Snubbens Place: Tattoo-trender

onsdag, maj 03, 2006

Tattoo-trender

...

"Ett stort ansikte på hela ryggen - helt rätt enligt vårens trender. Oldschool-motiv som båtar och rosor, gärna i klara färger, kommer starkt.

Alltså: tänk stort, tänk färger, tänk sjöman.
Men håll dig för guds skull ifrån tribaler och kinesiska tecken."

Alla s.k "modeorakel" talar om för oss vanliga dödliga vad det är som gäller på tatueringsfronten I VÅR<-----!!!

Näääämen om man skulle ta och tatuera sig
(tänk stort) lite grann?
Funderar på att mejsla in ett porträtt av morsan som täcker hela magen och ett stort regnbågsfärgat ankare över hela
jääla ryggen (tänk färger, tänk sjöman)!

Fan, det är väl klart man hänger med i svängarna lixom!?
Tänk stort, tänk färger, tänk Hollywood.

Hm...
Börjar ana ett visst mönster här...

Det är väl lika bra att beställa tid på en laserklinik
redan nu - för att ta bort eländet, för till hösten; då är det något heeeelt annat som gäller.

Vem vet?
Tribaler och kinesiska tecken kanske får en nytändning och blir "inne" då igen?

Ciao

//S - Man

15 said...:

Anonymous Anonym Comment

HAR du nån tatuering då'rå?

Jag har ingen, men tänker minsann tatuera in nått litet nånstans, bara för att prova på :-p

12:47 em  
Blogger S-Man Comment

Jo'rå.
Jag har ett "W" på varje skinka

=D

Tänk stort, tänk färger, tänk Hollywood för böveln! Hur ska du annars kunna vara "inne" i vår?!

12:53 em  
Blogger Smiley Comment

*Harkel, harkel* ... Och om man skulle vilja ha nåt annat NÄSTA vår, att bara vara "inne"? De färgerna (och Hollywood) är permanenta alltså, eller?

2:14 em  
Anonymous Anonym Comment

"nått litet nånstans, bara för att prova på" <--- rekommenderas inte. Du kommer bara att tycka det ser löjligt ut, vilja bygga på den, gå till en dålig tatuerare som fuckar up hela armen. Oj, där blev jag visst lite personlig. Men allvarligt, gör inte för liten. Och att tribals/kinesiska tecken skulle bli ute förutspådde jag redan i början. White trash tatueringar liksom.

2:18 em  
Blogger Peppe Comment

White trash? Damn it, jag som trodde jag var en ung rebell (som Che Guevara -fast lite annorlunda..) när jag som utbytesstudent i Amsterdam tatuerade mej på ryggen. So much for that...

3:33 em  
Anonymous Anonym Comment

Man kan ju låta bli också... avstå helt och hållet... våga vara ute och omodern. ;-)

/vild-hallon

3:55 em  
Anonymous Anonym Comment

Jag har en kompi (en tjej) som har en bauta grej på ryggen. En massa krusiduller, och så en navigeringsstjärna! Tänk sjöman...
Det var hennes farfar (eller nåt) som hade en sån. Fast mindre.

Jag har bara en delfin på höger överarm. Jag har en skiss på några stjärnor som jag funderar på att ha nånstans... Man kan ju faktiskt associera (hur fan stavas det...?) till sjöman där också, så jag kanske snart är inne och hipp jag med...?

4:02 em  
Blogger Babushka Comment

Jag har en rätt ful grej runt ena ankeln. Skulle ta bort den om den inte hade en väldigt speciell innebörd.

Andreas vill tatuera sig... jag har försökt få honom på andra tankar men han verkar bestämd så då får han väl köra på det då.

Gah! Nån ska nåla i hans kropp. :(

5:03 em  
Blogger Munin Vargatik Comment

Min tatuering tog 31 år att tänka ut, den går fan aldrig ur tiden he he!

Men det är ju sjuuukt att det ska gå mode i allting, en tatuering eller piercing typ BORDE ske under lite längre och mer hmmm...djupare tankeverksamhet än så. Tycker jag, men så är jag hopplöst ute oxå, nästan jämt.

Men duh!! Vet du vad jag såg? Jo det vet du, för du är en Tjårreowner lixom. Efter jag skrivit mitt förra kramiga mejl angående glass, så skulle jag köpa mig en ..glass och VAD skådade mitt norra korpöga?? JO, den gamla hederliga Pucken är tillbax igen..yihuuu!! Och vad mer? JO den SMAKAR hederlig sjuttiotalsvanilj, precis som den ska!

Sommaren är minj! :)))

Kramas för hela helgen, utifall att solen skiner och man är ute o käkar Puck :)

Kram kram

10:00 em  
Blogger linda Comment

ska man göra en tatuering ska man väl för bövelen inte göra nåt som är "trendigt"?? en tatuering ska ju vara något personligt och nåt som man kan stå för själv även om 30 år..

kanske därför jag har så svårt att hitta ett motiv som kan passa mig...

men nån dag kanske jag hittar "mitt" motiv? :)

10:42 em  
Blogger ajja Comment

Jag tattar mig den 19!! Och skiter fullständigt i trender. Min stora som jag har nu är personlig och fortsättningen på den kommer bli lika personlig. men DET E KLART SOM FAAN att du ska tatta dig!! Finns inget snyggare än en snygging med personlig tatuering på kroppen. (rysersomfaan) :)

10:10 fm  
Anonymous Anonym Comment

Går det att sätta nån slags lås på din blogg från min dator, så mina Tonåringar INTE hittar hit? (Tänk smått, tänk typ: ingen tatuering alls...)

5:12 em  
Blogger draksessan Comment

haha... nänä, sagomotiv som drakar och sessor är inne i år, har jag hört *blink, blink*

9:41 fm  
Anonymous Anonym Comment

Snygga stora tatueringar är så jävla sexigt. Och vill man inte ha något så bestående som en tatuering kan man alltid göra som den här tjejen: http://www.hallgren.eu/malmo/source/_dsc0038.html ;)

3:22 em  
Blogger S-Man Comment

Ut å flyga lite Em?

=D

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???