Snubbens Place: Damfritt eller dammfritt...

torsdag, juni 08, 2006

Damfritt eller dammfritt...

...

Uj uj uj... kolla här då, vad lätt allting blev helt plötsligt:

Hur man bibehåller sitt hem städat och 100% fritt från damm?

P-e-lling!!! (ett långt och utdraget pling!)

Man låter dammsugaren ligga framme.
24/7!

Jassånähä och jahaja...
Så svårt var ju det att komma på!?
Allt ska man tydligen fixa själv...

Ameh VAFF!?

Ciao

//S - Man

7 said...:

Blogger Hellfire Comment

Jag har min man liggandes framme 24/7, så när det behöver dammsugas så säger jag till honom att ta fram den. Dammsugaren alltså. Inte jobbigt alls! Fiffigt som fan. :)

11:42 fm  
Anonymous Anonym Comment

Great! Fast e inte själva dammsugningen den jobbiga grejen? Sa hon som plödsligt insåg att det är Toooorsdag och därmed städdag idag... Uuuurk!

1:27 em  
Blogger S-Man Comment

*Måste lära mig att inte gå upp mitt i natten och RADERA de svar jag ger...*
Alltså; det ÄR lättare att ta bort enstaka dammtussar on sight om sugar'n ligger framme 24/7.
Flera oberoende undersökningar visar på detta!
Det är jobbigtsomfan att släpa fram åbäket varje gång det ska dammsugas lite.
Jiddrigt lixom.

=)

1:51 em  
Blogger Peppe Comment

Som vanligt har du alldeles rätt. Man dammsuger faktiskt oftare om man lägger ut en fälla (i form av damsugaren) åt sig själv. Det jobbigaste är ju att plcoka fram maskinen.

2:51 em  
Blogger malla Comment

Duu, det där tvivlar jag på.... För några helger var jag hemma hos en kille som hade dammsugaren framme - och där hade inte varit städat på de senaste 3-4 åren. Och då visste han ändå att det skulle välla in en 25 personer i hans sunkiga hus - främmande människor! (han hade musikstudio i källaren, vi våldgästade inte hnm utan anledning... :))

Men du kanske är liiite mer pedant än han och hans fru var? :)

6:20 em  
Blogger Vild-hallon Comment

Jag fick fundera ett tag på varför du skulle ha dammsugaren framme just den 24 juli och på vilket sätt det skulle effektivisera städningen. Sedan sa det "pling" även här... "twentyfour-seven". :-)

Smart... men det går att nonchalera den trots att den står framme... man ser det man vill se vet du väl.

9:55 em  
Blogger KarinC Comment

Så där gör jag också... låter dammsugaren ligga framme tills den liksom inte går att ignorera längre.

1:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???