Snubbens Place: Strawberry White v.s Mandel...

måndag, maj 01, 2006

Strawberry White v.s Mandel...

...

Nu har jag tuggat i mig fyra stycken Magnum-glassar på rad.
*Buuurp*
Dumt, kan tyckas.
Men det är bara för att kunna avgöra vilken glass som är allra allra godast.
Man behöver faktiskt veta sånt!

Det är ett jäkla jobb - ska sägas, men någon måste ju göra skitjobben oxå!
För hur ska vi annars få reda på saker å ting???

Trots allt detta slit är det omöjligt för mig att avgöra vilken Magnum-glass som tar hem vinsten.

Snälla, hjälp mig!
Vilken av dessa två är allra allra godast?

Strawberry White v.s Mandel

Ciao

//S - BUUUURP! Man

20 said...:

Anonymous Anonym Comment

Jag är så himla frälst i mandel, så de så =)

Ta't de lugnt me spriten!? Aldrig i livet! *fniss*

1:03 fm  
Blogger S-Man Comment

Mmmm... Mandel är ju smarrigsomfan, men Strawberryn är ju förståss mumsigsomfan...

Hm.... svårt.

2:26 fm  
Blogger Vild-hallon Comment

Alltid jordgubb, i alla lägen, utan tvekan. Fast mandel är ju god den med förstås.

7:39 fm  
Anonymous Anonym Comment

Åh, så himla duktig du är! Som tar på dig skitjobbet, menar jag! har inte provat Strawberry, men en Mandel är ju alltid en Mandel...

9:59 fm  
Blogger linda Comment

bra fråga du! båda är helt gudomliga tycker jag.... men måste man verkligen välja?

10:41 fm  
Blogger Pia-Pralin Comment

Ja här paratar du med en Glass-novis!! Om du behöver en oberoende smakpanel.. ring mig.. jag har inte smakat någon.... ännu... men den där jordgubbsvarianten ser ju go´ut!!

12:35 em  
Anonymous Anonym Comment

Kan tyvärr inte hjälpa dej i den frågan. Jag har inte smakat nån av dom. Kommer antagligen aldrig göra det heller, för jag är inte nåt stort fan av varken jordgubbsglass eller mandel. En positiv grej är jordgubbsylten i, så måste jag välja blir det nog den. Min absoluta favorit på glassfronten är Magnum White.

4:03 em  
Anonymous Anonym Comment

Magnum Mandel Klockrent!

4:37 em  
Blogger Jubbe Comment

Åt den vänstra för första gången idag o var helt ljuuuuvliiiiig. Diggade dock magnum mandel hårt förr i tiden....en sann klassiker. dessvärre är jag nötallergiker numera så jag håller mig till strawberry white....så jag slipper andnöd å kortision.

//J,jobb-bloggar

7:09 em  
Anonymous Anonym Comment

Svårt! Mumsade i mej en strawberry nyss och den var himmelsk, men mandel är mandel och den funkar stenhårt i ALLA väder! Tror jag måste återkomma när jag har ätit lika många av varje, dvs om 786 st strawberry ungefär.. ;)

7:56 em  
Blogger Smiley Comment

Till alla glasstestare: glöm inte att prova gamla jeans då och då.

/Mumstestglädjedödaren

8:04 em  
Blogger dixi Comment

nä fy fan vad äkligt!

9:11 em  
Blogger Smiley Comment

Andromeda: Jag vet! Älskar glass! Men har inte råd med nya jeansen! Och förutom det, gillar inte killar de glasstokiga tjöckisar. Är det inte så, Snurre?

10:21 em  
Blogger S-Man Comment

Jag föredrar nog glasstokig framför skogstokig.

=)

10:55 em  
Blogger Smiley Comment

Skogstokig? Menar du påskkärringen på bilden?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=565196

7:32 fm  
Blogger Peppe Comment

Lätt -Strawberry. Mandel blir liksom för mycket. Alla glassers kung är däremot klassikern Mövenpick choklad.

11:14 fm  
Anonymous Anonym Comment

Mandel. Punkt

Vit choklad är så sött. För sött.

Kramz

11:28 fm  
Anonymous Anonym Comment

Puck-Stång helt klart!! Fast den har väl slängts ut ur sortimentet någongång i slutet på sjuttiotalet :)

Måste tyvärr slänga bomben...Jag avskyr Magnumarna! Av någon anledning får både vaniljen och chokladen mig att må pyton :(

Men Sandwich rockar...när nu Puck-STången viker sig! :)

Kramassombaraden hehe!
Munin

3:15 em  
Anonymous Anonym Comment

Hmmm... Gillar ju inte mandel... fast jag har ju inte testat jordgubben....
Får nog göra det!! Imorn kanske???

Nu skulle man haft drömjobbet..
ja.. drömjobbet jag hade som barn..
Glassavbitare!!
Du vet, den där personen som biter av glassarna så att innehållet syns och som man sen plåtar för reklamutskick och sånt!
*pust*
SÅN skulle jag vilja va....

:P

11:11 em  
Blogger S-Man Comment

Hm... det verkar vara svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta en vinnare bland dessa två.

Let's call it even, shall we?

=)

8:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com Vemf! länkar hit egentligen???