Snubbens Place: Kooltsomfan...

onsdag, juni 21, 2006

Kooltsomfan...

...

Jag vet att jag är ganska slö ibland.
Eller... disträ?
Det är alldeles för mycket "ska bara..." i mitt liv som kommer ivägen för många viktiga och vardagliga göromål.

Som att tvätta t.ex:
En ganska så basic sysselsättning för de allra flesta, så även för mig i normala fall. Har absolut ingenting emot det faktiskt!
Det är heeeelt fantastiskt gôtt att ha rena kläder i garderoben, för det finns inget värre än att inte ha något att ta på sig bara för att man inte gjort en så simpel sak som att tvätta!

Ja, usch så jätteslött det är...
Jättejätteslött.

Det som tar slut först är [insert the sound of trumvirvel] Underkläder.
De har en sällsynt förmåga att ta slut fortsomfan.
Inte alltför sällan eller (hrm...) ganska ofta, går jag omkring och känner mig lite lagom "nasty" sådär faktiskt!
Kooltsomfan om man är lagd åt det hållet men okooltsomfan
om man som jag, inte är det.

Visst, en och annan strumpa må försvinna i "hanteringen"...
Men... man KAN inte skylla på att tvättstugetomten (torktumlaren?) snor varannan strumpa och var tredje kalling varje gång man tvättar.
Det funkar någongång men inte jämt!

Ja, jag har testat att inhandla fler underkläder men det har inte hjälpt - bara spätt på klädberget ytterligare.
Ja, jag har bokat tvätttid flera gånger men det har alltid kommit något annat, mycket mycket viktigare ivägen...

Och tvättkorgen fullkomligt bågnar av all smutstvätt.
Vissa perioder är det så illa att man står i Tjårren i värsta gå-bort kostymen!

Brossan verkar ha samma problem som jag.
Igår stod han och stekte hamburgare i ett par VITA jeans och en rosa piké!!!
Ok... vita jeans och rosa Piké är innesomfan och brossan är en riktig stekare, men det är fortfarande inget man steker hamburgare i.

Punkt.

"Jag kan ta över här" sa jag och trängde mig förbi honom i min nyligen inköpta Boomerangskjorta.

Kooltsomfan om man är lagd åt det hållet...

Ciao

//S - Man

12 said...:

Blogger Vild-hallon Comment

Har ni "dress code" i tjårren?

8:11 em  
Blogger Babushka Comment

Men jag vet!!! Jag har exakt samma problem med att aldrig tvätta. Har ungefär 3000 trosor. HADE det problemet borde jag kanske säga. Andreas har den smått vansinniga vanan att tvätta VARJE vecka.

Jag har fan jämt kläder nu. Tur för mig att han är så bra på att tvätta. Jävligt tur.

8:16 em  
Blogger Studiomannen Comment

"Jag har fan jämt kläder nu"

Hade du inte det innan? Jag hajar.

Gitta litar inte på mig ett skit sedan de rosa lakanen -93 och den förkrympta sammetsvafandetnuvar -97...

8:24 em  
Blogger S-Man Comment

Bruttan - Nä. Inte särskilt hot alls.

Hallon - Ehe... i Tjårren klär vi oss proffessionellt och propert, ehe...

Emm - jag får skaffa mig en "andreas" då.

&

Käck - fast å andra sidan har jag ju svårt att delegera så personliga uppgifter till någon annan.
Trist läge om ett par hundra kallingar ryker!?

Jobbit.

9:05 em  
Blogger Karin Comment

Amen! Kan bara instämma...

9:10 em  
Blogger Pia-Pralin Comment

hahaha.. jag såg en fjortis-sommararbetare igår som klippte gräsmattan iförd ett par mycket ljusa Acne jeans :-) skulle ju inte jag göra om man säger så....
(äger ju inga acne Jeans heller såååå)

10:05 em  
Blogger KarinC Comment

Glad Midsommar Snurre!

:)

11:57 em  
Blogger Unknown Comment

Skaffa en liten tvättmaskin! Underlättar tvättstugestressen oerhört.

Ha en skön midsommar!

8:03 fm  
Blogger Smiley Comment

Håller med Åsa. Det finns också tvätt- och tork i ett.

Trevlig midsommar allihopa!
=)

8:20 fm  
Blogger Peppe Comment

Hahaha! Vita jeans och rosa piké...
säg ingenting mer.

Jag ärför övrigt inte så fanatiskt noga med att mina strumpor ska vara par, så länge det är ungefär samma färg funkar det för mej.

9:43 fm  
Anonymous Anonym Comment

Ja men vad fan... Skicka hit tvätten!! Jag kan tvätta åt dej! Jag tvättar jämt i alla fall. Några fler strumpor och kallingar... whatever...! Fast ska du ha det stryket får du göra det själv!

9:54 fm  
Blogger S-Man Comment

Ny tvättmaskin?
Visst, ska bara langa ut den gamla, som drog sin sista suck för ett tag sedan...

Fan, du är en klippa Tina!

=D

6:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???