del. Inte för de med nyfödd-del. Inte. Då låter det. För mycket.

10:19 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ja du har förstått det helt riktigt... :-)

10:35 em  
Anonymous Anonym Comment

Hoppas det var ok att jag länkade till dig i min blogg...! ;-)

10:58 em  
Blogger S-Man Comment

Fatou - Jaja... *Suck* om du är tvungen då!

*himlar med ögonen och spelar väldigt besvärad*

=D

1:06 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Jag tror att det här går in under benämningen "att tänka för mycket"... :-)

1:14 em  
Anonymous Anonym Comment

Asgarv!

3:58 em  
Anonymous Anonym Comment

Ojdå.. Ja det verkar som en bra idé att låta bli...

8:05 em  
Blogger KarinC Comment

Bra med framförhållning Snurre ;) man kan aldrig veta vad som händer...

Kram

11:04 em  
Blogger Hanna Comment

Grattis till en 23:e plats på Bloggtoppen!

2:46 em  
Blogger Studiomannen Comment

Jag tror snarare det handlar om at tänka för lite! :-D

7:05 em  
Anonymous Anonym Comment

Ha ha jösses vilken kalabalik. Det här låter precis som mina framtidsplaner, när jag lagt mig för att försöka duna in på kvällen. Då börjar det...tankarna...:))

Kram igen ( fastnade här en stund)

10:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???