Snubbens Place: Grönt är skönt...

måndag, juni 26, 2006

Grönt är skönt...

...

Ok, ska inte gnälla för mycket
men så här ser mitt kylskåp ut i vanliga fall:


Tomtsomfan... jättejättetomt.
Verkligen... tomt.

This also includes the frysfacket!
Min kyl och frys (-HA!) tillåter ingen storhandling.
Det är kört! Utrymmet tillåter det inte helt enkelt.

Jag kan ju frysa in krubbet i Tjårrens frysar, men det är inte riktigt samma sak.
Man vill ju ha det hemma lixom.

Det har blivit lite komplikationer...
Min kyl har lagt ner verksamheten.
Den har gått söndersomfan och jag fattar fan inte varför.
Helt plötsligt har den valt att ge fan i att kyla längre!

Tycker att jag har varit snällsomfan mot den och inte haft allt för mycket dynga i den, som den måste jobba hårtsomfan med att kyla.
Ändå så lägger den av!?!?

AMEH VAFF!!!
Den är ju snudd på ny ju förfan!?
Varför väljer även den att håna mig såhär?

Att handla käk för en singelmiddag har tidigare varit jääligt knepigt.
Har faktiskt haft svårt att vänja mig vid det, men det är ingenting mot vad det är nu när min kyl har gått itu!!!

Jag är inte en pizza-7-dagar-i-veckan kille, har aldrig varit någon traditionell bachelor-junk-food-kind-of-guy, utan föredrar "grönt" käk - nyttigt.
Är inget hälsofreak för det, men föredrar det ändå.

Fisk är fint, Grönt är skönt - Yeeeaaahh.... lixom...

Jag riktigt ser hur hon i kassan på Coop tänker för sig själv:
"Jahaja, ännu en av dessa tragiska singelmänniskor. När ska de lära sig att vi minsann ser igenom allt? Ååååhhhh.... ska han krubba krabba ikväll igen...."

Mmmm.... det har faktiskt hänt att jag lägger i en storpack spaghetti eller en mega-familjeförpackning lövbiff på över 1 kilo (som jag ändå får dela upp och frysa in i en av Tjårrens frysar)... bara för att utåt visa att det är till fler än mig.

Yupp.
Töntigt.
Självbedrägeri kallas det.
Vem är det jag försöker lura?
Kassörskan eller mig själv?

Är inte riktigt vän med mig själv alltid.
Även jag fajtas med demonerna...

Ciao

//S - Man

9 said...:

Anonymous Anonym Comment

Du kan i alla fall ståta med en väldigt REN kyl, ser det ut som. Det är inte alla förunnat (inte mig, till exempel)...

10:05 fm  
Anonymous Anonym Comment

hörru snubben, det är bloggamöban emmy här... måste bara bryta in med en liten kommentar eftersom jag ha förstahandsinformation: jag jobbar extra i kassan på ICA. och självklart tänker man på vad folk köper; men "åååh" tänker man bara när folk köper samma djupfrysta pizza sju dagar i veckan och inga bananer. eller när folk är surmulna fast man själv är supertrevlig. och dessutom: om det är en relativt liten affär och du aldrig har varit i sällskap med en brud så har de redan räknat ut att du är singel. det behöver inte vara negativt. de kanske tycker att du är en härlig och självständig snubbe. och så en vacker dag skriver hon numret på baksidan av kvittot och så rätt vad det är sitter du där med storpack lövbiff och en massa ungar. ta hand om dig! kram

10:36 fm  
Blogger Karin Comment

Hördu Snubbus, jag har en nätt barnaskara på tre undernbart väluppfostrade, inteallsbusiga grabbar som du kunde få låna. Om du känner dig lite ensam...

Inte bara kunde de hjälpa till i Tjårren, men du skulle också få en chans att uppskatta singellivet igen!

:D

10:37 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Mitt kylskåp är visserligen helt, men ungefär lika tomt. Just nu är det nog bara en massa frost och någon liter mjölk i det.

De enda gånger jag verkligen handlar hem något är när jag ska bjuda någon på mat, så jag vet vad du menar.

12:20 em  
Anonymous Anonym Comment

Har inget vettigt att säga...
Vill bara ge dig en liten kram!
*kram*

1:36 em  
Blogger Peppe Comment

Äsch, ditt kylskåp vill antagligen bara ha lite uppmärksamhet. Släng in lite mat och tala snällt till det så går det nog igång igen.

1:52 em  
Blogger S-Man Comment

TalkBack - Är faktiskt glad att NÅGONTING i lägenheten är städat!

Bloggamöban Emmy - Note to self: Skit i Willys och tjacka allt på ICA hädanefter, de har mkt bättre tjejer där...

Karin - Mmmm... key'rå. Ska bara...

Vildisen - Ett fungerande kylskåp är the shit, frostig mjölk är det inte.

Howling Woman - sant.

Lina - Kramdu!

Peppe - Har försökt allt: Öl, vin, sprit, keso, morötter... Kylskåpet deppade ihop ändå! VAFF!?

Wimsa - Eh...

Yl wa - Vi borde helt klart få större rabatter eftersom vi köper onödigt mycket/många av allting!

7:42 em  
Blogger Maria Comment

Du kanske skulle vilja ha lite av innehållet i min kyl - när jag rensade i förra veckan hittades bl a TVÅ burkar syltlök, fikonmarmelad, två sorters mango chutney, calvadosgelé och persikomarmelad från en vingård i Toscana...behöver jag säga att det var ganska mycket kvar av allt...inte för att det inte är gott, utan för att man aldrig äter något som passar till...

9:43 em  
Blogger Andreas Comment

Det svalt (ahhhahahhahah) ihjäl ju... nu ere liksom försent...

4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???