Snubbens Place: Har ni stängt elle'...?

fredag, juni 09, 2006

Har ni stängt elle'...?

...

Har äntligen efter en lååååhåhåhång dag släckt ned, slagit av, stängt av, satt för galler, tagit in skyltar och parasoll samt låst och larmat Tjårren.
Jag känner mig fortfarande lite smågrinig över att brossan lite tidigare droppat att han inte kunde fixa barnvakt tills imorgon, som ju är min lediga dag!

Och som vanligt kommer problemet ALLDELES för nära inpå för att det ska kunna gå att lösa på något annat sätt än att jag ÅTERIGEN får bita i det sura.

Jassåjahaja!
Ännu en helg åthelv...

Jag står och räknar kassan i skenet från ena drickakylen då någon plötsligt drar i handtaget, känner att det är låst och därför slutligen knackar hårt på entrédörren.
Ett riktigt ärkepucko frågar genom glasrutan på den stängda och låsta dörren:

- Hallå! Har ni stängt elle'? Man kan inte få köpa lite cigaretter?
-
Nä! För vi har tagit paus...
- Paus?!

!

Är det här jag ska förklara för puckot att det är stängt?
Måste jag det?
Jag menar, är det inte SÅ jääla UPPENBART?!

Kan inte hålla mig utan svarar övertydligt:
- Från och med för en kvart sedan började den paus vi alltid tar vid den här tiden på dygnet. Pausen håller på tills imorgon, då vi kör igång klockan 10:00 igen - välkommen åter!

Kände hur all min trevlighet bara rann ut.
Risken för att bli nedslagen, knivskuren och för all del dödad för några tusenlappars skull, ökar med 100% just kring stängningsdags.

Jag har inte tid med sån skit!
Har för mycket annat att göra.

Fans jääla skit vad trött jag är...

//S - Man

5 said...:

Blogger Jubbe Comment

Vi har samma dilemma på mitt jobb (hotell)...

-Jag vill boka ett rum
-Det är dessvärre fullt
-Men har ni dubbelrum då?
-Nä, det är fullt, tyvärrrr!
-Men inte ens en svit då?
-Det ääääärrr fullt!
-Inte ens en endaste liten städskrubb?
-DET ÄR FULLT!!!!!!

11:23 fm  
Blogger KarinC Comment

Trist att du inte fick din lediga helg Snurreman... din brossa är skyldig dig en.

1:27 fm  
Blogger Smiley Comment

Använd barnet åt nånting gott! T.ex. för att träffa ett potentiellt frukostsällskap (schnygga ensamma mammor på en lekplats?).

:)

2:53 fm  
Anonymous Anonym Comment

Ja, varfrö växer inte barnvakter på träd? Helst såna där barnälskande, snälla typer som bara gör det för sakens skull och inte för att de vill ha pröjs? Hmmm... Vill inte du vara barnvakt, förresten? Eller är barnet/barnen så vilda att jobba blir semester i jämförelse? Synd på din lediga dag, oavsett! Kram!

8:03 em  
Blogger Nini Comment

Samma deal gäller i båtaffären:
*ryck i dörren*
*stirra dumt genom fönstret på oss som sopar golv i halvmörker*
*ryck i andra dörren som har en jättegrill bakom*
*stirra jättemkt på oss som sopar i halvmörkret*
*gestikulera vilt å peka på klockan*
*bli sur på oss som gestikulerar lika vilt å pekar på klockan*

Idioter....

2:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???