Snubbens Place: Sökes: Borttappad haka...

fredag, juni 30, 2006

Sökes: Borttappad haka...

...

Igår morse klev en udda typ in i Tjårren.
En riktig skogshuggartyp.
Han luktade fränt av timmer och svett och jag var tvungen att både sopa och svabba golvet efter honom.
Det verkade ha varit en hel åker under hans skor/stövlar/.... .
Det var lite "Nämen oj! Se på all fin jord, här kan man sätta potatis ju" -läge!

Det byggs en hel del bostäder här i obygden, så de håller på och röjjer lite i den täta skogen, precis bakom Tjårren, för det ändamålet.
Ett hundratal hyreslägenheter <---- WHAA!!! ska byggas precis bakom oss. Ganska lägligt!

Nåväl.
Han ville att jag skulle flytta min bil om jag inte ville att den skulle bli timmer.
Eller... som han yttryckte det:
"Dô! Du får änna flôtta bilen din om du ente vell att'en sa'bli virke den å!"

Jag flyttar bilen och går väl mest och skräpar runt ett par timmar, meckar mos, krigar med baguetterna, svär över tappad kniv på tån (ajsomfan!), muttrar över att gå upp klockan 07:00 å dricker kaffe å sånt.

Vet inte varför, men senare öppnar jag i alla fall Tjårrens bakdörr
och möter >den här< och >den här< synen...

Innan var det tät tät tät skog där.



Letar fortfarande efter min haka...

Ciao

//S - Man

5 said...:

Anonymous Anonym Comment

Oj, har du hittat den än? Men, som sagt; vad lägligt, liksom...! Med lite nya kunder!

6:38 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Har du hittat den än... hakan alltså?

7:27 em  
Blogger S-Man Comment

Är fortfarande haklös...

Haklapp någon?

12:24 fm  
Anonymous Anonym Comment

Men, men, du HÖRDE väl nått?
Hoppas nu bara det inte blir för brötigt medan de bygger!
Många hungriga byggare blir det kanske i vart fall under tiden.
=)

1:56 fm  
Blogger S-Man Comment

Klart att det hördes, men det tog bara några timmar för dem att fälla en hel jääla skog!

Tog tid hur länge det tog för maskinen att fälla, strippa och såga ett träd i lagom stora bitar och lägga i en hög:

7 sekunder.

De skövlade en hel skog på bara 1½ timme!

7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???